Förslag tack! =)

Jaha, nu är jag totalt less på folk med sina små "råttor" till hundar som tror att de har välsingnats med andra regler för att de äger små hundraser. Vad är det som gör att man måste ha sina hundar lösa, dessutom verkar folk inte bry sig om att deras hundar inte lyder.. lydnad på en liten hund... varför då? jag kan ju bara lyfta upp den och stoppa ner den i väskan.. *SUCK*

Det har hänt vid upprepade tillfällen att det kommit någon liten hund framrusande bjäbbande, vad tror ni våra hundar gör? ja.. just det.. de bjäbbar ju tillbaka och det är ett f*tthår ifrån slagsmål, det lustiga är att då Ymer skäller så kan man väl lätt sägas att det hörs.. och då brukar vi få sura blickar på oss. Så om hunden är av stor ras så får den inte bjäbba.. hmmm..

Nåväl, det jag vill ha förslag på är var man kan skicka ett förslag om lagändring vad gäller lösgående hundar vs. okopplade. Gärna förslag på hur det ska skrivas om ni har ideér.
Detta är ohållbart, för ska jag med mina kopplade hundar stå ansvarig för vad som händer med lille "sixten" som är lös? Ska våra hundar kanske få leva med att ha munkorg på sig så fort vi är ute? Eller om man drar det till sin spets, ska våra hundar bli avlivade på grund av "sixtens" slappa ägare? Ska JAG som har mina hundar i koppel stå för veterinärskostnader och skadestånd? Nä det tycker inte jag... Vi hundägare har ett gemensamt ansvar över våra djur OAVSETT ras och storlek..

Hundar tänker inte logiskt, de skiter i våra lagar.. Det ska inte vi göra.
Nu har ingenting hänt, men jag tycker att det är så jävla onödigt OM det skulle hända något..

Många av er som läser min blogg har kanske inte detta problemet, men jag tror att ni alla håller med om att lagen är sjuk.. så gnugga geniknölarna nu och kom med förslag..  =)

image663
Jag menar, tänk er ett slagsmål med denna storleksskillnad..
Överdrivet dock.

PEACE!!   =P


Kommentarer
Postat av: Anje

krigssstigen nästa!
jag förstår din frustration, dock har jag *peppar peppar* aldrig hamnat i den situtationen. inte me nån liten vovve iaf. en gång vet jag, när pappa precis skaffat sin schäfer -som då va 4 år- o jag hade iiiiinte en aning om att hon va aggressiv mot andra hundar. så jag går lugnt över stan me henne, när hon hela tiden vänder sej om o reser ragg, lever fan o gruffar, så jag vänder mej om o ser en äldre "dam" me en springer spaniel som me näsan i vädret kommer snabbt närmare oss. jag får tillslut -för att få kontroll på birka- stanna o trycka in mej o hunden efter husväggen så de kan knalla förbi, fortfarande me näsan i vädret. jag menar, om man ser att en hund på nåt vis inte är säker, då tar man väl de säkra före de osäkra o tar en annan väg, håller in sin hund eller iaf saktar ner så man inte kommer ikapp..? fast..vi e väl få som tänker så..
jag har inte en aning om vart man skickar in såna förslag o jag vet inte hur du ska skriva, men jag önskar dej lycka till o jag tycker de e bra att nån tar tag i saker som en del andra tycker är småsaker! :)

2008-04-17 @ 11:55:15
URL: http://toxico.blogg.se
Postat av: Annalena & co

ja, det handlar om att visa varandra respekt.. vilket inte alltid verkar så lätt uppenbarligen..
Jag ska verkligen klura på detta, för denna superknepiga lag fungerar inte jämlikt eller rättvist.

2008-04-17 @ 17:04:42
URL: http://oka042.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0