It takes a FOOL to remain SANE!!!!

Så igår hände det då igen, vi skulle ut på promenad i det vackra vädret.. vi hade inte hunnit långt när Hugo behövde hjälp med skorna, de satt åt för hårt. Vi satte oss på en bänk för att fixa till de och rätt som det är kommer en hund av modell "luden råtta" springandes, bjäbbandes rakt emot oss. Förbannad blev jag och sa åt kärringen som har problem med att använda koppel att hon skulle ta in sin JÄ*LA hund.

Det gick inte snabbt, som vanligt sen stod hon där och smilade.. Så sa jag till henne att hon skulle ge sig nu, det finns en lag som säger att man ska ha kontroll på sina hundar och katter. Feg och dryg som hon är så står hon och gör sig lustig över oss till sina andra "fina" bekanta. Sedan säger en gubbe att det är "hitte på" Och saker som att hennes råtta bara ville leka, har vi så farliga hundar osv, osv.. *pust* HUUUUR ska man kunna nå fram till någon som tror sig vara aningen bättre än alla andra? Jag sa till henne att JAG inte uppskattar att det kommer hundar framspringande till mig oavsett om de är små eller stora.. Det handlar om att visa andra respekt.. RESPEKT!! Det finns folk som är rädd för hundar också..

Vår fina promenad slutade med att jag stack iväg till Polisen, nu jävlar din satkärring.. Jag kommer göra en anmälan på henne. Sen känner jag in i varje liten cell att jag inte pallar bo här mer. Jag är ingen ryggdunkare eller socitetslejon, jag är en normal människa som inte tror mig vara något annat heller... jag platsar inte här... TACK OCH LOV!!!

Det ironiska är att jag skrivit en insändare i Helsingborgs Dagblad som inkom i tidningen igår... om just folk som inte kan hålla sina djur kopplade.

Jag är dödstrött på allt krigande med folk som ser ut som 50 men som har en begåvning som en treåring.. Hade jag inte älskat mina djur så mkt som jag gör så hade jag fan släppt de lösa de med.. så KANSKE hon fattat VARFÖR man ska ha hundarna i koppel.

Nåväl, jag orkar inte lägga mer glöd på detta.. Det är som en cancersvulst som suger kraften ur mig.

Lite nya bilder sedan de senaste dagarna då.

FREDAG
image664

image665

image666

image667

image668

image669
"lilla pinnen" som Kharma släpar på.. =P

image670

image671

image672

image673
Här nere har vi redan Hav med blommor nu =P

********************************************************************
LÖRDAG

image674
På Lördag grillade vi, ungarna lekte och allt var på topp.. Från vä, Tim, Pontus, Linus, Hugo och längst fram Ida.

image675
Naomi och Sebastian. Dessa goa ungar var jämt och ringde på när vi bodde här för att få gå ut med hundarna =) Vilken lyx va!

image676
Kharma har precis juckat på Ymer.. sen är de rätt duktiga på att trassla in sig hela tiden. =)

image677
Goa guben!!!

image678
Staffan och ungarna spelade fotboll.

image679

image680
Sen kom Kent och hans son =)

image681
Till och med Maja skulle vara med och spela boll.. =)

image682
Så skulle de stora barnen leka också =)

image683
Brr, vissa hade tagit fel på vår och sommar.. =P Jag frös bara jag såg henne.

Det var lite från helgen. på återseende..

PEACE!!

Kommentarer
Postat av: P

Hehe... När man läser detta så känner man vad gott det är att bo på landet ;)
Personen på sista bilden har ju matchande klädsel i alla fall, pälsjacka och kort-kort.
Snyggt....
Om man bortser ifrån dessa fina i kanten kärringarna så ser det ut som ni har det riktigt gott i Helsingborg.
Ha det gott....

2008-04-21 @ 18:25:53
Postat av: Anje

men ÅH!! jag får vansinnesutbrott när jag läser, gud, hur står du ut..? vilket du kanske inte gör.. :/ nej fifan, håller me P, jag e glad som bor på landet! fast jag känner ändå att knytnävarna börjar sving runt mej o jag skulle kunna sätta mej i bilen o åka enr bara för att backa upp dej inför den där jädra tant-satans-tyget!! morr!

2008-04-22 @ 10:14:14
Postat av: Rebekah

Vilka vackra bilder, vilka vackra hundar! :-)

Lösspringande hundar är livsfarligt! Igår sprang jag med mina två små och en förbannad Ludde ifrån en liten lurvtuss vars matte åkte permobil och sket i att hunden sprang efter oss. Hunden var ju bara glad - men Ludde var det inte. Jag hade hjärtat i halsgropen, funderade 100 tankar om hur fan jag skulle få bort mina tre monster om trasselsudden kommit för nära. Vad är chansen att jag hade lyckats hålla Ludde ifrån hunden med två staffar som drar och stretar också? Inte stor - och jag skulle ha fått skiten för det. :-( Buh!

Haha, sista bilden var ju klockren. Jag har själv försökt mig på idiotin att gå ut i kjol - men jag satte tryggt på mig mina leggings under. Frös som ett as men var sjukt nöjd över att kunna gå i kjol. :-) Idag är ett nytt försök - kombinerar det troligtvis dock ej med täckjacka och högklackat idag heller. ;-)

Kram, Rebekah

2008-04-22 @ 11:01:32
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Michelle

Hihi det var väl ingenting, jo ja vet men det fick bli ett "undantag" :) En annan sak är faktiskt ekollon , jättegiftigt tydligen. Läste det hos vetrinären förra veckan typ. Väldigt konstigt. Oj då, men han är vacker , stor och vacker :) hehe ha det fint :)

2008-04-22 @ 23:03:20
URL: http://MichelleL.blogg.se
Postat av: Sofia & Andreas

De där människorna känner jag igen. Här i Piteå bor nog majoriteten av hundägare utan vett.
Faktiskt är de ganska bra på att väl koppla sina hundar om de är lösa. Dom som har hundarna lösa runt folk är såna med hundar som verkligen är väluppfostrade och inte springer fram till folk.
DOCK, finns det en hel uppsjö med tanter och gubbar som bara släpper fram sina hundar när de är kopplade.

Ett exempel var när Andreas syster hade jycken över dagen när vi åkte till Ikea. Hon var ute med Zeus och Varga (hennes egen Rottweiler) när en gubbe går förbi med en Flat och släpper fram sin hund utan ett ord. WHAT!?
Sen skrattade han hjärtligt när hundarna trasslade in sig i alla koppel och frågade "Ska jag ta en? haha haha".
Jag verkligen HATAR såna där respektlösa människor! >;(

2008-04-23 @ 14:43:03
URL: http://kitler.blogg.se
Postat av: Annalena & co

Sofia & Andreas! Nu när ni säger det så kommer jag faktiskt ihåg hur det var där uppe när jag bodde där.. Precis som ni beskriver. Utan någon avstämning så släpper de bara fram sina hundar.. =|
De menar inget illa, de har nog bara otur när de tänker... I guess.. Hehe

2008-04-23 @ 17:27:20
URL: http://oka042.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0