Jaa, visst!!!

Ja visst älskar jag min hund... ibland med en gnutta av frustration.. Konstig som hon är så har hon, som älskar att sitta i baden baden stolen på balkongen.. fullständigt demolerat den nu.. se här..

image703
Här VAR madrassen till stolen förut..

image704
Här ligger en del rester efter hennes demolition frenzy.. Arma jag, arma hund..

Men... hon är inte bara wild & crazy..

image705
Jag är så glad för att bara den ena av de två är som en vilde.. Ymer är betydligt mer sansad och lydig.
Ändå kan jag verkligen inte tänka mig ett liv utan denna tokan. *LOVE*


Sen kan jag bara informera om att "mötet" på arbetsförmedlingen var det största skämtet jag någonsin varit med om.. Uhh.. Vi skulle intervjua varandra och presentera varandra, vi ska bli (vad jag fattar det som att de menade) vänner och stötta varandra i vårt arbetssökande.. =/ Men snälla... jag går inte till arbetsförmedlingen för att skaffa mig vänner.. inget ont menat mot de andra på "mötet" men jag är inte där för att skaffa vänner... jag vill ha ett JOBB!!!

Det var så mycket trams så jag inte ens kunde bli förbannad, jag var mest paralyserad.. jag var nog den som kommenterade det mesta där inne, vilket jag ska tillägga.. jag brukar sällan stå i centrum på sånna här tillställningar..

De tog upp saker som för vuxna människor ska vara helt inpräntat i ryggraden.. exempelvis.. Ingen mobil på under våra (sekt)möten, behandla alla med respekt, hålla tiderna, meddela vid frånvaro.. tillslut kunde jag inte hålla mig så jag sa.. Men snälla, ingår inte sådant här i normalt hyffs? Måste man ta upp detta som är väldigt självklart? Men tydligen.. Känslan var precis som när man gick på högstadiet.

Ja, tanken är att dessa möten ska öka motivationen. Jaa.. det gjorde det verkligen för jag jobbar 100 ggr hellre än att sitta på ett enda till sånt är möte. Fan, vi fick hemläxa också!! Vi ska kolla upp prognosen för de urken vi vill jobba innom, lång och kortsiktigt! =O


Jösses Säger jag bara!!

Idag ska det bli lika fint väder som igår så det kanske blir lite mer fina bilder senare.. PEACE!!

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Ja, dom kan göra de mest underliga ting dom små djuren. Ludde älskar leksaker - men dom håller bara ett par minuter innan dom ligger i partiklar på golvet. Sedan blir han purken när det är "slut"...

Ja, arbetsförmedlingen ja!
Intressanta "jävlar". Jag själv fick utebliven a-kassa för att jag gick på min mormors begravning när jag hade skrivit upp mig på en frivillig "jobb-sökar"-kurs som jag, när jag kom hem, blev meddelad att jag inte behövde gå på för det var för de individer som inte behärskade svenskan så bra. Min överklagan hamnade i deras sopkorg.
Man blir idiotförklarad helt enkelt. Var även på ett möte där dom beskrev vikten i att man skall ha sitt namn och nummer där man kan bli kontaktat av arbetsgivaren på sin ansökan. Nämen! Menar du?!
Nej, hualigen.

Vad sa dom är du öppnade munnen o ifrågasatte varför dom hade genomgång i hyffs då?

Hoppas du hittar ett bra jobb snart!
Kram.

2008-04-29 @ 10:47:45
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: anje

nej va fränt! vi kanske e soulmates..hahaha! ;)

alltså, jag tycker sjukt synd om dej när jag läser om dina äventyr på a-f. jisses.. de låter verkligen som en lekstuga över det "seriösa" de försöker genomföra..

här blåser vi bort idag, men solen lyser så..jihaa! :)
KRAM!

2008-04-29 @ 12:27:44
URL: http://toxico.blogg.se
Postat av: Annalena & co

Rebekah, när jag ifrågasatte det så blev de nästan förnärmade.. som att det var självklart att ta upp sådana saker. Ja.. det var som att stiga rakt in i skolan igen med allt vad som hör därtill.. även att man ska bli behandlad och bemött som en unge. Blää.. hoppas på att slippa dom snart! Jag ser på det du skriver att du har samma problem.. jobbigt!! Jag håller tummarna för dig med! KRAM!

2008-04-30 @ 09:39:29
URL: http://oka042.blogg.se
Postat av: anje

hehe, joda. de blev väl bra. syns inte så väl, men jag ska ta ett kort sen så alla nicke nyfiknar får se.. :P
kramen!

2008-04-30 @ 10:30:55
Postat av: Lovisa

Måste bara säga att din pitbull är väldigt fin! De är så underbara hundar också.

2008-08-04 @ 05:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0