Detta är första dagen på resten av mitt liv.

I början av december fattade jag ett beslut om att sluta vara fet... one way or another... Jag ringde vårdcentralen och sa att jag ville ha en tid hos en läkare för att få hjälp med min fettma. Svaret var att jag inte behövde gå till läkare utan att jag kunde prata med deras skjuksköterskor som jobbar med övervikt. Hmm nä det var ju inte vad jag ville. Jag har prövat det mesta nu Mediciner,  Viktväktarna, Boxning (vilket är jätteskoj, men det hjälpen inte att gå ner i vikt), allehanda bantningskurer, Cykling, Långa power walks med doggarna.. Men nu känner jag att vägen till normal vikt är för lång för att hitta motivationen. Det är nästan 2 av mig nu... Jag och en till jag bestående av fett.

Anyhow.. Idag var tiden för besöket hos min läkare. En mycket trevlig tysk läkare som ville att jag skulle gå i någon slags "grupp terapi för fetton"  Vad fan, skojjar hon? Nä det gjorde hon inte med efter ett samtal på en timme så kom vi fram till att bantningsmediciner är ingen hållbar lösning och någon gruppterapi vill jag inte vara med om. Så hon ska skicka en remiss till kirurgmottagningen för konsultation om en eventuell operation. Bara remissen gör mig glad. Nu har jag kämpat mot kraftig fettma i snart sju år. Vikten har varit ett problem hela mitt liv, men nu är det inte ett par kilo längre. Jag känner mig maxat motiverad för detta nu. Jag hoppas innerligt att jag får denna operation men om jag nu inte skulle det så ska jag fanemej inte fortsätta se ut som en valross mer.

image449Då blir det väl att leva på morötter haha.

Detta skriver jag mest för att dokumentera för mig själv.


Kommentarer
Postat av: Anje

hoppas det går vägen för dej! :) *krama om*

2008-01-10 @ 21:13:22
URL: http://toxico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0