HIF-AIK

Woooohooo!! HIF vann ikväll mot AIK 2-1! Nice måste jag säga. Skönt att dommaren tog sitt förnuft tillfånga. =) Även om jag gillar AIK också, men såklart inte lika mycket som HIF.
Innan matchen gick vi ner i stan för att hämta cykeln och få oss en skön promenad.



Av någon underlig anledning så ska vi alltid promenera ner i stan när det är match i stan. Med matcherna kommer all fylla också och när vi kommit till sjukhuset på väg tillbaka så stötte vi på en gammal granne och en massa fyllon. Hehe.  Så märker man direkt på Ymer att han blir vaksam. Det är så roligt med honom för jag ser på honom om personen framför mig är påverkad.. Vilken jäkla näsa den hunden har. Med honom känner jag mig trygg i ALLA lägen. Sedan läser vi varandra... Han känner av min sinnesstämmning och tvärt om, det har nog sin fördel att jag varit hemma med honom och Kharma själv på dagarna =)



Tänkte på det innan idag.. Bidragsfuskandet. Hur omfattande är det inte egentligen.. Jag tycker det är bra att det satsas lite resurser på att komma åt såna som utnyttjar systemet. Jag menar.. om man är sjukskriven för ryggvärk så kan man exempelvis inte bygga om eller stå dubblevikt och påta i rabatten. Eller att jobba svart och gå på soc. Eller skriva sig som särboeende och få bostadsbidrag fast man ändå bor ihop. Ja, jag vet inte alla sätt som man kan få in pengar på genom att mygla men det finns dom som försörjer sig på att lura till sig pengar. Då ska vi ju inte snacka om de underbara själar som leder dtta landet, dvs politikerna. Där om någonstans myglas det, det är heller inga "småpengar" det handlar om.



Det blev ingen åska idag ändå.. Mycket konstigt väder hela tiden. Jag fick ett mycket vackert kort skickat till mig som jag bara måste visa er!!!

 Fotograf: Anna Wallmon
Tack för det fina kortet Anna. Det är verkligen vackert hos dig.. För att inte snacka om din kamera är jäkligt bra!


Jaha, nu ska jag ut med mina älsklingar sen ska jag krypa ner hos min karl. =)

Tjing.

Kommentarer
Postat av: Anna

hhihihi tihi Det är bra att man kan glädja någon:-)

Det är bara att komma :-) Jag väntar på er :-) med champagne ock allt :-)



Kram Anna

2008-07-15 @ 22:52:52
URL: http://panthera.blogg.no
Postat av: Annalena & co

Ohhh lala.. Champange.. =D Ska bara kolla tågtider och fixa semester ;P

2008-07-15 @ 23:01:51
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: anje

hehe javisst är det så! men eva lyckades allt stinka värre än nån hund jag nånsin känt tror jag, vet inte va hon hittade för nån skithög men den kan då inte vart fräsch..

..om nu bajs kan va fräscht..hahah!

2008-07-16 @ 00:19:42
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Eva

så finns det dom som går på bidrag och föder upp massa massa hundar för att dryga ut socialbidraget! Såna är helt fantastiska! Fan om man hade haft noll etik och moral hade man ju haft lite mer fickpengar helt klart...eller råd att köpa lite mer hundar. Jag tycker det känns som att MINST en i familjen måste ha heltidsjobb för att vi ska kunna ha råd med ens 2 hundar :/



Zombie har med näsa för påverkade personer...jag tror fan han märker det innan mej. Han har ju betett sej extremt mysko mot en karl på vår gård som jag såhär i efterhand fan tror går på nåt...lagliga eller olagliga droger jag vetifan..han ser fan väck ut i ögonen iaf och Zombie gillar honom inte...

2008-07-18 @ 08:29:15
URL: http://zombiekiwi.blogg.se/
Postat av: Anna

HIHIHIH ja lite tröt blev hon allt men nu är hon piggelin igen :-)



Hoppas ni har det bra nu på Fredagskvällen :-)

Trevlig kväll!!!



Kram Anna

2008-07-18 @ 19:50:58
URL: http://fordsonmajor.dinstudio.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0