Fy fan vad det blåser..

Det blåser som fan ute.. Vi blåser också tydligen.. folk på hundar.. =O. Jag vet i vilket huvud det blåser också.. jag tror minsann stormen Gudrun aldrig lämnat Skåne.

Bläddrandet på Blocket.se igår gav mig en kalldusch. En av mina hundar har fått syskon.. det som hette så fint "tjyvparning"  som alla annan blandrasavel.. märkligt hur det kan bli.  Ändå inte förvånande, efter allt jag lärt mig på detta år. När vi ändå snackar att lära sig så får jag säga att en männsika som tror/anser att den är fullärd är bland det mest frustrerande som finns. Framförallt om den människa inte har en ANING om vad den snackar om... Blir man någonsin fullärd?

Fick höra för ett tag sedan att en veterinär över telefon gav en rekomendation att ta en kull valpar på en Amstaff/Rottweiler för det skulle "lugna ner" hunden.. En Amstaff/Rottweiler är en blandning som kan bli lite hur fan som helst.. och definitivt inget att mixa.. Hur kan en vette lämna en sådan rekomendation.. Nä det tror jag inte ens på att en vette har gjort utan detta var ytterligare snack för att "verka" kunnig och vetandes och för att rättfärdiga planden om blandrasavel. Och varför inte istället jobba med hunden för att få den att "lugna ner sig" Nä, ta den enkla vägen samt tjäna pengar på kuppen.

Vad tror ni om denna kommentar från en männsika som aldrig varit i kontakt med "Amstaff tidigare": "Hon är enormt aktiv och kräver mer än en amstaff normalt sett gör. Både mentalt och fysiskt." baserat på denna kommentaren: "Amstaff e inte så hemska å farliga som alla säger (eller många iaf) ...Dom e väldigt kärleksfulla å omvårdande, dom tycker om att ta hand om andra ..."   Med inställningen, ni som inte tänker som jag.. ni kan dra.. Typ jag gör som jag vill, vad som än är bra.. jaget före allt.. Money makes the world go round.. Nja.. ordbajs.. vilket leder mig osökt in på politiken.. men den har jag inte ens lust att diskutera..

Magkänslan.. varför är vi så dåliga på att lyssna på vårt inre? På tal om inre, så ska jag leta tills jag hittar Jeff Jones.. honom skulle jag vilja ha en sittning hos.

Jag verkar eventuellt lyckats spåra en potentiell fader till bastrden också.. Det lustiga är att denna världen är inte så jävla stor ändå. Den röda tråden är pengar... Förbannade pengar. Varför anser folk så fort de lagt vantarna på en hund att avel är det dom är ämnade att göra? De som vill ligga "under radaren" och inte granskas lika tydligt som en kennel väljer därför blandrashundar, där kan de sitta i sina kvartar och para tills det inte går mer.. då byts hunden ut mot en ny pengamaskin. Nä, förbannade människor. Pengar och knark får tydligen folk till att göra allt möjligt omoraliskt och egoistiskt!

Att sitta här blir ju också rätt egoistiskt och går ju rakt inte, så det får bli en promenad ut i blåsten.. Lite mer kaffe och en god frunch först bara.

Kommentarer
Postat av: anje

jag blir så frusterad över blandrasaveln. hjälp! hur kan de vara möjligt att folk kan va så pantade? förstås, desperata efter pengar = pantade! haah, såg du vitsen? haha.



nej. idag är jag sådär jobbig märker jag, då jag kör mina ordvitsar o M bara blir tokig på mej. haha!

jag tycker ju själv att jag är JÄTTErolig! :D



keep up the good work girl! snart har du nystat upp hela historien!

2008-06-24 @ 13:26:57
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Agge

fy fan. Människor äcklar mig!



Hoppas ditt letande ger resultat! kram Agge

2008-06-24 @ 13:50:27
URL: http://aggrot.blogg.se/
Postat av: Marie

Bra inlägg! Gillar din blogg, den åker direkt in i min "blogg-lista" :)

2008-06-24 @ 21:26:36
URL: http://rudies.blogg.se/
Postat av: Rebekah

Så sorgligt, o värre kommer det bara att bli!

2008-06-25 @ 17:07:57
URL: http://www.rebekah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0