Bloggstrejk.

Puh.. jag har verkligen massor att blogga om igentligen.. Men jag har skjutit på det.. nu tänkte jag göra slag i saken så inte alla besökare tröttnar på mig och min bloggstrejk.
Så här kommer lite uppdatering

Så hände det då den 4 Maj, det som alla hundägare fasar för. Vi är ute och går och hör en man som ropar.. efter sin hund, jag tittar runt och snabbar mig samtidigt framåt. ett, två, tre så står den där bakom oss.. Hunden, en hane modell större.. äldre herre (jäkligt fin hinner jag notera) Han går fram till Ymer och de nosar först bara på varandra.. Svansarna är spända på båda två och krokar sig uppåt.. jag ropar hej vilt för att få ägaren att snabba sig och ta sin hund. Jag såg vad som skulle hända..

Sen smäller det bara till och det är fullt slagsmål. Shocked Efter vad som känns som låång tid, (men det gick snabbt) så kommer ägaren. En äldre farbror och får tag i sin hund och Peter drar bort Ymer samtidigt. Peter läxar upp honom för att han inte har hunden kopplad och han svarar att han aldrig ska ha hunden lös igen. Chockad och upprivna går vi därifrån eftersom mannen inte har vare sig koppel eller halsband till sin hund. När vi gått en bit så vill jag att Peter kollar upp hur det gick med den andra hunden. Så Peter springer och letar efter hundägaren men hittar inte honom.

Det är så jäkla beklagligt och jag ÖNSKAR verkligen att folk kunde inse att fördelarna med koppel överväger nackdelarna.. HELT KLART! Jag vet att lagen sägar att alla har strikt ägaransvar och att även om vi har vår hund kopplad så är det lika mycket vårt fel att slagsmålet inträffar. (även om jag verkligen inte kan få ihop det, den som har kommit på denna brillianta lagen kan nog inte ha allt för bra koll på hur hundar fungerar.. de tar inte hänsyn till vad man får och inte får.)

Nåväl, igår skulle vi gå till Berga för att kolla på en husvagn till mamma och hennes kille Conny. Den ska de ha för att kunna bo någonstans under Sweden rock festival i Sölvesborg.. (som jag inte har råd att åka på.. så jag kommer ha en djup depp period just då) Anyway.. vi hade precis kommit ut på vägen när vi ser en svart hund komma rusande mot oss... rakt över vägen, där han håller på att bli påkörd av både bussar och bilar... Ingen ägare syns till.. Hunden har ett koppel som släpar efter honom. Precis innan han ska över den sista vägen innan han är framme vid oss kommer det en man ut ur buskarna. Mannen går och det verkar inte alls bekomma honom att hans hund sprungit över en fullt trafikerad väg. Inte snabbar han på alls. Tack och lov så kommer hunden när han kallar på den och vi kan gå vidare.

När vi kollat på husvagnen så går vi inom djursjukhuset och lånar deras våg för att väga våra grisar. =P Kharma väger 22 kg och Ymer väger 52 kg.

Så var det gjort. Fy sjutton vad vi varit ute varenda dag.. därför har jag inte haft orken att uppdatera bloggen heller. Minst 3 timmar/dag av promenad, solken, parkbesök och annat mysigt. (misstänker att Peter försöker smygbanta mig =P )

Annars har det inte hänt några större grejjer.. men bilder finns och här kommer dom.image709
Vattenpåfyllning i parken

image710

image711

image712

image713

image714

image715
Här kan man sancka om dreggel.. så mkt så det fastnar saker och hänger kvar. =P

Hittade inte vart jag lagt resten av bilderna.. Måste kolla om de ff ligger kvar i kameran.

Nä det gjorde de ju inte.. hittade dom precis =)
image717

image718

image719

image720

image721

image722

image723
(Jäklar vad glad jag ser ut då.. hehe)

image724

image725
Underbara, underbara Hugo med sina stimorol =)

image726
Linus och Hugo leker skogshuggare (?)

så då!


Ps. Rebekah.. hur länkar jag till dig så som du ville?? förklara genomgående för mig så ska jag fixa det. Ds

Orkar inte ordbajsa mer, solen är snart på min balkong... och när den kommit dit.. då vet ni var jag är! (japp, i sovrummet och vilar.. noooot)

PEACE!!




Btw.. Detta är nog mitt paradis..
image716

Kommentarer
Postat av: Rebekah

Lösa hundar är min stora skräck också - som tur är så har det inte vart så många ggr och aldrig ngt större slagsmål. Puh!

Är Ymer så himlans stor? JISSES!!!

2008-05-07 @ 14:28:37
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: anje

förbaskade förbenade hundägare som inte har sina hundar kopplade! gah! *störd*
kharma e min lilla idol, har hon fått ett nytt halsband månntro? såg jäkligt fräscht ut iaf, o snyggt! härligt me promenader, jag funderar på att dra ut min gubbe idag så jag oxå får glass o parkbesök, haha!
men tror du jag e nå avundsjuk på din morsa eller? sweden rock liksom, vafan! dit vill jag me! *morr*
nu ska jag sätta mitt feta arsle på gräsmattan o va bitter för att jag e en fattig student som får sitta hemma o lyssna på rix fm. ;) hahah!
ha de kanon! kramen!

2008-05-08 @ 15:41:59
URL: http://toxico.blogg.se
Postat av: Sofia & Andreas

Hihi, det där vårdregglet känner jag igen. Dreggel med löv, barr och skräp hängandes... ett säkert vårtecken :D

2008-05-10 @ 18:46:07
URL: http://kitler.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0