Sov gott lilla Wilma.

I kväll klockan sju fick lilla Wilma, endast 19 månader gammal somna in. Wilmas Familj hade endast fått ha glädjen av ett liv med Wilma i 6 månader. Hon köptes för fullt pris av vad man tar för en Dogo Canario valp i Norge, därutöver skulle kenneln hon kom ifrån ha en kull valpar på Wilma  innan Wilma helt och hållet blev Heidi och Daniels och så skulle de även få en av Wilmas valpar. Så de hade ett fodervärdsavtal.

På dessa 6 månader har Wilma varit mycket sjuk. Frunkolos, Entropion (Ögonlocken rullar inåt), Demodex, Livmoderinflamation, och så allergier mot tre olika kvalster.
Trots att hon hade så mycket besvär så var hon en stark och go hund som kämpade på, likväl som Heidi m familj kämpade för Wilma.

När Wilma började bli sjuk så hörde familjen av sig till sin kennel.. Det ena problemet efter det andra dök upp och Kenneln var fortfarande osäkra på om de skulle ta en kull på Wilma eller ej.
Wilmas familj har försökt få kontakt med sin kennel vid upprepade tillfällen via Telefon, sms, msn, mail utan större resultat.  De har försökt få kontakt under en längre tid för råd och stöd utan att kenneln brytt sig, nej de har snarare stoppat huvudet i sanden. Ja, det ligger en lång och väldigt tråkig historia som jag inte tänker gå in i allt för mycket bakom. Men så ikväll.. med stöttning från andra människor tvingades de till det tunga och tråkiga beslutet att låta Wilma få somna in.

Jag kan för mitt liv inte förstå hur man som seriösa (?) uppfödare kan behandla sina valpköpare och fodervärdar på detta viset. Jag skulle inte rekomendera denna kennel till någon. Dels med tanke på hur Wilmas familj blivit behandlade och.. ja, en massa annat med för den delen.

Jag känner med er och här har ett ljus lyst för lilla fina Wilma. Hon fick en bra tid hos er och jag tvivlar på att hon kunnat få det bättre. Vila i frid lilla, vackra Wilma.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Men usch så hemskt... stackars lilla Wilma :(

Tråkigt att vissa uppfödare ska bete sig på detta vis, det förstör så mycket för oss andra, både seriösa hundägare och självklart även för andra uppfödare :/

2008-11-01 @ 14:54:28
URL: http://ungato.blogg.se/
Postat av: Per-Eric

Det är så trakiskt och ledsamt att man blir förbannad. Jag lider verkligen med dessa ägare, och med hunden som var så dålig. Det är hemskt att det ska kunna gå till så här, finns det inte ärlighet längre. Jag hoppas verkligen att alla som funderar i att köpa en Dogo Canario får reda på namnet på denna kennel så de inte gör samma misstag som dessa stackars människorna har råkat gjort. Och även en annan person som jag känner har haft stora problem med denna kenneln. Så köp inte valpar ifrån Kennel Dog Eye i alla fall, då får de allt rätta upp i alla problem de orsakat först. Det är mitt råd.

2008-11-02 @ 20:01:01
URL: http://arcas.blogg.se/
Postat av: Dannielle

Vila mjukt.

2008-11-22 @ 15:52:54
URL: http://rexmatte.blogg.se/
Postat av: cicci

Hälsa Heidi om Du pratar med henne. Säg att den svartklädda, höggravida tjejjen som föll som en fura för Wilma är mycket MYCKET ledsen över att via denna blogg få höra vad som hänt. Såg fram emot att Wilmas framtida valpar måhända skulle bli till salu. Hon var ett praktexemplar av sin sort. I allra högsta grad en förträfflig tik att avla på. Iallafall avseende personlighet och mental stabilitet. Där dog vårt hopp om en ny familjemedlem. Vila i frid Wilma!

2009-01-28 @ 20:30:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0