Lite blandade tankar.

Nu känner jag mig så jävla mätt på DC-världen... Jag orkar knappt gå in på forumet. För det är bara ett forum som gäller och det är det som jag själv är moderator på. För er som inte har insyn i dc/pc världen så finns det vad jag vet 4 olika forum, 4 forum!!!! (pc har ett eget forum förvisso men det kommer jag inte lägga ner så mycket energi på innan jag får min egna pc.) Det töntigaste med allt är att det är exakt samma folk på alla dessa forum. Bara det säger väl sitt?

De lättbegåvade språkrören slåss till ära för sina idoler som marionett-dockor och den ena ska bräcka den andra efter bästa förmåga, eller kanske inte ens bräcka utan mer svartmåla. 

Få är villiga att ta ansvar för sitt agerande utan diskussionerna ligger oftast på nivån "men du då"  eller "har du bevis på det" eller mottfrågor i stället för svar. Det finns dom som fullkomligen skiter i hunden i sig eller hur den ser ut eller exempelvis om hd/ad är kasst utan som BARA är intresserad av BLOD, bra blod hit och bra blod dit... Det spelar ingen jävla roll hur blått blodet är för om hunden ser ut som skit och har kass hälsa så ska man väl ändå inte avla på sånt??

Tillstymmelse till samarbete/respekt/intresse för rasen finns inte. Inte nog med det så verkar det stora målet vara att få rasen att gå från en sund mollosertyp med goda propotioner till en kortbent, flodhästliknande, jättehövdad.. jag vet inte vad... American Bully kanske? Antingen det eller en älgliknande tandpetare. Uhhh!  Eller så är det bara pengarna som styr aveln..

Faktum är att jag till stort tappat intresset för dc´n. Inte min dc då förvisso men jag känner inget sug efter att skaffa en till (hur mysiga de än är) Nä jag ger presan en chans för det känns ändå som att aveln på presan är sund och det tycker jag inte att aveln på dc´n är.. meeen.. det är ju bara min åsikt då.

Här kommer en blid på min superfina dc som ligger och solar!! =)




Goa gubben min!

*************************************'
Ja så var det snö här för några kvällar sedan. Vi hade varit och ätit middag hos Jessica, Stefan, Liam och Liv ja såklart lilla Hilda också =) När vi var på väg hem.. då såg det ut såhär.







Gissa om det var mysigt när snön knarade under skorna när vi gick hem. Tyvärr så var det ingen snö kvar 8 timmar senare.. Synd, för det var riktigt mysigt.

***********************************
Snart är det dax att väga och vaccinera Freya.. spännande! Inte vaccinationen då men att få se hur mycket hon väger och hur lång hon är. Hon blir bara mer och mer social och "vaken" det är så roligt! Nu sover hon inte alls lika mycket och det har nu mer övergått till att vila middag mitt på dagen.
här kommer lite kort på princessan på begäran av Miranda bland andra ;)










Ja, jag ska ta lite fler bilder för det har jag varit riktigt slarvig med.

**********************
Så var vi ju på is-hallen den 10:onde Februari så här kommer lite bilder från då.

Peter och Hugo gör sig klar.


Jessica hjälper Liam.







Ja det var lite bilder.. Kvaliten blev verkligen kass på många av korten. Synd!

****************

Så fyller min älskade mormor Jane år idag!!  GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MORMOR!!!!!!!!



Om jag inte är helt ute och reser nu så fyller hon 67 och det är inte mycket! =)

Sådär, nu kallar snabeldraken på mig. Bäst att passa på att dammsuga nu när lillan sover.

PEACE!!! 



Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi blev tyvärr fort less på de där jäkla forumena.. så mycket skitsnack och "jag är bättre än dig". Orkade bara inte med det hela. Så kommer man glatt in som en förstahundsägare som inte vet nåt (jämfört med alla veteraner) och blir totalt nedskjuten. Ser inget gemensamt med såna människor och har därför inget att diskutera med dem om. Varför ska man då vara på ett diskussionsforum?



Måttligt less är jag också på alla puckon som på YouTube skriver kommentarer om att Zeus är blandras för att han är svart och vit. SÅ LESS!

Orkar inte argumentera med dessa människor, raderar bara kommentarerna :)

2009-02-25 @ 11:22:44
URL: http://www.cageman.se
Postat av: Anna

Det var mycket i samma blogg ;))



Vi börjar med DC jag håller med man blir såå tröt på alla Forum, ock alla folk ena dagen är alla vänner med alla sen så går det några dagar så är dom inte vänner då är det att ta bort alla länkrar från sina hemsidor, ock så går det ett tag ock dom blir vänner nå länkrar dom till varanda, hur seriöst ser detta ut om man ska vara en bra kennel ock stå för vad man tycker, ock detta med att folk tänker att avla utan att rönka ock att para på dåliga höfter det är hemskt.....



Ymer är fin som vanlit snart så kommer jag så jag får snosa med honom :))



_________________



Så till snön vi har snö så det är bara att komma ock gå det knastrar under fötterna, men ni får hålla er till vägarna så ni inte går vilse i Värmlands skogarna...



________________



Vager du Freya när hon har vuxit såå.. Det ska bli kul att få komma ock träffa detta lilla pyret som man har hört i telefonen :)))))



_______________



Så till skriskor det ser verkligen roligt ut att få åka Tyckte Hugo om det???



_________________



Grattis Mormor du var då inte gammal :) Min mormor fyllde 92 år hon :-)



------------------------------------------------------





Kram Anna



2009-02-25 @ 11:30:37
URL: http://panthera.blogg.no/
Postat av: Annalena

Sofia:

Jo, jag vet vad du menar.. Forumet (som jag får säga då) har inte BARA varit till ondo. Jag har lärt mig så otroligt mycket men attityden hos väldigt många är fan inte klok. Åsikter är såklart fria men att helt och hållet sitta med röven på sitt huvud är inte heller okej.



Du har ju exakt samma "problem" som mig just med tanke på det vita i ansiktet på våra hundar. Det är ju inte vårat fel och jag var i allafall noll kunnig om skillnaden mellan dc och pc när vi köpte Ymer. Det är en presa fast den är reggad som dc var det då.. Sen gick jag ut på forum osv och fick lära mig mer om skillnaden. Detta är ju något som jag inte kan lasta någon annan för mer än att jag inte var tillräckligt påläst när vi köpte Ymer då hade jag inte köpt det där om Presa reggad som dc ;). Skit i folks kommentarer! =) Han är din goa gris oavsett vad folk säger. fast Zeus (precis som Ymer) är helt klart mer Presa än dogo. De är både avlade som och har utseendet som och kommer från linjer som presor. =) Regga om honom vettja =) Det tänker jag göra iaf. Ha en braaaa dag!!! =)



Anna: Ja det är inte klokt! Hahaha.. Måntro om jag ska ta bort länken till dig ett tag.. haha.

Ja nu längtar jag väääldigt efter er också! Fy vad roligt det ska bli.



Ja, jag vet. Min mormor hon är både ungdomlig och cool B)

2009-02-25 @ 11:40:14
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: nil fisk

hehe så söt freya e :D

2009-02-25 @ 19:37:18
Postat av: Eva

Kan inte annat än hålla med om DC-världen. Och då kan det ju påpekas att jag varit inblandad i den i 4 år och väldigt engagerad :(

Fifan...jag skriver knappt nånting på nåt forum mer, det är ju ingen idé...

Jag vet att jag kan och vet tillräckligt om detta så ingen ska komma och trampa mej på tårna iaf...



Känns dock en smula invaliderande då folk verkligen inte tror på att man haft dåliga erfarenheter från vissa håll utan bara tror man vill snacka skit.

Då det enda man vill är att ingen annan ska gå på samma nit som en själv..



Jag hoppas bara folk verkligen gör research innan dom skaffar hund! Gudarna ska veta att jag INTE gjorde det iaf :D

Jo då jag skaffade Kiwi och hon är ju den enda jag har kvar nu så!



Men det blir helt klart en PRESA inget annat för mej om det blir fler canarios!



2009-02-26 @ 09:15:22
URL: http://zombiekiwi.blogg.se/
Postat av: catrin

Ja jag kan bara hålla med om detta med hundvärlden och i detta fall dogo. Klart folk kan tycka olika alla kan ju inte alltid vara eniga om allt men man får ju respektera att det är så. Det har ju många väldigt svårt för. Och ja vad är det som är så himla svårt med att komma iväg och rönka sina hundar??!!

Vi kommer heller aldrig köpa nån mer dogo, vi har ju 2 presor nu med :) :)

Jag gillar inte utvecklingen på dogon de är ju inte fina när det blir så tunga och all denna slappa huden. Skinn i mängder inget fint alls!! Det ser ju bedrövligt ut, det ska va fina former och linjer på kroppen lite muskulöst är absolut inget fel heller :) och dessutom kan det ju inte vara sunt heller med dessa stora kolosser som blir inom dogon. Här är det bara presa som gäller!! Underbart vackra hundar, och ja JAG älskar Curtó hundar!! :) :)

Nu till Freya, gud vilken söt tjej!! :) :) Kommer få många beundrare hon :) Kram på er.

2009-03-04 @ 13:45:47
URL: http://arcas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0