Safari.

Eftersom att Peter och jag kommit fram till att vi ska resa för oss själv så har jag bestämt att jag ska ta ungarna och åka till ett av mina drömresemål.. Sydafrika. En resa dit är inte billig så jag kommer nog att behöva spara i 3 år kan jag tro, (åker jag väl dit så vill jag i allafall vara borta i två-tre veckor).. Det ställer jag in mig på i allafall. Sen är det nog inte så smart att åka med Freya när hon är såå liten. 3 är litet nog.


















Så, vad sägs.. Blir man inte vääääldigt sugen? Jag blir det i allafall. Djurlivet är också så otroligt rikt och jag hoppas kunna få uppleva lite av det utan att inkräkta. Afrika är en dröm som jag haft i många år, det som är roligt är att Hugo också verkar vara intresserad och nyfiken på Afrika. Om jag vågar så ska jag dyka med vithajar.. i bur då såklart men jag vet inte om jag vågar. Vithaj har alltid, ända sen hajen-filmen varit det som skrämmer mig mest. Drömmer jag mardrömmar så är det vääldigt ofta om just vithaj. Men lika mycket som den skrämmer mig facinerar den mig.

Nåväl, jag kanske återkommer idag.. annars, på återseende.

Peace!!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Ja resa är kul, intressant att se sig lite omkring och kan va gott att komma lite hemifrån. Man uppskattar iaf det man har hemma mer när man kommer tillbaka efter en resa. Men ja det kostar ju med och som du säger ska man väl iväg på en resa så långt bort så vill man ju va där ett tag och även ha fickpengar ordentligt för är man väl iväg vill man ju kunna unna sig en del med och inte snåla för mycket heller. Får se när vi ska iväg nästa gång blir nog ett litet tag tills dess. Indien är det vi har tänkt oss iaf. Så vi får se när det bär av. Ha det bra och hälsa familjen.

Kram från oss i Fågelvik Värmland.

2009-01-20 @ 17:18:46
URL: http://arcas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0