Vår. <3

Så underbart, våren är här på riktigt nu! Fan man orkar ju knappt vakna varje morgon på vintern. Solen skiner och det är sååå nice! Det känns som att jag lätt hade kunnat bo i något land som inte har vinter! Vi står i ett vägskäl nu, massor med beslut kommer att påverka vårt liv markant.. Det känns som att något jäkligt bra kommer ske och det skulle inte alls vara fel. Det jobbiga är väl att alla beslut inte fattas av oss. :)

Just nu vill jag bara amputera bort ryggen, men såhär var det ju förra gången också. Jag lovar att jag går som en gammal farbror och det säger väl allt. Jag längtar tills jag kan ta Kabbi själv på en låååång promenix istället för att Peter alltid får göra den biten nu.

Jag önskar mig en ny kamera!! En Nikon D90 helst! :D Vår kamera har verkligen sett sina bästa dagar.. KAN bero på att den åkte i sanden på stranden några ggr i sommras iofs ;) Hursom.. jag skulle ta lite kort här igår, men av säkert 200 så var det ungefär 5 som blev bra (bra och bra.. ok är väl mer rätt). Det säger ju endel om kameran. Idag tänkte jag gå ut och ta lite bilder på vårtecknena här.. Men först och främst den dagliga dammsugningen.

Till helgen hoppas jag på riktigt fint väder så man kanske kan ha grillpremiären!

Sen måste jag bara tillägga att det känns så skönt att veta att jag är den jag är. Jag har mina vänner och har man förbrukat sin vänskap med mig så har man, jag orkar verkligen inte med hattande hit och dit.. vänner ena dagen, ovänner nästa. Sånt trodde jag man hölls med på lågstadiet och att man med tiden kom fram till att man inte vill ha det så. Men jag vet ju inte riktigt hur man funkar när man håller på så.. så man kanske VILL ha turbulens och ambivalens i sitt liv? Eller är det bara så att när man har meningsskiljaktligheter så är man plötsligt ovänner per automatik? Tja, jag vet inte. Men det känns rätt gott att studera folk och deras beteenden, där får man fram otroligt mycket info om en person.

Funderar på att dra igång studierna igen förresten. Jag har nog landat i min person och yrkesvalet är det samma som jag ville redan som barn (förutom "sjungerska") Det är inte så jäkla mycket som fattas.. Matte B och få upp nåt betyg en aning, jag har jäkligt bra betyg faktiskt.. jag är riktigt impad av mig själv. Där ser man också vad lite studier av egen fri vilja kan göra. Jag vägrar sitta som "ung" och vara bitter.. jag har sett alldeles för mycket av det och så vill jag inte vara eller bli. En 30-årig "tant" som gnäller och hänger upp sig på precis allt som har med livet att göra.. Trycker ner andra för att man känner sig så värdelös så man måste få andra att verka ÄNNU mer värdelös för att kunna känna sig bra.. Huuua!! Nej, jag vill inte bli bitter alls, inte heller som gammal. :D

Jag är heeelt övertygad om att ens egen inställning kan påverka ens mående jäkligt mycket! Vill man se allt i svart och vitt så gör man det.. Har man fokus på allt negativt så missar man ju allt kul och bra. Bestämmer man sig för att vara positiv så kan man påverka sig själv väldigt mycket.. En sådan resa gjorde jag för ett par år sedan. Mental balsam! Det är väl därför jag skrattar så mycket åt folk som irriterar sig så förbannat på mig ;D
Jag är ju bara jag och det är väl inte så mycket att hänga upp sig på? Jag har ju inga diplom och emblem i något särskilt kunnande, ingen raketforskare och inte heller nobelpristagare.. Jag har ju för sjutton inte ens gått uppfödarutbildning!! xD

Sen kommer jag inte undan att jag har MYCKET och STARKA åsikter, fast det ser jag väl heller inte som något negativt. Det är ju grundat i vem man är. Men som exempel skulle jag aldrig ge mig in i en politisk debatt men någon annan. Varför skulle jag det? Jag vet ju själv vad jag anser och jag har föga behov av att försöka "omvandla" folk omkring mig. Samma sak med religion.. Det betyder inte att jag har mycket starka åsikter och är väldigt klar övar vad jag anser vara bra och inte bra.

Nåväl, nog om detta. Jag tog lite kort igår i allafall som jag tänkte lägga in här (så jag har dom kvar)











Hej hopp! :D


Kommentarer
Postat av: anje

fortsätt vara den du är, det vinner man på i längden! :)



freja (freya?! minns inte stavning, haha) är ju så söt, jisses vad hon har växt!

2010-04-16 @ 02:05:09
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Annalena & co

Tack Anje! :D Jag håller med dig, man mår bäst så!

Freya, ja hon är som en liten sockerbit! Sååå söt och ett jädra humör! Haha!! Hon är i den trevliga åldern av att bestiga varje hinder i sin väg, klättrar på ALLT! :D Synd bara att det går waaaaay to fast!

2010-04-16 @ 08:00:06
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0