283.

Detta blir mitt 283:dje inlägg. Bloggen har funnits ett tag nu och det känns kul att ha det mesta samlat på ett ställe!!

Jag kommer ihåg ett av alla mina inlägg som handlade om Wilma.. Det var faktiskt hjärtskärande och det skrevs också endel om det på forumet som försvann.. Eller, ja.. Försvann gjorde det ju inte, stora delar av det bara försvann, ja. Men sen efter det stängdes det. Många starka åsikter om detta kring Wilma.. Jag vet inte hur många som ringde kenneln i fråga och hörde vad de hade att säga om saken men, det måste ha varit minst 3-4 stycken eftersom att det skrevs att man skulle gå ut och varna folk för den kenneln. Jag förutsatte (liksom många med mig) att Wilmas matte skrev som det var.. Men jag vet inte, JAG ringde aldrig till kenneln i fråga.. Likförbannat så tyckte jag vansinnigt synd om Wilmas matte!!! Men som sagt, det lär i allafall finnas MINST 3 personer som ringt för dessa hade minst lika starka åsikter som mig och det skulle de såklart inte ha om de inte hade varit källkritiska. :D

Jag kom ihåg ett rykte som florerade om att någon påstått att en person drogade sin hund.. Jag vet inte hur många som ringde till de som påstods sprida det ryktet och hörde om det verkligen var så. Illa var det i allafall och även där förutsatte jag att personen det pratades om HADE blivit anklagad för detta.

En annan sak var någon som var uppretad för att någon hade sagt "jag är inte imponerad" av utseendet på dennes hund, Jag vet inte vad som är sant där för jag ringde inte upp vederbörande och frågade om det var så... Men varför skulle personen med hunden hitta på att någon sagt så om sin egen hund?


Sen var det då den svarta hunden som enligt ryktet sägs ha bitit sin fodervärd. För bara någon minut sedan fick jag denna kommentar i mitt förra inlägg. Jag ska tillägga att jag har e-mail adress till denne så jag ska efter dagens banning kolla upp och verifiera uppgiften ;)
Kommentaren lyder:

"Hejjj vill bara göra ett litet inlägg ang den SVARTA TIKEN (FENI heter hon) nu råkar de vara så att det va jag som va fodervärd till denna underbara huden och vill intyga alla om att denna såkallade händelse aldrig har inträffat. Eva även så kallad (doggwisper) haha inte vet ngt om varför Feni flyttade tillbaka till sin underbara ägare men det ska jag nu berätta. Jag Johanna va gravid och kände att jag tyvärr inte tyckte att det var rättvist att låta Feni bo i en lägenhet då hon trivs super bra i naturen, och dels för att jag kände att jag inte klarade av att stå ensam med en hund som kräver mycket motion och ett litet spädbarn.Alla som har stor hund vet vad det innebär och jag tyckte att det var mest rättvist mot Feni o få bo på landet där hon får all uppmärksamhet.

Hoppas alla nu fått klarhet i det hela, mkt tråkigt när folk sprider tråkiga falska rykten.. ha det gotttt
"


Tack för din syn av det hela Johanna!

Förresten så var det INTE EN JÄVEL som ringde oss och frågade om YMER!! Lik förbannat skrevs det spaltmetrar om honom och vad han gjort på Facebook!! DETTA ÄR FÖRSTAHANDSINFO, DET ÄR NÄMLIGEN OSS MAN DÅ SKULLE RINGT!!! DETTA FINNS DESSUTOM SPARAT VIA SK SKÄRMDUMPNING!! Där satt man till och med och högg mot någon som hette Anna-Lena utan att ens ta reda på VILKEN Annalena! och om det var RÄTT Annalena! ;)

Sen vill jag att ni ska veta att jag inte ringer och frågar något av en människa som redan har ljugit för mig rakt upp i örat en gång och då om något så simpelt som att bara "skapa sladder och sensation"!! Varför skulle en sådan person tala sanning när det handlar om något som faktiskt kan se dåligt ut för en själv?

Jahapp, bäst att sluta skriva nu så att ni orkar läsa HELA texten och inte hittar på hälften av "texten" i era små huvuden i ren lättja!!














Kommentarer
Postat av: anje

tänk så fort man glömmer..wilma mindes jag knappt!



de där människorna som bara snackar skit o ljuger..ja vad säger man, what goes around comes around, de får nog känna på sitt snart! tror du inte? :)

2010-08-27 @ 22:26:26
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll
Postat av: Annalena

Ja, man glömmer snabbt Anje! Men jag kommer ihåg vilket satans liv det var om Wilmas uppfödare (med all rätt tycker jag iofs) Men då var det sannerligen inga problem att till och med gå ut med VARNINGAR, sedan när "fel" folk är inblandad i någon skit så är det JAG som är dum i huvudet som skriver om det??



Jo, jag tror också att det slår tillbaka på en själv på ett eller annat sätt!! One way or another.. :D

Kram!!

2010-08-28 @ 17:41:22
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0