Soligt och fint.

Idag skiner solen, härligt!! Vi ska ner i stan och träffa Inger, Niklas och Kian.. Det var något jippo på söderpunkten för barn. =)
Freya verkar vara på bättringsvägen nu så det blir dagis igen nästa vecka... Skönt! För hon tycker det är så kul på dagis!! En riktig förskole-tjej som Marta säger. Marta är Freyas kontaktperson på dagis och också den goaste dagisfröken i min mening. Det ska bli kul för Freya och Edda att ha varandra genom daigs och skolgång!!

Igår satt jag och chattade med gamla vänner på facebook.. Så kul när man snackar gamla minnen och blir lite sentimental. Så tänker man ju aldrig att andras liv också rullat på, man minns ju dom som sist. Men de flesta gamla vänner har sambo eller är gifta och har barn. Kul att få en up-date!!

Jag snackade ju igår om nya gardiner.. Dessa tänkte jag på:

Dessa till Tv- rummet.

 

 

Och dessa till flickornas rum.

 

Snart är det dax att rösta! Det kommer jag göra även detta år. Faktum är att jag tycker att de båda stora blocken i stort sett har bytt sida... Eller så är de väldigt mycket i mitten i allafall!! Varken Mona Salin eller Fredrik Reinfelt har mitt förtroende heller!! Så långt kan jag säga utan att börja snacka politik ingående. Men jag anser att en människa som varit involverad i mygel med medel från skattebetalarnas pengar när man har så fet lön och BORDE ha råd att köpa toblerone för egna pengar.. en sån människa har och kommer aldrig få förtroende hos mig! Fredrik Reinfelt.. ja, han har väl inte myglat något vad jag VET i allafall. Eller VET kan man ju aldrig göra om man inte själv ringt upp personen och fått det bekräftat eller sett det med egna ögon så.. Men, ja.. ni fattar!

Synd att Anna Lind blev mördad, för jag tror att hon fått mer förtroende och gjort sig mer lämpad som partiledare! Göran Persson.. Tja, han gjorde mig bara illamående!

Så jag kan väl avslöja att det jag ska rösta på inte är moderaterna eller socialdemokraterna i allafall!! =)


Sedan tycker jag att alla som värnar om djur ska kolla in Rebekahs blogg!! Denna sinnessjuka människa borde fan sättas bakom lås och bom!! Hon är en skadad människa som kommer skapa massor med problem för seriösa Pitbull-folk. Jag har inte ringt B.B själv, men jag har haft dialog med henne över internet och hon är en sådan människa som jag inte ens skulle orka ringa för att hon är en sån som också ljuger och snackar en massa skit!
Liksom många andra anser sig gynna och värna om rasen, ja det gör B.B också!! och såhär ser det ut när HON gynnar "SIN" ras.

Denna bilden har jag tagit från Rebekahs sida! Detta är nog det värsta jag har sett i hela mitt liv!! >=(

Detta är resultatet av någon som verkligen anser sig gynna sin ras med hemmasnickrade stamtavlor och "linebread" vad det nu då är.. Linje bröd?

Kvinnan är dessutom VÄLDIGT övertygande i sitt snack för någon som inte vet så mycket. Så igen, tipset till alla som vill skaffa en hund.. tag god tid på er att läsa och lära och gå för sjutton inte på en massa försäljningssnack! Och vill ni nu ha en Pitbull så håller så LÅNGT bort ifrån "Svensk Pitbull Klubb” Som drivs av B.B och en av Malmös värsta blandraspeddler!

 

Ja, som sagt så har jag inte träffat hunden i fråga själv så kortet KAN ju vara photoshopat och hennes egenskrivna stamtavlor KAN ju vara äkta och allt hon skrivit emot sig själv på olika ställen har ofta blivit raderat så, det finns inte mer. Så har jag sagt det så det inte blir några syrliga kommentarer i bloggen om att jag INTE vinklat något UTAN att kolla källan i båda parter igen =)

 

Japps!! Så får ni ha det så fint så länge alla glada!! =)

 

Kyss och Hej!!

 

 


Kommentarer
Postat av: Rebekah

Åh vad härligt att du tar upp "Sveriges Pitbull Kennel Klubb" och Barbro Bruhn! Ju fler som vet desto bättre.



Dessvärre har jag träffat den valp du satt upp bild på och hon såg fasiken värre ut i verkligheten, men hon verkar bli bättre och bättre med god omvårdnad, specialmat, specialschampo och mediciner.



Nu har "spbk" som dom kallar sin fantasi-klubb och BB antagligen planer på att göra samma parning igen, dvs para tiken med sin son och få fram helsyskon till hunden på bilden. Ofantligt sorgligt och myndigheterna gör inte så mycket mer än att be henne att inte avla inavel igen och ge den sjuka valp hon behållt medicin. Sorgligt, sorgligt... :(



Tack Annalena, och KRAM på dig för att du sprider detta!

2010-08-28 @ 15:58:52
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Annalena

Jag ska fortsätta tjata om detta lite då och då! Jag tror INTE att det är på något annat sätt än det som ständigt och jämt framkommer om detta freak of nature!! Dessutom så tror jag att långt ifrån allt kommer fram. >:C Ja, det kan jag MYCKET väl tänka mig att de planerar att göra en likadan parning igen!!



Fy fan vad sånt här gör mig arg och ledsen!!! Det borde vara långa och hårda fängelsestraff för sådan djurmisshandel!!!



KRAM till dig Rebekah som jag vet jobbar hårt för detta!!!

2010-08-28 @ 17:35:31
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0