Solsken! <3

Ikväll ska vi träffas lite goa vänner och vad passar då bättre än SOL!! :) Hoppas nu bara det blir sol heeela dagen!!
Bengt ringde igår!! =) Jag blev så glad att höra hans röst och att han kommit fram i ordning! <3 Han lät då som vanligt och det är skönt!! Hoppas nu att han får igång sin läkarkontakt snabbt också så han kan fortsätta sina behandlingar för hans skull! Han pratade med Freya också, hon satt helt tyst först och lyssnade på honom och fnittrade till lite då och då... sen började hon ropa på honom!!! Aww!! <3 Men som ungar är mest så ville hon inte sitta still för länge. =)


Han berättade att han skulle åka upp till norrland på semester och det tycker jag att han gör rätt i!! Egentligen så passar han inte helt in i en stad så jag förstår att han längtar "hem"!!!

"Ja ändå, sa han, fast vi har det bra
o trivs ganska fint där vi bor,
ändå, ska du veta så ångrar jag
o förbannar att man var så dum o for
Men man hade ju ingenting att välja på
o man tänkte bara stanna några år
Du vet hur det blir, sen blir det aldrig av
o det blir svårare för varje år som går

Det är här man känner vart stigarna går
man vet vem som är släkt med vem
Det är här man vet var gäddorna står
det är hit man kommer när man kommer hem,
du vet,
ja det är hit man kommer när man kommer hem"


Den låten av Euskefeurat känns som en tribute till alla vi som längtar hem ibland! Folk är som eljest där. ;)
Ja, ibland längtar jag också "hem" men jag tror inte att jag någonsin kommer flytta tillbaka igen ändå! Det skulle i sånt fall vara för ungarnas skull. Men jag tror i längden att jag skulle känna mig kvävd.

Men det är fint att ha lite folk där uppe som man kan hälsa på om man kan och vill. =)

Igår möblerade vi om och även om det är kvar endel finlir så blir det nog okej i allafall. Vi letar ju efter större lägenhet.. Jag vill ju såååå gärna flytta till Raus. MEN.. Hugo trivs i sin skola och vi hade inte kunnat få bättre dagis till Freya!! What to do? FAST.. vi har ingen bråska egentligen, det kommer dyka upp något bra i sinom tid. =)

Träffade en kille som bor här vid oss som har en kennel och föder upp Douge De Bordeaux. Jag har alltid upplevt de hundarna som STORA hundar.. men efter Ymer så kändes de inte sååå stora. Han skulle iväg till Holland och ställa ut. Verkade i allafall seriös och kunnig. Svårt att veta då man inte har kunskap om rasen så. Men han snackade om rasens sjukdomar och om Hd/Ad osv och ALLT det verkade vara viktigt för honom. Men även så hade tiken championat inte bara från Sverige och Norge utan även Danmark och så var det nåt mer. Han tyckte att det var viktigt att varje parning hade något att tillföra rasen och inte bara för att man har en hund som man älskar. Haha!! KUL! Kan väl tillägga att killen var ung!!
Desvärre så kommer jag inte ihåg kennelnamnet. Men vi lär väl springa på varandra igen. Han hade i allafall träffat någon Svensk kvinna som födde upp en massa andra hundar OCH så hade hon en Presa. Förmodligen ingen Dogo-Presa utan en RIKTIG Presa! Måste höra mer om detta sen next time! =)

Jaja, nu ska jag fixa lite här innan Kezzing kommer och hämtar mig! =)

PEACE & LOVE!


Ohh.. ser att det blir lite stavfel once in a while.. men jag hoppas att ni har överseende med det och inte tror att jag är full eller knarkar eller har en psykos! ;)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Imponerande text, som vanligt)) Hopppas du får en bra helg

2010-08-21 @ 21:09:50
Postat av: Anonym

Gott att hora att bengt har det bra :)HALSA fran mig !

2010-08-22 @ 16:54:34
Postat av: Annalena

Hey there strangers! ;)



Tack för komplimangen!!



Japp, jag ska Hälsa så mycket till Bengt!!! :D

2010-08-22 @ 18:00:41
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0