Suzzie & Ares.

Jag lärde känna Suzzie för ett tag sedan... Suzzie är en genuin djurvän rakt igenom. Hon äger en Dogo Canariokille som Heter Ares och en Amstaffkille som heter Lyqz.. Samt Izon som är en liten jakthund (också hane) Utöver det så äger hon och hennes kille massor med kaniner och några katter, möss och två tuppar.
Alla de djur som Suzzie och Per äger fungerar med varandra... helt fantasktiskt faktiskt!! Suzzie är en väldigt go tjej tycker jag efter det vi snackat i telefon och chattat med varandra. Allt hon egentligen är intresserad av är djurens bästa och då såklart i första hand sina egna.

 

 



Att de bara fått alla dessa djur att gå så bra ihop är ju bara..WOW!!

Suzzie fick ett samtal om en tik som behövde ett nytt hem för annars skulle hon avlivas och i allafall ett hem som kunde ta henne till sig, tills man hade hittat något permanent. Djurvän som hon nu är så tog hon efter diskussion med sin sambo hem denna Dogo Canario tik... inte för permanent boende utan, tillfälligt tills ägaren hittat ett nytt boende. Tiken var enligt utsago van vid katter men så fort hon kom hem till Suzzie så jagade hon katterna på ett aggressivt sätt. Men hon gick i allafall bra ihop med de andra hundarna! Ända tills hon en dag flyger på Ares och biter honom hej vilt. Ares lägger sig direkt på ryggen och visar underlägsenhet men tiken ger sig inte. Inte förrens Suzzies kille Per lyckas få bort henne från Ares. Detta var på en onsdag-kväll. Suzzie ville åka med Ares till vetten dirket såklart, men i samtal med tikens dåvarande förmyndare (?) så blev hon rådd att allt skulle bli bra om dom bara hade streptocillin-salva (någon form av penicillin-salva) och kanske lite vetrimoxin (penicillin i tablettform) att självmedicinera honom med.

Efter ett par dagar så står inte Suzzie ut mer, hon ser att det INTE blir bättre och bestämmer sig för att åka in till vetten. Där blir Ares opererad och så tog dom bakterieodling och han fick stark antibiotka och smärtstillande utskrivet. Sedan på återbeöket som bara skulle bestå av att ta stygnen så får de operera igen för att bakterierna ätit sig in 2 cm i leden... därför får han också fortsätta äta medicinerna. Tiken hämtades 6 dagar efter denna händelse och Ares har gått från att ha ett bra hundspråk till att bli osäker på andra hundar. Det som är så tråkigt för Suzzie är att ingen har gjort rätt för sig angående denna tikens agerande! Denna historia gick på ca 3500 som Suzzie och Per själva fick betala för att DOM var snälla. Det känns en aning vrickat i min mening!! Jag råder Suzzie till att polisanmäla saken! För att skylla allting ännu mer på Suzzie och Per så påstår man nu att de var fodervärdar till hunden, detta trots att ingen som hellst dokumentation finns som styrker detta. Dvs. inget fodervärdsavtal eller några andra kontrakt underskrivna av Suzzie och/eller Per.

Dom har alltså fått betala dyra pengar för att hjälpa någon och för att få sin hund förstörd. Nu ligger tiken ute på blocket till salu, annonstexten lyder:


"Pågrund av ändrade arbetsförhållanden och levnadssituation måste jag sälja min dogotik.
Hon är en tjej som kräver sin förare. Tiken är reg i SKK och har stamtavla, hon har intresanta blodslinjer från Belgien.

Hon behöver komma till någon som har tid och kunskap att ha en stor hund med vilja.
Hon har ett starkt föremålsintresse och kamplust.
Utställd med cert.
Gärna till avelsintreserad med ambitioner."

Undrar just om den nuvarande ägaren är medveten om detta som skett? Det kanske till och med är hon som ägt tiken all along. Men den som ägde tiken vid detta tillfälle borde bannemig göra rätt för sig!!!

Det man kan lära sig av detta är då tragiskt nog att inte vara snäll och hjälpa någon annan för då kan det sluta med att det står dig dyrt både ekonomiskt och känslomässigt:

 

 

=/


Kommentarer
Postat av: insatt

Tycker att rent ut sagt är förjävligt att 2 människor så genomsnälla ska behöva ta så mycket pengar ur egen ficka för att beskosta att deras hund blivit attackerad, tycker även att det är mycket märkligt att " förmyndaren" inte ens erbjuder sig att hjälpa till ekonomiskt.

Nä ingen idé att vara snäll, man får bara skit för det....

2010-08-25 @ 05:33:50
Postat av: Gizela

Ja denna hunden skall inte leva,en tickande bomb som kommer smälla igen o denna gång högre....Hade det varit så att det var MIN hund den flugit på o tuggat på så hade jag avlivat den på plats.Gäller inte bara denna hund utan alla hundar oavsett ras som inte har en spärr,de skall väck.Sen kan man ju undra hur fan de kan säga till avelintresserad????PENGAR,det e det enda som gäller de skiter fullständigt i psyket...fyfan.mvh Gizela

2010-08-25 @ 06:43:54
URL: http://www.heqathes.se
Postat av: sofia

Tycker rent ut sagt att det e för jävligt.... denna hund ska avlivas och inte säljas på blocket. speciellt inte för avel. Jag tycker verkligen synd om S & P för allt de fått gå igenom med sina hundar. Att man är snäll och tar emot en hund som behöver ett tillfälligt hem och sedan inte får nåt tillbaka förutom en massa skit, är sjukt. S & P ska inte behöva beskosta allt detta själv. med Polisanmäl!!!!



/Sofia

2010-08-25 @ 11:24:04
URL: http://sofiablogg.wordpress.com/
Postat av: Silje

Usch, verkligen hämskt att hon/dom skall behöva att gå igenom en sån grej IGEN! Hundar som råkar ut för dåliga ägare och blir till fara för andra verkar växa på träd nu! Kan inte fatta att hunden ligger ute på blocket nu, det är minst sagt förjävligt!! Kan fatta vilken ångest alla som känner till historien på ett mer personligt nivå kan känna. Nästan så det bara är att sitta och vänta på nästa gång hon skall göra någon illa. Usch!

/Silje

2010-08-25 @ 11:42:21
URL: http://detgodaliv.wordpress.com
Postat av: Lotta

Liksom de innan mig säger jag samma sak: Helt sjukt! Sussie vet vad jag tycker om detta, och jag lider med dem <3



Kram Lotta

2010-08-25 @ 15:51:55
URL: http://lotta1990.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med förgående kommentarer!!



Sjukt!!



Jättefin blogg

2010-08-25 @ 17:51:57
URL: http://lunaqueen.blogg.se/
Postat av: Niklas Edwardsson

Hahahaha

Vilka dårar..kan ni ngt alls, som menar att en skarp hundtyp ska avlivas för att det blir slagsmål?? Klart d e trist men man ska läsa på innan man tar för givet att hundar ska gå ihop, samt inse att det kan behövas jobba mer än med lite lydnad, å ev ett spår då å då......

Skaffa guldfisk---

2010-08-26 @ 10:51:13
Postat av: Niklas Edwardsson

Sorry Annalena, bara tvungen när jag ser kommentarerna, okunskap har ju gett Apbt det ryktet de har- detta e samma häxjakt!

2010-08-26 @ 11:14:03
Postat av: Suzzie & Ares

Va fan är det som det där packet inte förstår!?!? Önskar fan att jag hade haft en videokamera med när det hände, istället för att försöka få få bort hundfan som ville DÖDA min hund bara stått å filmat allt, å sen spelat in samtalet med den som tyckte att han inte behövde åka till veterinären och sen lagt upp allt på forumet. Så ni hade fått se det VI fick se med EGNA ögon!!! När en hund ger sig på en hund som ligger ner och inte vill annat än DÖDA hunden så är nåt jävligt fel, oavsett ras!!! Då är det fel att avliva "Aftonbladet-hundarna" också?! Å vem fan har påstått att vi tror att alla hundar ska gå ihop me alla!? Vem var det inte som sa att den hunden passade jäkligt bra ihop med våra hundar tills det slog slint i hennes huve!? Jo jag! Varför fick jag inte veta att hon ville DÖDA katter (vi som hade katter hemma), hon var fan inte bara "lite dominant"!!! Vill ni ha såna där jävla mördarmaskiner då kan ni skaffa er riktiga vapen istället!!! MINA hundar ska då vara som JAG uppfostrat de, inte som det står i nån jävla rasbeskrivning!!! Han funkade såååååå jävla bra med andra hundar tills Havana förstörde honom!!! Jag hoppas nån mer får sin hund förstörd och då hoppas jag att det blir samma jävla visa då också, att det är "normalt" att hon ger sig på en undergiven hund. Å förhoppningsvis lyckas hon döda nästa gång, så hon får ännu mer blodad tand!! Är det nån som ska läsa på så är det väl för fan de som sitter och påstår att detta var normalt!!!!!!!! "Ryka ihop" och vilja döda en annan hund är fan inte samma sak!!!

2010-08-26 @ 11:16:45
Postat av: Eva Johansson

2010-08-26 @ 11:19:38
Postat av: Eva Johansson

Håller med Niklas här. Ska en hund av en ras avlad för att tillintetgöra vildhundar avlivas för att den flyger på en annan hund?

Ja då har jag ägt två Dogo canarios som ska avlivas omedelbums och jag känner flera människor som borde åka till vetten med sina vovvar omedelbums.



Sen är det här ju en otroligt vinklad del av historian. Jag trodde att du AnnaLena brukade bedyra hur viktigt det är med båda delarna av en historia?

Nå, bemöda dej att ringa upp personen eller personerna som står för den andra delen i denna historia då! >:(



Jag hoppas då verkligen inte att Havana blir avlivad pga en sån här sak. Jag hoppas snarare att rätt person tar hand om henne, en person som vet hennes potential både positiv och negativ.



Det är otroligt beklagligt det som har hänt, i synnerhet för Ares. Men att påstå att Havana inte är frisk i huvudet är att bevisa att man inte besitter så hemskt mycket kunskap och erfarenhet av hundar i denna kaliber.



2010-08-26 @ 11:26:18
Postat av: Suzzie

Å ännu en gång lyssnade jag på J&M som sa att hon skulle gå bra ihop med andra hundar!! Men idag fattar jag varför inte Ares pappa gillade henne, idag fattar jag varför våra hundar var så skumma mot henne när hon kom hem, de som annars AVGUDAT tikar vare sig de löpt eller inte!!! De visste saker som inte vi visste...! Hade vi fått veta hur hon var på riktigt så hade vi aldrig åkt till Fagersta å hämtat henne. Men en sak till, varför måste den tiken flytta HELA tiden om hon nu är så jäkla bra...? Varför skyller man på jobb och dylikt, varför inte säga sanningen...? VARFÖR skulle hon ha avlivats om vi inte hämtade henne, EGENTLIGEN...???????

2010-08-26 @ 11:28:40
Postat av: Kattis

Och Hyenorna gottar sig och dömer!

Helt sjukt att folk kastar sten..knasigt och sjukt

2010-08-26 @ 11:40:14
Postat av: Kattis

I hundvärlden ska man tydligen Pissa på varann och råkar nån ut för nåt så sparka på den som redan ligger ner!



Sjukt!!

2010-08-26 @ 11:47:20
URL: http://www.metrobloggen.se/sooul83
Postat av: magnus

litar helt o fullt på det som ares husse o matte har fått genomlidit o framför allt en detalj om det inte är

något fel på hunden varför då atackerar den andra han hundar oprovoserat samt byter hem om vart annat finns bara en anledning till detta o det är att hissen har stannat i tidig ålder på havanna o mest troligast så har hon fostrats helt fel min dc kan du släppa ihop med vad som helst han funkar med allt från första dagen han kom till mig sisst jag träffade en sådan hund var för 9 år sedan o det var min gamm gubbe dom växer inte på träd men vet av erfarenhet att ares är av samma karaktär som min dc hane en kanon hund helt enkelt .

2010-08-26 @ 11:47:42
Postat av: Annalena

Att en hund inte går ihop med andra säger jag ingenting om. Jag äger själv en hund som inte "ska" gå ihop med andra hundar (eller iaf kan man inte räkna med det). MEN om jag säger att Kabbi "går JÄTTEBRA ihop med andra hundar" och placerar henne hos någon som redan har flera andra hundar (FAST att jag vet att hon attackerat en av mina egna hundar) och sedan attackerar personens hund/hundar. Så säg mig då.. VAR gick det fel??? Jag skiter i tikens vara och ikke vara ett stort stycke faktiskt! Det jag tycker är fel.. är att man inte ens kan göra rätt för sig eller ge rättvis info om hunden i fråga från första början. ÄR det en hund som är så "Dominant" kanske hon skulle varit ensamhund?? Sedan brukar inte tikar och hanar vara lika svårt att ha ihop utan problem.. men självklart finns det hundar som BÖR leva ensam, många hundar BÖR inte leva med barn och många hundar BÖR inte leva alls. Men VET jag att min hund inte går ihop med andra så lämnar jag väl inte min hund till någon som HAR flera hundar redan och säger att det går sååå bra såå??? Rasen i sig ÄR skarp om den nu är avlad på rätt sätt och det bör man vara medveten om också. Men raskunskap kan man dock kräva mer av en som föder upp rasen än av en som har liten erfarenhet!!!



Ska vi nu gå på "förstahandsinfo" som det så fint heter så hörde jag av dig, Eva om en svart tik i Göteborg som bitit sin fodervärd och då tyckte du minsann inte att den hunden borde avlas på. Men du var väl där och såg allt..? Eller så fick du din info från fodervärden så som jag fick min info från Suzzie. Men ja, det är klart du ringde väl självklart dom som äger den svarta hunden och frågade om det hela? :D

Jag har fått läsa lite mail som gått mellan de båda parterna i allafall. Och hade nu detta blivit löst så hade väl inte Suzzie fortfarande känt sig sviken? Och Eva, jag förmodar att du sett Suzzie och hennes kille skriva på fodervärdsavtal då du sitter och skickar lagtexter till henne med vad som gäller när man är fodervärd. SUCK



Det jag skriver om är INTE om hunden i fråga ska leva eller ej utan om Suzzie och hennes kille som fick sin hund förstörd och Agria ville veta vem som var ägare förens de skulle få ersättning från dom. Vilket de ännu inte fått. Inte heller ersättning från någon hundägare (Den infon kommer från Ares ägare och således är det inte framgooglat eller nåt) Jag förutsätter att man inte självmant sätter sig i blåsväder för ynka 3500 om man redan fått dom och problemet är löst?

2010-08-26 @ 11:55:56
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Precis så är det Kattis!!! =(



Magnus: Ja, Du ville ju ha henne förut men jag sa nej nej nej med tanke på vad Du hade där hemma som riskerade att gå samma öde till mötes. Men bara så Du vet så är Diablo inte normal, de ska INTE kunna umgås med andra hundar...! Så Din å min hund är onormala!! Måtte han inte råka ut för nå skit så han också blir förstörd...

2010-08-26 @ 11:57:01
Postat av: Anna

2010-08-26 @ 12:02:02
Postat av: Anna

jag tycker otroligt synd om Per & Suzzie som har fått stå ut med allting. O de är inte normalt så som hon gjorde, tänk om det är ett barn nästa gång?

hundarna lider inte när dom är döda, avlar man bara för hon fått cert ett par ggr, o inte tänker på hur hunden är i psyket, då är det nånting som är riktigt allvarlig fel, blir ju nästan mörkrädd. hua.



Tänker på dig Suzzie <3

2010-08-26 @ 12:04:53
URL: http://balthasargizmo.blogg.se/
Postat av: Jill

Kan bara beklaga det som hänt och tycker synd om Suzzie. Arez är en fin hund. Suzzie din hund är inte onormal. Då är Trixie det också. Hon precis som dina hundar går bra med alla djur. Kram Jill

2010-08-26 @ 12:24:33
Postat av: Annalena

Att jämföra denna händelse med barn tycker jag är att vara ute på tunn is, men det som är viktigt är att om man VET att hunden har ett och annat som inte fungerar så sätter man inte hunden i ett hem där alla de momenten finns. Den hunden kanske hade fungerat jättebra i ett hem med bara en husse/matte eller både och. Den hade kanske fungerat med barn också för den delen. Men uppenbarligen inte med andra djur och det är där det brustit.



Jag har personer runt mig som sysslar med omplaceringar av denna typ av hund och de VET hur viktigt det är att RÄTT info om hunden kommer fram så att det inte plötsligt ploppar upp problem som den nya ägaren eller fodervärden eller jourhemmet inte fått veta. Det är varken schysst mot hunden som omplaceras eller någon annan berörd och leder då i stället till att hunden får flytta runt massor och DET är ännu mer sorgligt!

2010-08-26 @ 12:24:59
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: Suzzie

Taaaaackar allra ödmjukast för de raderna Anna <3



Det har varit snack om polisanmälan har jag sett men jag vill bara att alla ska veta att jag inte tänker anmäla (till polisen) nånting. Kommer väl skita i ersättningen också som det känns nu, inga pengar i världen kan göra detta ogjort, min hund är förstörd ialla fall...



Vi var på en agilitytävling för några veckor sen. I en bil sitter två hundar i samma bur, en lagotto och en cocker spaniel. Lagotton flyger på cockern och slagsmålet var ett faktum, i samma sekund kommer jag på mig själv med att nästan börja grina!!! När cockern fick stryk såg jag Ares framför mig, allt spelades upp igen. Hur Havana flyger på honom, biter sig fast i halsen, Ares lägger sig direkt på rygg men hon bara fortsätter. Då å då lyckades han ta sig upp på benen å försöka försvara sig men hon välte snabbt omkull honom och bara fortsatte att tugga... Den synen som jag fick se önskar jag inte ens min värsta fiende. Jag var beredd att slå ihjäl den där jävla hunden på plats, men min sambo lyckades få in en spark på rätt ställe innan jag fick tag i det tjocka spadskaftet som vi hade till skuffluckan då så hon spottade ut min hund ur sin jävla käft i rätt sekund!! När jag slängt in hundfan i buren i bilen kollar jag igenom min hund som står blodig och full av sår på ben, hals, huve, öron m.m. Det jag känner då går inte ens att förklara... Jag skakade av allt adrenalin. Säger till Per att jag ville låna hans telefon och ringa Judith och be de hämta hundfan DIREKT, jag ville inte se henne nå mer! Han ber mig lugna ner mig först och ringa när vi kom hem, sagt och gjort. Men hämtades hon samma kväll? NEJ! 6 jävla dagar senare, men jag fick påminna de för de glömde(?) hämtade henne då den där måndagen...! Att behöva se den där hunden efter det som hände mådde varken jag eller Havana bra av, jag kände avsmak för den hunden efter det. Innan hon skulle döda min hund så började jag kära ner mig i henne...! En kväll efter att vi ätit så kom hon och la sig i soffan med oss med huvet på sambons mage. Mitt hjärta smälte, hon var ju ganska mysig ändå...! Men idag ser jag inge mysigt alls med den hunden tyvärr... Att den hunden är en enmanshund är det inge snack om!! Att hon skulle avlivas bara för denna händelsen har jag aldrig påstått, men det kanske hade varit bättre med det som var tänkt innan jag var så jävla dum att ställa upp...?



Jag ÄLSKAR mina hundar över allt annat och jag har alltid sagt att jag är beredd att döda oavsett VEM som rör ett hår på mina hundar. De är mitt liv, mitt allt! Och att se sin hund råka illa ut kan nog jämföras med den som ser sitt barn råka illa ut. Jag vet inte, för vi har inga barn men jag kan bara föreställa mig. Det jag känner för mina hundar går inte att beskriva med ord.



Nu skiter jag i det här, det enda jag vill är att få lugn och ro och se till så mina hundar mår bra. Det är det enda som betyder nåt! Havana och ALLT som hör till henne är ett minne blott nu... Men vissa saker kommer jag inte kunna glömma, hur gärna jag än vill... Min hund är ett levende bevis på det...!



Ares klena hälsa ska utredas i höst, jag HOPPAS innerligt att vi får många år med våran dogo canario men jag vågar inte hoppas för mycket.



Hyenorna är väl nöjda skulle jag tro...



Tack för mig!



2010-08-26 @ 12:41:46
Postat av: Niklas Edwardsson

Packet?

Jag kanske..

Missförstå mig inte, suzzie tycker naturligtvis det är grymt synd om di hund samt att det gick som det gjorde. Min invändan gäller kommentarerna att hunadr som hon ska avlivas, har själv både haft & har hundar i samma kaliber, tillsammans m andra! Det kan hända i alla skarpa raser att ursprunget kommer fram, och det vill jag att man ska vara uppmärksam på, tycker folk lite lättvindigt föser ihop hundar utan att vara beredda på detta.

Sysslar m hundar dagligen & tränar mina samt andras- i huvudsak skarpa typer och alla av dem jag träffar är medvetna om att det kan hända att hundarna inte någonsin kommer att gå ihop.Även dina egna.. Vad det gäller din hund & hans klena psyke(?) så tror jag att det faktiskt e mkt m åldern oxå, min hane var def inte mogen å färdig förren efter 3 årsåldern, hoppas verkligen att det går bra!

2010-08-26 @ 12:56:14
Postat av: Suzzie

Jag förstår hur Du menar Niklas men det är en sak jag inte fattar, det tjatas hit och dit om att DC´s inte ska gå ihop med andra hundar. Varför älskade min DC andra hundar, oavsett kön och raser tills Havana skulle döda honom? Varför togs den där tiken hem till oss överhuvudtaget OM de nu inte ska gå ihop me andra hundar? Vad är det för fel med att JAG inte vill ha några mördarmaskiner? Min amstaff ska inte slåss med andra hundar bara för att den kanske använts till sånt förr. Min DC ska inte hata andra hundar bara för att det kanske står så i rasbeskrivningen. JAG kräver INTE att mina hundar ska behöva UMGÅS med andras hundar, absolut inte. Men de ska kunna SE andra hundar och de ska kunna ut och GÅ med andra hundar. Det är MINA krav på MINA hundar. Ares kan inte ens SE andra hundar numera utan att blåsa upp sig och vara beredd på att försvara sig om det behövs, så var han inte innan Havana kom hit. Jag ska slita mitt hår för att få hans självförtroende dit det var INNAN hon förstörde allt, om jag så ska behöva bli gråhårig på köpet. Men jag tänker inte stressa fram, det får gå i HANS takt.



Och att han inte är mogen än på långa vägar är jag HELT medveten om.

2010-08-26 @ 13:12:05
Postat av: Rebekah

beklagar verkligen Suzzie. Jag förstår att det måste vara otroligt jobbigt för dig när du ser din goa hund förändras.



Jag tänker såhär:

Om man tar hand om en hund så kan man tyvärr inte lita blint på den som lämnar hunden hos en. Oftast så är dom inte helt ärliga, för dom behöver bli av med hunden. När jag tar hand om en hund från någon så kör jag samma rutin hela tiden, d.v.s. testar situationer med hantering och hundmöten innan jag ens släpper hunden i närheten av mina - oavsett hur snäll "tidigare ägaren/förmyndaren" säger att hunden är. Det är ingen kritik, utan snarare ett tips.



Klart att hunden inte skall avlivas för att den bitit en annan hund. Denna hund verkar ju ha flaxat runt ett bra tag, troligtvis mår den inte så bra. Jag hoppas verkligen att den nu får ett hem där den får stanna och börja återhämta sig.



Men om det, vad jag förstår, handlar om att hjälpa en person med deras hund så bör den riktiga ägaren stå för veterinärvården. Det hade garanterat jag gjort om min hund hos sin hundvakt hade bitit en annan hund eller annat djur. Tillhör ägaransvaret.



Kram på dig Annalena, och jag hoppas det blir bättre snart för din Ares Suzzie!

2010-08-26 @ 15:22:21
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Clown

Suzzie: Det känns ju förbannat naivt att ha inställningen att hunden ska vara som du fostrar den utan att ta någon som helst hänsyn till dess arv.Då är man ju inne på riktigt hal is.



Tråkigt för alla parter som är inblandade och framförallt för din hund som kommit emellan.



2010-08-26 @ 15:30:36
Postat av: Suzzie

Tack för de orden Rebekah!!



Att man inte ska lita blint på den som skickar iväg hunden (anklagar absolut inte tjejen som vi hämtade henne hos!!) har jag lärt mig både en och två gånger den hårda vägen! Jag lovar, precis så gör jag om jag tatt hem en ny hund också och även denna gången och hon funkade ju skitbra med våra hundar i början, lite för bra kan man tycka. Men man hade i tankarna att hon även slagits med Ares pappa...! Å sen gör hon sådär med Ares, då börjar man undra.



Men jag är helt hundra på att hem på hem sätter sig i huvet på hundar som tvingas flytta stup i kvarten. Vem ska hunden till slut kunna lita på?



Hade jag lämnat bort min hund på samma sätt så hade jag också erbjudit mig att betala, ialla fall hälften. Men här var det ingen som kom och erbjöd sig, fanns tydligen inte tid att ta upp det men att prata om andra saker hade man tid med...



Tack snälla, det HOPPAS jag verkligen också!!

2010-08-26 @ 15:34:29
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Suzzie

En clown som inte ens vågar säga sitt namn ska väl inte ens yttra sig?



Det jag försöker få folk att fatta är att jag inte vill ha mina hundar som det var förr i tiden, nu är nu och jag vill ha honom som INNAN hon förstörde allt. Vad är det som är svårt att förstå????????? Det var INGA fel innan hon kom in i bilden!! Å vadå förbannat naivt?? Är väl kanske just pga arvet som jag vill forma den till det JAG vill!?



Försvara det hon gjort, gör det, jag skiter i vilket så länge hon inte kröker ett enda hår till på mina hundar.

2010-08-26 @ 15:38:44
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja gud vet vad denna Havanna fått vara med om i sitt unga liv och när då ingen i sverige vet då hon är imp. så vet ingen heller om hon går att få å bli en SNÄLL hund igen och då menar jag att man ska inte chansa med sånt med en son ras, hon har bestämt sig för att döda allt som rör sig och vad kan inte då hända om ett barn kommer i vägen??? Man kan aldrig vara 100% säker på att hon kommer till rätt person och inte genom de som har henne idg iaf. Det finns bara en sak att göra och det är att ta bort denna hund då hon kan döda ett barn !!!!!!

2010-08-26 @ 17:49:13
Postat av: johanna eriksson

Hejjj vill bara göra ett litet inlägg ang den SVARTA TIKEN (FENI heter hon) nu råkar de vara så att det va jag som va fodervärd till denna underbara huden och vill intyga alla om att denna såkallade händelse aldrig har inträffat. Eva även så kallad (doggwisper) haha inte vet ngt om varför Feni flyttade tillbaka till sin underbara ägare men det ska jag nu berätta. Jag Johanna va gravid och kände att jag tyvärr inte tyckte att det var rättvist att låta Feni bo i en lägenhet då hon trivs super bra i naturen, och dels för att jag kände att jag inte klarade av att stå ensam med en hund som kräver mycket motion och ett litet spädbarn.Alla som har stor hund vet vad det innebär och jag tyckte att det var mest rättvist mot Feni o få bo på landet där hon får all uppmärksamhet.

Hoppas alla nu fått klarhet i det hela, mkt tråkigt när folk sprider tråkiga falska rykten.. ha det gotttt

2010-08-26 @ 20:49:51
Postat av: anje

oj, vilket kritiserat inlägg! känner mej nästan tvungen att komma med en åsikt, för det är väl det man får göra - ha åsikter?



självklart synd om ares med familj att detta sker - MEN säg den som äger DC som inte stött på problem? hur många gånger har jag inte hört andra DC-ägare som fått träna, stöta på problem, börja om från början, träna, stöta på problem osv osv osv.. Har man inte tålamod till att äga en DC ska man nog inte göra det.

Samtidigt tycker jag det är lite dålig stil att sätta Havanna hos familjen ifråga om de nu redan visstes om att hon inte är säker med andra hundar. I sådana fall krävs MASSA arbete för att få ihop hundar utan att det dyker upp problem - vilket det i stort sett alltid gör.



Om Ares har varit så duktig med andra hundar förut så gratulerar jag till det! Inte många hundar (oavsett ras) som gör det.



Jag hoppas allt går bra med hundarna/familjen o att Havanna hamnar i ett värdigt hem där hon behandlas rätt. O för guds skull, sluta jämföra med barn! Det gör mej illamående!

2010-08-27 @ 22:23:58
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll
Postat av: Annika B

Och till hyenorna vill jag bara säga håll er borta, ni tar ej ansvar för ert snack.

Och ewa du om man jämt skall ringa berörd person varför lägger du själv på luren i örat?

Mogna nån gång väx upp.

Hur hinner du vara övarallt, forum bloggar och annat och du själv har så många hundar?



Till sussi stå på dig, du är en kämpe.

Komiska i denna soppa är att man försvarar kenneln i fråga, min fråga lyder hur seriöst är detta?

2010-08-31 @ 07:50:24
Postat av: Sandra

Jag tror inte att man kommer någonstanns med en polisanmälan, tyvärr! Även om det ska vara en självklarthet att hundägaren ska stå för ALLA kostnader, oavsett!

Hurvida hunden ska avlivas eller inte låter jag stå för de personer som träffat hunden, och har umgås med den en längre tid. Folk har lätt för att ta avstånd så fort avlivning tas upp, men ibland är just avlivning det mest humana. Ett hundägande ska vara roligt, att gå på "helspänn" och att vara konstant rädd att hunden ska attackera hundar eller katter är inte roligt, då får man bosätta sig ute i skogen avskärmat från allmänheten.

Kontakta SKK med denna historia, de kanske kan hjälpa till?

2010-09-13 @ 16:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0