Första dygnet.

Nu har lilla Enya varit här i ett dygn och till min stora glädje så går allt precis så bra som vi trodde! Det var en underbar vistelse hos Linn och Toni, god mat, sådan gästvänlighet, trevligt snack halva natten, massa mys med underbara hundar och ett riktigt HÄRLIGT gäng vid frukostbordet!! Sen var det en låååång resa hem!! Enya skötte sig som en dröm, hon sov mest hela tiden och tog allt resande jättebra!! Vi åkte färja mellan Horten och Moss och träffade ett par svenskar där i djurkupén, vi började snacka och så visar det sig att de också bor i Helsingborg! Komiskt!


Enya och Freya.

Väl hemma så knatar hon in på gården, träffar Kabbi och sen går vi in.. Enya hela tiden framför. Ingen tvekan där. När vi kommer in så springer hon runt och kollar läget, träffar alla tre barn som är vaken och busar med Kabbi. När vi ska sova så tänkte jag att hon nog kommer gråta lite, men ikke!! Hon och Kabbi ligger på bädden brevid min sida av sängen och fram till jag tar bort min hand från henne så ligger hon fint.. Men när jag tar bort min hand och vänder mig om så klättrar hon upp i sängen och lägger sig mot min rygg. Där ligger hon hela natten och stiger inte upp förrens jag stiger upp. Inte en enda olycka på natten. Ni som nu känner mig väl vet vem Enya påminner om på en del sätt. :D


Filip och Enya.

Jag blev lite paff, för halsbandet som Ymer hade när han kom hem till oss som 9 veckors valp.. det är för thight! Fast att jag spänt ut det till max. Hon kunde ha det, men det satt för thight i min mening för jag kunde inte få in några fingrar mellan halsbandet och halsen och så vet jag att Ymer hade det ett tag efter han kommit hem också. Enya är ändå inte någon monster-presa och dessutom tik och dessutom en vecka yngre än han var. Vem vet, hon kanske blir en "kraftig madam" på 65 kg eller nåt, det beror ju på hur mycket vi matar henne! ;D

Vi är jäkligt nöjda med henne so far!!


Underbaraste hundar!! <3


Enya och Hugo!


Ja, uppdateringar kommer eftersom, nu har jag väl stillat en och annan nyfikenhet hoppas jag!! Jag är glad och lycklig i mitt liv och är inte speciellt förvånad av de folk som är missunnsamma och bittra som inte klarar av att unna mig denna glädje. :D

Nåväl, ha det så bra ni bara kan gott folk! För det har jag!

Puss & Kram!! :D





Kommentarer
Postat av: Anna

Gott att det har gått bra :) ock lycka till med lilla monster presan ;)



Många kramar Anna

2010-12-21 @ 01:13:31
URL: http://panthera.blogg.no/
Postat av: Annalena

Tack Anna! Jag är väldigt glad för att det hittills gått så bra som det har! :D

2010-12-21 @ 09:49:55
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: Martin

Vad söt hon är!!!

2010-12-22 @ 14:43:21
URL: http://www.fromdust.se
Postat av: Sofia

Vilken söt liten tös!

Helt underbart att hon är så lugn och fin, och hurra för att hon passar så bra ihop med resten av familjen! :D

2010-12-23 @ 12:10:19
URL: http://www.cageman.se
Postat av: Annalena

Tack Martin!! :D Visst är hon!!



Tack söta Sofia!! :D

Hon är inte speciellt lugn, små kissvalpar brukar vara samma som massa fart. Hehe! Men hon är väldigt TRYGG och DET är skönt!! :D Det är bara underbart att det går så bra!! Hoppas allt är bra med dig också Sofia!! KRAM!



God Jul på er!! :D

2010-12-23 @ 13:07:15
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0