Är blod tjockare än vatten?

Hade någon frågat mig om blod är tjockare än vatten för ett par år sedan så hade jag utan tvekan svarat ja. Men om jag ska vara ärlig så har jag ändrat min åsikt om detta sedan en rad saker som fått mig att inse att blod är som vatten, varken mer eller mindre. Många står sig själv närmast och så är det.

Släkten har inte längre samma innebörd för folk generellt sett och det verkar som att egot och känslorna får avgöra vem som är värdig en plats i "familjen" Inte sällan ser man skillnad på folk och folk.. Inte sällan görs det skillnad på de olika individerna i en syskonskara och det är för mig helt oförståeligt!

Nu har jag ju själv tre barn och jag kan verkligen inte förstå hur man kan göra skillnad på sina barn eller känslorna för ens barn. Det enda som det kan vara skillnad på är väl behoven hos ens barn? Men inte älskar man väl det ena barnet mer än det andra? Eller sätter barnen emot varandra? Ja, jag kan i allafall inte förstå sånt, men uppenbarligen så finns det både här och där.

En familj idag är vad man själv gör det till.. Det kan vara riktigt nära och goda vänner, en plastfarsa exempelvis kan vara mer farsa än vad en biologisk någonsin kommer/har varit.

Att ha en familj anser jag är rikedom.. Och jag är rik på det viktiga sättet i allafall!  :)

Ja, det var lite tankar om livet i största allmänhet.



Peace!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0