Jag borde städa.. jag VILL städa, men orkar jag?

Jag borde städa.. jag VILL städa, men orkar jag? Jag känner mig helt orkeslös och helt utan motivation. Hur kan man vara allt det på samma gång?

Jag har funderat på detta med rökningen också by the way.. Så idiotiskt att betala för att bli sjuk. Jag vill sluta röka och lägga undan de 40 kr/dag på ett sparkonto! Det finns betydligt roligare saker att lägga de pengarna på än att bli sjuk! Dessutom är man snart inte accepterad någonstans som rökare. Allt talar för att sluta röka faktiskt och såhär har jag aldrig känt angående rökningen sedan jag började röka. Förutom att det är gott att röka så finns det väl egentligen inte något mer "positivt" med det.
Ja, jag får se om jag kanske kan försöka sluta röka... Jag har ju en kommande operation som jag ser MYCKET, MYCKET fram emot och som alltid så repar man ju sig bättre som icke-rökare.

Peter har kommit fram till Linköping och han har nog fullt upp tror jag. Men självklart blev tåget försenat, det åskade visst jättemycket så strömmen i tåget dog och de blev ståendes ett bra tag inte långt från Lkpng. Det ska bli intressant att höra hur det går med Kabban och alla andra hundar. Jag vet att Ymer påverkade henne i det, men hon verkar bara blomstra ut mer och mer i sin egen personlighet nu när vi bara har henne. Men jag vill inte vara utan Canario. Det kände jag ännu mer när vi var hos Andy.

Blogg-lusten har i allafall kommit tillbaka. Det är ju egentligen kul att blogga, men man måste ju ha något att skriva om också. Haha!!

*************************************
Lite senare.

Jo jag orkade städa, även om det var motigt! Men jag tog mig i kragen och gjorde ett ryck i köket som var värst.. Det är ALLTID värst känns det som. 

Andy kom hit och tog en kopp kaffe, det var trevligt! Alltid trevligt med spontana besök och det var Layla en klippa på. Alltid lika välkommet!

Layla kommer dessutom snart "hem" en sväng. Underbart!!! Då ska vi dricka vin och filisofera om allt mellan himmel och jord. I can´t wait. <3

Peter ringde innan, Kabbi hade vunnit ett reflexhalsband i någon Agility/lydnadshinderbana. Hon är allt duktig min lilla pärla! <3 För att leva med oss som är så skum på alla sätt och vis så gjorde hon det ju bra! De verkar ha mycket trevligt i allafall och det är ju kul!! Det ska ändå bli skönt när de kommer hem igen! Det har varit förbannat tomt här idag, det var precis som att inte Kabbi fanns mer hon heller och jag fick rysningar över hela min kropp.

 
SÅ TILL CANARIOMILJÖN
Jag har funderat nu ikväll på VAD som gör K9Madness Dina för att ta ett exempel till en högbent pitbullmix.. men jag kan ärligt talat inte komma fram till det, för i mina ögon är hon en av de grövsta och finaste tikvalpar på 8 månader som jag sett. DEN typen av Canario gillar JAG och om jag nu på något vis uttryckt mig att jag tycker att en Canario ska se ut på något annat sätt, exempelvis pibullbastard så vill jag i sånt fall göra en rättning. Så tycker jag INTE!


K9Madness Dina 8 Månader gammal


Vale Tudo de Irema Curto.  ca 18 Månader.


Måste jag välja mellan en hängmatta med bassetben och en högbent pitbullmix däremot så är valet inte svårt. Då tar jag utan tvekan "pitbullmixen" MEN en Canario ska se ut i kroppen i min smak som exempelvis Obi de Irema Curto, Vale Tudo de Irema Curto, K9Madness Dina, K9Madness Damien osv, osv. Obi och Vale Tudo hade varit vackra DC´s också! Och för mig, i mitt huvud så är det så en Canario ska se ut!! Hoppas jag utryckt mig tillräckligt utförligt så att det inte uppstår fler missförstånd angående min smak. Att jag sedan reagerar på raka bakben, haltande hundar, och på tok för mycket hängande rygg.. ja det kan jag absolut göra oavsett om det var min egen hund eller om filmmakarens hund exempelvis var rosa med gröna stjärnor på och svansen under magen och ögonen hängande till golvet eller VAD som helst. Det har inte med saken att göra. Faktum är att jag har fortfarande samma ståndpunkt vad gäller personen som klippte ihop filmen och hur det än är med den biten så tror jag inte att filmen är editerad så att hundarna haltar fast de inte gör det i verkligheten eller har raka bakben fast de inte har det i verkligheten osv. Men nu är det bara jag som sitter här och tror en massa. :) 

Sedan tror jag nog att alla fått med sig att min hund var rädd och ostabil vid detta laget??? Men faktum är att han SKA/SKULLE ALDRIG gå i avel, Jag gick inte heller ut med att han var någon perfekt eller rastypisk DC i sin look.. inte ENS en rastypisk Presa, jag gick inte ut någonstans med att min hund var stabil som en klippa och jag litade på honom till 110%, jag gick till och med ut med att han VAR ostabil... tänka sig! :D MEN han var inte rädd så att han kissade inne och det är ju alltid något positivt med det hela. :D Så pass mycket självinsikt och självkritik har jag så jag KAN se mina djurs fel och brister. Sedan att jag älskar dom och att JAG tycker att de är vackra är ju något HELT annat. Fortsätt gärna att älta Ymer i brist på annat.. Eller i bitterhet över mig eller vad det nu handlar om för spännande.. inget kommer få mig att ändra mina åsikter om detta i allafall och jag har redan sagt allt som nu sägs om honom.. Men fortsätt gärna älta Ymer och hans fel och brister. Nothing´s new, nothing´s hidden about it anyway. :D
Det är inte illa att klaga på miljön när man letar med lupp efter saker att hänga upp sig på, blir lite dubbelt det där för mig. Att komma hit till min privata blogg och läsa är ett fritt val, jag tvingar verkligen ingen och det kan hända att jag skriver om just dig, men det kan också hända att jag skriver om någon annan eller om ett exempel så det kan vara värt att fråga vad jag skriver om innan man tror sig veta. Detta gäller PRECIS ALLT jag skriver om.. även om sånt som inte har med hundar alls att göra.


Nä, nu ska jag hoppa i säng. Det ska bli så skönt att få sova lite nu. 

Peace!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0