Ja jösses.

Facebook, det nya forumet..? eller Hänt i Veckan kan man nog snarare likna det med. Har man inte lite ved på brasan så kan man ju alltid surfa sig fram till något att vara sur om och tjafsa om. Varför ska man vara glad och må bra när man kan bråka och hänga upp sig på allt möjligt konstigt? ;D Jag slår vad om att mailen och telefonerna går varma nu. Hahahaha!! Tyckte iofs att jag läste för ett tag sen att skygglapparna skulle vara på.... ;)
Carpe Diem eller nåt! Hihihi!!

Jag har i allafall fått ny tid för operation! :D LOVLEY!! Snart så..!!
Om 10 dagar fyller Freya 2 år så vi ska styra upp lite födelsedagspresenter till henne till dess. Inte för att hon fattar så mycket av det då men så ska det vara i allafall! Jag funderar på att köpa henne mamut bord och stolar på IKEA i olika färger. Vi ska som sagt fixa väggarna i deras rum.. Men då skulle egentligen Joran varit här och hjälpt mig måla fiskarna. :D Hör du det Joran.. Kom hit och hjälp mig!! ;D
Ja, vi fick inte radhuset :( De som stod före oss tackade ja.. vilket jag förstår!! Så vi blir kvar här ett tag till i allafall. Ska vi nu flytta långt bort så krävs det planering och många saker att fixa isof.. Så då kan vi lika gärna fixa flickornas rum.. det får nog bli efter jul i allafall.


Detta hade någon målat på Kullagatan här i stan! Vilken tur att jag hade med mig kameran! :D


Tänk så snopen folk skulle bli om jag skaffar mig en Amstaff-hanne.. och förmodligen skulle många tycka att det var heeeelt ok om jag tog en massa valpar på Kabbi och Amstaffhannen..? Det verkar ju vara så okej med blandrasavel nuförtiden. Hehe! Jag antar att alla klappar händerna för annonser med Dogo Canario/Rottweiler mixar också? Tur att man väljer var man köper sina hundar själv!! :D Jag vet vad jag vill ha i allafall och kan inte göra något annat än se på när folk nu inte längre vill skilja raserna åt och inse att så var det med dom åsikterna och att folk gör såna dumheter bara för att jävlas.. Mig jävlas ingen sån med i allafall för Ymer var min första och sista Presa-avlade Dogo. Men jag anser ändå att en seriös Dogo-uppfödare gör allt för att hålla IC borta från sin avel. De uppfödare som GÖR det kommer jag ändå respektera för det (även om jag kanske ändå anser att aveln är illa pga dåliga hundar eller vad det nu kan vara) så har den uppfödaren tagit ställning i allafall. De som nu väljer att blanda in Presa-linjer hela tiden och inte avla ut IC.. ja sorry.. men det är jävligt oseriöst i mitt tycke och gör inget för att skilja raserna åt. Sen kommer jag inte ligga sömnlös över det, jag vet var jag kan få tag i en äkta Dogo eller en äkta Presa om jag vill och därför kommer jag personligen inte drabbas av någon blandrasavel igen.
:D Så är det med det!

Ymer-gubben och Peter!

Kabbi då, henne är jag otroligt glad för!! Vilken pärla hon är!! MEN jag måste nog erkänna att hon inte har längre än 2 dm långa ben.. :O Hihi!!  Hon har inte ögon som en blodhund och hon är inte som en gammal, gammal hund utan livsvilja heller. Hon har rörelser som en gudinna och hon är vacker som en dag!! Hon är en så jäävla glad och lycklig vovve och hon har lyckats bota 3 hundrädda!! Fattar ni!! DET är INTE illa för en hundras som har så dåligt rykte så det i sig själv kan göra folk rädda. Plus allt detta så är hon inom rasstandarden så det kunde ju inte bli bättre.


Inte ens när hon är nyvaken ser hon ut som en blodhund! ;D

Så är det med det!

Puss och Kram!! :D



Kommentarer
Postat av: Annika B

tja eftersom jag ej har MIn blogg kvar, så kan jag deklarera via din varför ja la ned min blogg.(jag vet att övriga läser i "min" ras, liksom i pc /dc.

Jag gör det enkelt för att andra skalll sluta spekulera.Har ej tid.Enkelt va??*L

Spekulationer ....ja man läsa via protokollen skks sida hur det kan gå när ANDRA.....kör sitt elendiga snack om andra.Läs på och begrunda detta för jag vet det jag vet och jag blev förvånad när en annan nydligen sökt om kennelnamn och och vips så lägger man ned sin blogg.Seriöst inte upp till mig att bedömma.Så jag törs fortfarande stå för mina åsikter och enkelt, den dagen jag har tid.......så kommer min gamla BLOGG upp igen va så säker, det är mitt nyårslöfte till 2011.

Annat. anna lena du vet vad jag beundrar glöm inte det.

Så nu skall jag skvallra, hanen har rymt x antal gånger och jisses amalia. inte lätt med l ptikar. så min fråga är enkel, vad för kombination tror man att man kan vinna med?

Och kennelnamn är ett stort åtagade och kanske passar det inte att föda uupp stora hundar i en lägenhet.Hur tänker man här?

Uppfyller man kraven enligt svenska lagen om hundhållning.(De får inte förvaras i bur)

Good luck säger jag bara.

Men allt detta och lite till antar jag att man redan vet.

Nu skall jag avsluta min lilla roman med att

jag ser med spänning på hur dc ser ut nästa år.

och vi kommer snegla lite överallt för det finns väldigt få ödmjuka männiksor i er ras(min åsikt)



suss kämpa på

anna samma här kör så det ryker och annalena många kramar och lycka till med stundande saker...



Och vill man skärmdumpa min komentar varsegod, glöm bara inte att fråga upphovsrättsinnehaven om lov

hej svejs leverpastej

2010-11-18 @ 13:08:46
Postat av: Annika B

jisses amalia jag glömde det viktigaste synd att ni inte fick radhuset.....

2010-11-18 @ 13:10:18
Postat av: Linn

Svært trist å se så mange Dogo Canario oppdrettere her i Norden som ikke kan være 100% stolt av sin rase DOGO CANARIO og hvorfor det ikke kan være bra nok med "bare" dogo?



Selv om Dogo Canario slik den har blitt overhodet IKKE er noe for meg så unner jeg rasen en mye bedre fremtid en hva man ser store tendenser til.



Enkelte tror at vi mener at ALT av Dogo er crap, men det er jo ikke rot i virkeligheten i det hele tatt. I hovedsak kommer jo det fra personer som er ekstremt selvopptatte, og i det store og hele VIRKELIG har gått glipp av poenget med det hele.



Selv har jeg svært vanskelig med å forstå hvorfor det er så mange Dogo Canario oppdrettere der ute som ikke kan bare la Dogo være Dogo... Presa være Presa.

Så lenge Dogo Canario oppdrettere forsetter med å trekke inn Presa Canario i avl, kaller det "Presa/dogo" og promoterer dette som akkurat samme rase... ja så kommer vi til å fortsette med å "bry oss" også. Simple as that !



2010-11-18 @ 18:55:48
URL: http://www.k9madness.com
Postat av: anje

skulle jag vara uppfödare och jag hade möjlighet att avla på IC-linjer inom dogo så hade jag gjort det, mina erfarenheter och det jag sett (obs; hittills!) säger mej att IC-linjerna är de bästa! but that's my opinion! nu är ju inte jag uppfödare heller så ni kan andas ut! ;) ..skämt åsido..

jag läste på nån sida om PC/DC; "...precis som inom alla andra raser finns det ju olika linjer med olika utseenden. Det är bara gilla läget och välja det man föredrar själv, för en perfekt värld där allt funkar som man önskar kommer vi aldrig få." Väldans bra ord som jag aldrig trodde personen som skrev det skulle kunna säga (skriva). :)

2010-11-18 @ 22:10:27
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll
Postat av: Joran

det er bare det at han som står bak disse linjene, har aldri ment eller hatt noe ønske om at de skal bli brukt i dogo avel. Han ønsker at de skal bli registrert som presa, og ikke ha noe med dogoen å gjøre. og han fortjener vel litt respekt, med tanke på hva han har gjort, spør du meg.

2010-11-18 @ 22:20:55
URL: http://jm.blogg.no
Postat av: anje

men om han inte ville ha in dom i dogo-aveln, hur kommer det sej att han sålde dom med dogo-papper? eller har det gått till på nåt annat vis, förklara gärna.

2010-11-18 @ 22:29:47
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll
Postat av: Joran

Fordi det den gangen ikke fantes noe alternativ, men det gjør det idag! det er vel kjent at det var overraskende for mange at det var dogo canario som ble godkjent av FCI, og ikke presa canario? Og i en periode var det kun dogo som var en godkjent rase. altså, det fantes ikke hunder internasjonalt med presa papirer. Men da presa canario ble godkjent av UKC, så omregistrerte curto sine hunder til UKC så han fikk rette papirene på hundene sine, og han oppfordret også andre oppdrettere med ic linjer til å gjøre det samme. Men noen ville ikke omregistrere. og det er dette som har skapt problemer og forvirring her i norden senere.



Så nå selger ikke curto med dogo papirer lengere.. det var kun en kort periode han gjorde det.



2010-11-18 @ 22:45:31
Postat av: anje

tack för förklaringen, då förstår jag bättre hur det gick till! men eftersom det är dogo med ic-linjer ganska utspritt i världen så lär det bli svårt att få linjen utavlad ur dc. det finns ju de som avlar som inte är så insatta i vad själva curto himself anser o så, menar jag.

oavsett, nu finns ic i dogo vilket jag själv är nöjd över iallafall.

2010-11-18 @ 22:56:30
URL: http://toxico.blogg.se/hemmahostroll
Postat av: Joran

:)



ja, det var tre store oppdrettere forkjellige steder i verden med ic-linjer, som valgte og fortsette med dogo papirer. så derfor ser man fortsatt mye IC-blod i dogoene rundt om.

men med årene vil det nok viskes mer og mer ut.

2010-11-18 @ 23:19:25
Postat av: Joran

Vil bare legge til, at når vi var på besøk hos curto, så spurte han hvor hundene våre var fra, og hva de var registrert som. Det var noe av det første de spurte om. da hadde jeg en hund etter rene IC-linjer, som var registrert som dogo. og de oppfordret meg på det sterkeste å omregistrere den til presa canario, for å få riktige papirer. og det var dems ord. :)

2010-11-18 @ 23:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0