Dogo och Presa.

Jag har surfat runt lite och ser att fler och fler inte verkar kunna/vilja välja vad de vill hålla på med. Jag ser svarta Dogos och Presor med Dogo-papper.. Varför kan man inte bara ta ett val och stå för det? Ska man inte vara stolt för det val man tar?? Att jag väljer Presa betyder ju inte att ALLA Dogos i hela världen är skit i mina ögon utan helt enkelt om vad JAG personligen vill ha!! Det kanske är på sin plats med ett sådant klargörande så inte folk tror att jag inte vill ha med Dogo-folk att göra.. eller något annat dumt.

Det handlar helt enkelt om vad jag som person vill ha i MITT koppel. :D 

Jag är både glad och stolt över mitt val och håller man på med Presor så ska man väl inte använda Dogos för att få fram en Dogo som man sen kan dubbelregga så det "blir" en Presa? Det finns faktiskt ingen seriös (och få oseriösa) uppfödare (vare sig Presa eller Dogo) som vill att de två raserna ska blandas ihop. De som vill det förstår jag inte alls faktiskt. Handlar det om att nå "hela marknaden" (pengar) eller att man inte vill ta ett val? Dogo Canario och Presa Canario är två olika raser med samma ursprung. That´s it.

Jag har tagit mitt val i allafall... jag är inte sur på någon som inte väljer som mig, jag skäms inte för mitt val och jag har inga problem med att "umgås" med folk som har andra åsikter än jag. Det som gör mig irriterad är de som ska ha allt, som inte kan acceptera mig och mina val och som konstant ändrar uppfattning från en dag till en annan.


VÄRLDENS BÄSTA Dogo med fejkkuperade öron..  ;)
Och ja, han hade skitmentalitet och det var mitt fel.. jag matade honom med allt möjligt konstigt.. osv.

Nu ska jag göra mig klar för lite shopping i allafall!

Hej Hopp!!! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0