Hösten är kommen och svamparna med! :D

Nu är hösten här och svamparna med.. mer än någon annan tid på året i allafall! :D
Tur kanske att vi inte har Ymer kvar när vi bor i svamtäta Helsingborg city! :D *suck*  Ja, vissa dumma jävla saker kommer jag fan aldrig kunna acceptera eller förlåta. Så är det bara.. det finns ju en hel uppsjö med idiotiska påståenden och uttalanden som jag hört sedan jag blev ordentligt engagerad i en ras så som jag blev efter vårt köp av Ymer.

En annan sak som jag för mitt liv inte kan förstå är folk som har en FCI reggad Canario.. dvs en DOGO Canario som ska envisas med att det är samma sak som Presa Canario. En hel mängd av uppfödare påstår också det!! Jag tror nämligen att de som inte kan släppa Dogo Canario/Perro de Presa Canario (att dessa raser skulle vara en ras) är de som skulle vilja hålla på med Presan men som anser att man får fler hundar såld om de är FCI godkända och kan ställas ut. Det handlar om att ha och äta kakan.. Eller är det bara så att man faktiskt inte VET vad det är man håller på med..?

Man spottar på IC-linjer men ska ändå inte utsluta sina IC-linjade orsatypiska hundar ur avel..? Cash is King! Folk verkar ju helt förmögna att gå över lik för sina pengar. Avelsdjur som är ostabila i psyket.. ja det rättar till sig av en kull valpar..? En hund som ser ut som en Amstaff.. ja det rättar till sig bara den andra hunden är grov..? Haha!!
Man försöker i det YTTERSTA att skapa samma kombination igen och igen och igen och igen.. bara för att den blev så... bra??

Tack och lov är ju inte alla sådär.. men det hjälper föga när man konkurerar med folk som spottar ut valpar till höger och vänster hela tiden och samtidigt enbart får rasen att framstå illa.. att avla på mentalt DÅLIGA hundar.. hur tänker man då? Vill man se sina hundar, sin ras i Aftonbladet och Expressen.. Eller tänker man bara inte så långt utan bara till pengarna och skiter i rasen?


Underbart underhållande folk som har IC-linjade hundar och dömmer en hel jävla linje på EN individ?? :D

Vet ni.. det jag känner mig glad över är att jag sa att Ymer inte skulle gå i avel eller ställas ut då han inte var rätt på en fläck.. det gjorde jag heller aldrig.. varken det ena eller det andra. Kabbi ska heller inte gå i avel och det står jag fast vid. Jag skriver det här så det går att trycka upp det i mitt ansikte om jag nu skulle bli pengakåt och ändra mig. ;D

Människor.. vilket simpelt djur!

Sådär ja, nu kanske alla som INTE läser min blogg har nåt kul att reat sig på.. vassegoda! :D
Jag ska återgå till städningen..



På återseende era tokar och dårfinkar! :D


Kommentarer
Postat av: Joran

hahaha.. WORD!

2010-10-21 @ 00:20:22
URL: http://jm.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0