Underkastelsen

Att vara ensam hemma är härligt! Det är verkligen underbart med egentid. Det har jag ju eftersom att Hugo är på skolan, Freya på dagis och Edda är ju i och för sig hemma.. men hon sover. Ja så Kabban-Babban då förstås. Men hon gör ju inget väsen av sig så egentligen. Hon är ju bara som ett plus i kanten. =)
Till frukost i morse blev det rostat bröd!!! Ja det är väl inte så märkvärdigt tycker väl många.. men vår gamla brödrost gick sönder för någon månad sen och vi har inte prioriterat brödrost direkt. Men igår så kände jag att jag är OTROLIGT trött på limpa i diverse smaker, former och fabrikat. Så.. finaly en skiva rostat bröd med apelsinmarmelad!! Ahh!

Men nu har jag ju planer på att göra något vettigt och så fastnade jag framför tv´n.. Efter Tio. Jävla kemikalier..!! vad stoppar vi i oss och omger oss med egentligen??? Ingen vet och få bryr sig.. men det är ändå inte konstigt med allergier och div sjukdommar.

Kanske det var pga alla kemikalier som florerar i samhället som Ymer blev som han blev..? hmm.. nej, jag tror nog på alla de där konstiga sakerna han fick äta! Det jag med all säkerhet i allafall fått lära mig är att det inte var NÅGON annans fel än vårt i allafall!! ;D




Nä, men allvarligt talat.. Det är ju verkligen helt sjukt vad pengar driver människor till.. Som till exempel kor.. De är växtätare, men pga att det är billigt så matar man kor med benmjöl också. Det var tydligen så galnakosjukan "kom till" fantastiskt va?? Det är verkligen som en röd tråd genom livet om vad människor förstör för allt!! Till och med för sig själva för att man ska ta någon jävla genväg, göra något halvhjärtat. Uff!

I allafall så har Stefan Jarl gjort en dokumentär om detta, den heter Underkastelsen. Den vill jag se... tror jag!! Usch alltså! Det finns att läsa lite om det här också.

Jaja, det var en liten snabbanalys av det. Hehe!

Cheeeriooos!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0