Kharma & Ymer.

Igår hade vi videokameran på laddning. När det var färdigladdat så kollade vi på filmen som var i.. Då har vi först spelat in massor från Köpenhamns Zoo och sen ifrån Pålsjöskog när vi var där med Kharma och Ymer vid ett av de sista tillfällena som Kharma fortfarande levde. Fy FAN vad jag saknar dom båda!!! Det gjorde ont i hjärtat samtidigt som jag blev glad att se dom och höra dom.




Kharma hade helt spikraka bakben som gjorde att hon såg mycket högre ut bak än fram och hon hade ju helvetiska plågor i sina höfter. Men faktiskt, trots att hon fick vara lös och busa den dagen så märktes det inte ens efteråt. Några dagar senare somnade hon in. Många gånger har jag tvivlat på mitt beslut om det såhär i efterhand! Men det betyder ju inte att det inte var rätt utan bara att mitt ego tvivlade på det beslutet!! Det samma känner jag ju om Ymer även om jag vet att det inte gick mer.. att vi väntade för länge ändå. Men så kan då ingen säga att vi inte gav honom chanser. Eller att vi lät Kharma leva sitt liv fullproppad med mediciner eller nåt sånt dumt! Hahaha!! VEM försöker jag lura egentligen?? Bara för att det är JAG och MINA (iaf delvis) hundar så finns det miljoner saker att ha åsikter om vad jag/vi gjorde för fel och dåligt osv, osv. :D Jo, det är jag förbannat medveten om. Plus att min sambo som inte gjort något för att reta upp folk eller så också får en känga i rena farten eftersom att det var HANS hundar med!

Ja, fy fasen!! Jag kommer så väl ihåg första gången som Ymer attackerade någon. Det har jag ju skrivit om här mer än en gång.. men den kvinnan som råkade gå en aning för nära. Hon fick inga skador fysiskt och jag blev helt... WHAT?? Ringde den person som jag kände att jag kunde rådfråga bäst och då var det ingen fara, Ymer var inte avvikande eller störd.. ingen manbiter.. nej minsann för då var vi ju "vänner". Ymer var ingen Golden och det skulle jag vara medveten om, vad det var jag hade i mitt koppel. Jo, jag håller med om att det med Linus var värre.. Det var fanemej illa på alla jävla sätt och vis!! Och min första reaktion när jag fick veta det (för jag var inte hemma själv) var "Nu får han somna in, vi kan inte ha honom kvar när han gör så" Ja, ni är välkomna att fråga Peter själv vad min reaktion på det hela var! Och vill man avliva sin hund, nej oftast inte. Man vill ju försöka få bort oönskat beteende!! Avlivning är det sista alternativet, men visst.. jag känner också att vi väntade FÖR länge oavsett.. Och jag är ju inte den enda som äger hund tillsammans med min sambo och måste ta hänsyn till min sambo. För hur otroligt det än må låta så lever inte VI i diktatur här hemma. ;D

Men FÅ var dom som frågade mig om saken och lika FÅ var dom som vågade säga det rakt till mig att jag var en idiot som inte avlivade honom omgående!! Jag fick rakt och ärligt bemötande om det av TVÅ personer!! :D Inte illa egentligen! Jag sätter STOR uppskattning på det faktiskt! Istället för att hänga ut mig med sina åsikter om min "jävla skithund" på div internetsidor.. Ja, ni vet.. bakom skärmen.. ryggrad.. stor och stark.. Ahh, nu är de då döda så lär väl finnas en och annan måste känna stor glädje och frid nu i allafall. :)

Jag är faktiskt lättnad jag med! För nästa gång någon blir biten av en Dogo Canario så är det inte Ymer som skapar rubriker på hundvärldens lunarstorm eller något annat ställe.

Något som är lite konstigt är att Linus föräldrar är dom som BORDE varit mest arg och upprörd.. Men... Jag måste tyvärr göra er besvikna.. Det var dom inte, inte en enda jävla gång påpekade de att han skulle varit avlivad eller slutade umgås.. eller ens slutade hälsa på oss!! De kelade med Ymer varje gång de kom, av EGEN önskan och vilja! Ymer var instängd när Linus kom! Ja, det var han! Men det var vi som tog det beslutet att stänga in honom hellre än att han skulle kunna bita igen! Men Andy och Tessan tyckte mycket om Ymer och Tessan var med mig den dagen Ymer fick somna in, hon grät nästan lika mycket som jag! 

Rätt udda alltså att de som fått sin son biten av vår hund tog allt med sådan ro och i hundvärlden blev detta värsta skandalen!! Konstigt det ändå, för de som borde vara upprörda är väl snarare de som VET vad som hände den där dagen!! :O Komiskt och konstigt! I din´t see that coming! Men å andra sidan är det ju faktiskt FÅ som VET allt också!

Jaha, då var det färdigdammat för idag!! ;D Nu ska jag fortsätta med tvätten innan föräldramötet ikväll!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0