Men vad fan??

Det går ett program på tv nu om djurägare som har problem med sina djur på ett eller annat sätt. Bland annat en liten golvmopp som familjen tar på kläder och behandlar som en bebis. Och hunden beter sig som en bebis också.. Får hunden inte som den vill så protestkissar den inne så de har BLÖJA på honom!?!?!
"Vi säger inte fy, han vet att det är fel" Vad fan alltså!! Addresserar man inte problemet så blir man väl inte av med det? Jag blir mörkrädd!!

Folk som skaffar söta små grisar som växer upp till att bli stora as! Men totalt utan någon som helst koll på sina djur. Tror folk verkligen att de söta kultingarna ska vara små för evighet?

Någon som skaffat sig en JRT och blir helt chockad att hunden är hyyyperaktiv!?! Hunden demolerar hemmet och flickvännen är less och tänker flytta om det inte blir bättre. Hmm.. ja, jag behöver väl inte skriva så mycket mer om det kan jag tro!

Programmet efter handlar om fler folk som förmänskligar sina hundar med påföljd av att de blir feta. Sjukligt feta alltså. De skjutsar runt på sina hundar i barnvagnar och matar dom vid matbordet med människomat. =/ Endel hundar är så feta så de har andningsproblem. :O
Varför låter man det bli så?? Hemskt!
Det måste finnas en balansgång. Det finns folk som fullständigt urmärglar sin hund och de som göder dom som att de vore årets julgris.
Hunden bör få så mycket mat efter hur mycket den rör sig och ALLTID ha tillgång till friskt vatten. Det är då i allafall vad jag fått lära mig! Och det KÄNNS som sunt förnuft. Men extrema åsikter på båda hållen finns och jag tänker hålla mig för mig själv som vanligt! Jag är rätt sugen på att skaffa Kabbi en WP-sele och dra lite för oss själva. Och ett vikthalsband. Men att börja tävla osv är lika lite min grej som att springa vänstervarv och avla på vilken dynga som helst för att det gått bra i utställningsringen. Näe, by my self is the shit!
En mill skulle vara schysst att ha också.

Jag stal lite fler kort på Kabban av Hanna. ;D













Jahapp, det var det!
SES!! :D









Kommentarer
Postat av: Joran

sååå fin hun er da! i god form også. :D



takk for koselige kommentarer i bloggen :)



ha en fin kveld

2010-09-06 @ 21:17:05
URL: http://www.jm.blogg.no
Postat av: Annalena

Tack Joran!! ja, hon är i allafall inte fet, men hon skulle ha lite mer muskler så hade hon varit perfekt.



Ha en underbar kväll du med!! Kram!!

2010-09-06 @ 22:54:22
URL: http://oka042.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0