Som det blåser.. :) Inlägg 300!!! :D

Idag blåser det så mycket så att signalen på tv´n försvinner emellanåt! Hehe!!
Freya blåste omkull igår.. hon blev inte ledsen, men det såg rätt kul ut! Hösten är här nu i allafall.. Och det är inget jag direkt glädjer mig åt helt ärligt.

På Lördag är det två år sedan Kharma somnade in. :( På Söndag är det två år sedan Ymer blev analyserad av en expert inom Dogo Canario. Tänk vad mycket man kan se genom att träffa en hund en gång, ja som när man ser en hund strutta runt i en utställningsring exempelvis. Hehe!! Det var också två år sedan jag träffade Anna & Anders för första gången på Söndag! Då hade jag ALDRIG kunnat gissa på att det var såhär framtiden såg ut. Att folk utanför allt detta skulle få höra om oss och vår "djungeltelegraf" av folk som själva aldrig säger något om någon eller någonting.. :D Ja, faktiskt mer än jag själv vet!! För tydligen ringer vi land och rike runt om allt möjligt! :O  Det roliga med allt är sedan jag begränsade min kontakt så har alla nyheter om vem som köpt hund var och vad det är för fel på den osv, osv slutat droppa in också... Anna är ett ganska dåligt nyhetsankare måste jag säga!! Hehe!! Dessutom så är hon rätt så kass på engleska så det droppar heller inte in bilder på muterade valpar eller nåt sånt. Faktum är så jag trivs rätt bra med denna djungeltelegraf. :D Det ploppar inte upp en massa tragiska livsnoveller på min facebook mer heller. Sånt som suger energi och livsglädje ur en rakt genom skärmen. Energitjuvar är verkligen inte något jag letar och längtar efter. Denna sommar har varit en riktig boost för mig. Många tråkiga irritationsmoment är borta och jag håller mig på min kant. Suzzie är ett undantag.. Henne fick jag kontakt med genom hennes blogg.. Precis så som jag fick kontakt med Anna. Henne kan jag känna igen mig så mycket i, hur det var för mig för 2.5-2 år sedan. Då var jag otroligt tacksam för de jag hade kontakt med då. Att stå ensam när det är motgång och folk gör åtlöje av en och vänder en ryggen är tungt. Av den anledningen så fick jag och Suzzie kontakt. Så då vet ni det! :D

Se så fin han hade varit med kuperade öron! <3  Foto:Anna Wallmon



Lilla Kabban är inne på sitt andra levnadsår. Shit vad fort det går!! Så mycket som har hänt och vilken underbar hund hon är idag jämförelse med valptiden som ÄR jäkligt mysig.. men rätt så dryg egentligen! Ändå så är jag jäääkligt valpsugen!! Men jag kommer inte köpa en hund för att reta andra.. det känns som överkurs i idioti..
Nej, jag har rätt klart för mig vad jag vill ha och det vill jag ha för min alldeles egna del. Jag är inte beredd att tuma på en massa saker. Det minsta man kan göra är i allafall att veta VAD man avlar på. Jag har mer respekt för någon vet att de avlar på hd/ad belastning än någon som avlar för avlandets skull. Men hd/ad är ju inte allt.. det är mycket som ska hänga bra ihop!! Därför är det väl en konst det där med avel.

Kabbi ska testa WP på valpträffen. Foto: Hanna Hiltunen.



Kabbi är i allafall en riktigt trevlig hund och en bra representant för rasen. Hon har till och med lyckats "omvända" folk som är hundrädda och sånna som har fördommar/är rädd mot/för den typen av hund. =)
Helsingborg ska vara stolt över Kabban som lätt är bästa Staffen här och Bengt-Göran & Rebekah kan också vara stolt över Kabbi som gör så gott intryck på alla hon möter!! Anna tyckte Kabbi var jättego, men för mycket hund för hennes smak. Det ÄR mycket hund också!! Fast så träffade Anna Kabbi när hon fortfarande inte landat helt!! Haha!! Men man kan väl knappast säga att hon är en soffpotatis... inte ens nu när hon börjat landa. Kabbi är en ÄKTA sportmodell!! xD Hihi.. mitt lilla gryn! Det som var mest imponerande var väl hur Panthera tog Kabbi FAST hon var som en riktig Staffe.. dampig i sin bästa dampålder!

Vi såg en film igår.. Frozen. Inte den bästa, men fan vilken ångest!

Happ, livet utanför skärmen kallar! :D

LOVE & PEACE!!


Förresten, detta var inlägg nr 300!! :O :D




Kommentarer
Postat av: Annika B

Citerar din text

Att folk utanför allt detta skulle få höra om oss och vår "djungeltelegraf" av folk som själva aldrig säger något om någon eller någonting.. :D



Tja visst är det lustigt att anndra vet så mycket mera än man själv.

Dagens tistel får de av oss, att man inte skämms?

men man får se det som jag ser det gratis reklam,hahaha

Ha en bra dag och här är det kallt, regnar, kanske skvallerbyttorna har bett om detta väder, vad vet jag?

2010-09-10 @ 08:56:38
Postat av: Annika B

jisses mitt inlägg ovanför skrev jag med glimten i öat, och nej jag é inte bitter, bara road av vad andra tror sig veta.Frågan jag ställer öppet är hur många ringer till berörd person? Det som man konstant vill att andra skall göra.Min tele är dötyst, men jag blir inte förvånad kram

2010-09-10 @ 09:00:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0