Preventing psycological analysis.

En liten paus i städningen tänker jag unna mig! Jag har i alla fall hunnit med att tvätta två maskiner tvätt så det är ju bra! SHIT vad småbarn förbrukar mycket tvätt!! Jag älskar min tvättmaskin såå otroligt mycket!! Hehe!

Jaha, hundfronten då.. What´s new.. Ja det är väl inget nytt att Enya växer som ett ogräs ;) 4 månader prick imorgon och jag ska väga och mäta henne och ta lite nya bilder på henne! Kabbi är som vanligt fruktansvärt okomplicerad och go! Det som är så kul är att båda hundarna är väldigt BRA reklampelare för sina raser! :D Jag tränar Enya framför allt massor vid hundmöten speciellt och möten av folk överhuvudtaget. Att hon ska tycka att vi är mest intressant alltid skapar en bra fördel vid alla möten.. Speciellt eftersom att vi bor i stan. Hon är tuff och det underlättar allt mycket! Hon är inte rädd för större/äldre hundar utan bjuder in till lek om de inte käftar förstås.. Hehe! När vi var på middag hos Jessica så försökte hon verkligen att få igång Hilda i lek.. Hilda tyckte Enya var speciellt barnslig och sa till henne ett par gånger.. Det lyssnade Enya på och i det stora hela så har Enya ett väldigt trevligt förhållningssätt till andra hundar. Ja sen åt hon ju inte upp Hilda 5 år! Hihi! Hon börjar vara hyfsat duktig på att lyssna och förstå tillsägelser från oss också och jag tycker att hon är väldigt lätt att lära. Sååå.. ÄNN SÅ LÄNGE så är jag VÄLDIGT tillfreds med hennes utveckling!! :D Fröken "Happy go lucky" aka. Kabbi är som hon alltid är.. i sin rosa bubbla!! Världen, livet och allt som igår i det är BARA underbart.. Snacka om en positiv och glad hund alltid!! :D Uuuunderbaraste jyckarna mina! <3


Men nu måste jag säga.. Nu är jag LESS på kyla och "vinter" Jag lääängtar till sommaren och alla sallader och grillande osv!Jag är också LESS på att fryyyysa så.. jag slår ett slag för sommaren!!!

Vi var bjudna på middag hemma hos Jessica, Liv och Liam i Lördags.. DET var verkligen en höjdare!! Köttgryta med vin, kladdkaka med grädde och kaffe och allt annat möjligt utöver det! Då var det faktiskt trist att inte kunna äta hur mycket jag ville!! Grytan var sjukt god och det var den jag hade velat äta mer av! Gryta på oxgrytbitar är totalt underskattat!! Jag är inte mycket för kött annars men just oxgryta är vääldigt gott, när köttet fått koka i grytan i fleeera timmar!! Jessica är så lätt och mysig att umgås med också, hon är den typ av människa som jag gillar! Glad och positiv och rak och ärlig.. ingen som man någonsin behöver fundera om hon tycker si eller så eller om hon säger det hon menar.. Det VET jag att hon gör och just därför passar hon perfekt som min vän!

Haha! ja just det, Filip vår käära granne.. han underhåller sannerligen! Go Filip! :D Det är på tiden att det blir lite fart på gatan!



Igår fick jag också bekräftat det jag hela tiden misstänkt... i Norge FINNS det troll!! Haha! Den ska vi se klart i kväll för jag var helt slut igår så vi såg bara en bit in! Men nu... städa klart!

PEACE!!




Kommentarer
Postat av: Kristine

Haha, gled deg til å se resten av trollfilmen. Den er fantastisk :D

2011-02-21 @ 12:48:30
URL: http://nivlheim.wordpress.com
Postat av: Joran

jeg er også drittlei vinter :( her snør det neste hver eneste dag!! og er 5-10 minus hele tiden... buuhuuu.......



gleder meg til update på enya :)

2011-02-22 @ 17:43:21
URL: http://jm.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0