Äntligen Januari!!

Japp, då är det första Januari! Vi går mot ljusare tider!! Nyårsafton gick SKITBRA med tanke på hundarna. Jag är helt övertygad om att Ymers rädsla för raketer påverkade Kabbi mycket mer än hon egentligen kände för raketerna förra året. Hon var heeelt annorlunda nu och låg ner.. lite oro men inget som ens är värt att tänka på. Duktiga Kabbi. Enya SOV genom alla raketer!! :D Duktiga Enya. Helt enkelt.. vilka duktiga hundar!! För att inte tala om så skönt!!

Freya brände sig på spisen så det var kanske inte det bästa avslutet på året för henne.

Jag fick rensa luften med en redig idiot i allafall som avslut på det gamla året. Beteer man sig illa så ens sk polare får skämmas ber man väl åtminstone om ursäkt kan jag tycka.. men är man Ego med livlig fantasi så kan man tydligen vända på saken så det blir den man skämmer ut´s fel. Tydligen så har jag suttit och informerat Peter via sms om att Ego var full och att Ego inte kunde lämna sin bag in box hemma (vilket iofs var sant och tydligen helt ok, så då får man väl stå för det?), fast jag skickade sms till 5 olika personer som alla svarade och jag svarade dom! xD   Faktum är att det som avslöjade Ego var samtalet här hemma med Ego i telefon där Peter hörde mig fråga varför hon ringde från sin killes mobil till Peters mobil.. om Ego var full och att jag sen efter det sa "Men vad faan" PLUS att Ego stod här på gården med ett orange ikea-plastglas i handen och tjoade och skrek att hon drack vin och det var hon tvungen för annars skulle hon vara SÅÅÅ nojjig för väglaget och att hon hade med sig en bag in box också. Men det är kanske för jobbigt att inse att man själv är anledningen till att folk runt om fick veta. Och i min mening.. tycker man verkligen att det är okej att följa med sin sk kompis på nåt som är viktigt för kompisen och vara full, lukta alkis och se ut som en påse skit och sen on top of that bete sig ILLA mot de som bjuder på mat när maten inte passar.. ja då har man fanemej INGET i mitt liv att göra! Missförstånd och antaganden hade kunnat förhindrats om Ego bara haft lite ryggrad och bett om ursäkt och frågat hur det kunde komma sig att Peter visste allt han visste.. Men nä, folk kan fanemej inte vara rakt på sak. Allt som oftast så påstår sig folk vara sååå ärliga och såååå raka.. men så är det till 99% INTE. Och det är egentligen bara petitesser, hur kunde Peter veta det osv.. Hade Ego betett sig som NORMALT folk så hade Ego inte kommit full eller haft med sig alkohol, alternativt stannat hemma så hade inte allt detta hänt heller.. Konsekvenstänk kallas det! Men det är så.. Egoister bara tänker BARA på sig själv. Är man ett Ego kan man utan samvetskval bli fullast i stan inför sina barn också. Men bäst var när Ego skulle sälja mig en spegel med guldram för länge sen.. 300 kr ville ego ha för den.. När jag sa att jag inte skulle köpa den.. då skulle hon kasta bort den ist!?!?  xD Hehehe!! Det kommer jag ALDRIG glömma alltså!! Det måste vara tidernas bästa idioti!
Tjäna pengar på allt och alla i alla situationer. Pratar man i telefon är är det bara jag, jag, jag.. Ja, faktum är att jag inte kommer ligga sömnlös för detta i allafall. En vän till mig gör inte så.. så är det bara!




Texten till låten.



Ego är inte den enda som är bortstädad ur mitt liv heller för jag klarar helt enkelt inte av folk som beteer sig äckligt! Jag har ju svårt för folk öht! Och exempelvis om man först blir sur och osams med någon för att de säger en sak och gör en annan, för att sen göra precis samma sak själv.. med precis samma förklaring som den man blev sur på först.. "man kan ju ändra sig" .. ja vad kan jag säga mer än att jag äcklas av sånt! Folk som man tidigare snackat mest skit om här på jorden är plötsligt oskiljaktliga? :O Det handlar inte ens om att omvärdera en åsikt om exempelvis röntgen och dess vikt/ovikt i avel utan om folk som varit som hund och katt och sen plötsligt är BFFs! Det är mer än att omvärdera sina åsikter tycker då jag i allafall.. Då är man FALSK!! Eller dom som blir sur för att de hör någon annan snacka skit om mig.. ingen egen uppfattning.. ingen egen åsikt utan bara goes with the flow. Det är så svaga männsikor så sånna bör också hålla sig borta! Kan jag få någon att tycka illa om en tredje person genom att bara snacka massa skit om den tredje personen så säger det en hel del om den jag snackar skit med tycker då jag i allafall. Så dom då som skriver en massa skit här och där och.. vips.. så är det raderat och allt som tidigare skrivits finns inte mer!! Jösses alltså.. det finns en hel del helt konstigt folk där ute må jag säga. Jaja, jag kommer aldrig vända andra kinden till för att en "vän"! Har man gjort något så illa så får det vara så.. för jag tror INTE på att folk plötsligt genom ett knäpp med fingrarna går från ett praktsvin till nåt helgon. Men.. vad vet jag, många av dessa (för mig) ytterst märkliga människor är ju äldre än mig och är dom inte äldre så anser dom sig i vart fall vara så jävla mycket smartare och bättre än mig så jag får kanske äta upp detta. Hehe!

Ja det var 2010 det, nu är det nytt år och några bortfall av sk vänner blev det. I övrigt så var året mycket bra och självfallet endel tråkigheter också. Men.. man kan inte uppskatta det bra om det aldrig sker något dåligt. Det som var jobbigast med 2010 var nog i allafall avlivningen av Ymer. Gud vad jag lärde mig mycket genom att vi köpte honom.. inte minst om folk faktiskt. Det är också väldigt intressant att se Enya nu och jämföra med Ymer. De är ju faktiskt lite släkt.. inte svårt heller då i och för sig ;) Och för er som undrar så är de än så länge som natt och dag Ymer och Enya. Men jag vet ju att det kan skilja sig på kullsyskonen bara.. En av Ymers systrar är tjock som en boll!! Tydligen lugn som en filbunke också enligt ägaren då, ingen vakt som jag förstått och väldigt social.. således en orastypisk DC. Tjock var något som jag ALDRIG kunde få Ymer, han såg alltid på gränsen till underviktig ut tycker jag då. Eller jo, när han var valp var han glupsk! Men som vuxen var han bara så helt enkelt.
Men det finns fler syskon som var mer som Ymer.. så det kan skilja sig väldigt på individerna i en kull.. speciellt kan jag tänka mig att det kan göra det om man har exempelvis har en nervös och en vass hund som man tar valpar på. Ja det var lite analys om Ymer det.. Enya är mycket med självständig redan än vad Ymer var i denna ålder. Som igår.. då låg hon i soffan brevid mig och sov.. när de fyrade av raketer som allra värst hoppar hon ner från soffan och lägger sig på mattan nedanför och fortsätter sova.. så ja, det finns mer skillnader än likheter på de två än så länge. Mycket intressant i allafall!

Idag är det sol så då kanske det går att få någon fin bild!! Dessutom är det inte kallt!!! Weeeeeeee!!!!!!

Ha en fin dag alla goa, Underbara människor!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0