Första kurstillfället.

I förrgår var det premiär för Enya på kursen!! Det gick strålande och Peter fick massa beröm för det som vi tränat innan kursen började!! :D Rätt kul att höra med tanke på att vi alltid haft sådana olydiga hundar ju! ;) Hon var tuff som en bandyboll mot de andra hundarna men tack vare skvallerträningen så fixade dom det bra ändå! Det märks att Enya har arbetslust och go, hon är en fantastiskt kul hund och matchar Kabbi väldigt bra!! :D Enya är ju vår första Presa så jag har ju inte direkt något rättvist att jämföra med men jag är nöjd med henne. Det är så kul att se att hon har sådan ballans i sin personlighet och nu om någon gång så ser jag VERKLIGEN hur viktigt det är med mod i en sådan här hund och vilken skillnad det är på en hund med mycket mod och en skvätten hund. Kul att få allt i ett sammanhang faktiskt! :D Hon har börjat få sin vuxenpäls nu också.. det märks om inte annat på att dammsugning hemma MINST en gång om dagen är ett MÅSTE! xD

Skepticmen har börjat vakna hos henne och den är i väldigt god ballans med hennes sociala del.. Jag håller Linn och Toni uppdaterade med hur hon utvecklas och behöver inte dra allt här då! :D JAG är nöjd med hur hon utvecklas helt klart även om hon nog är den LJUDIGASTE hund vi haft på gott och ont! Haha!  Det ska bli SÅ kul när de får träffa Enya igen då de är lite mer kunniga än jag och det ska bli kul att höra vad de tycker om henne!

Nu har jag äntligen fixat ett minneskort till kameran så nu ska det fotograferas!! :D

På Lördag är det kurs igen och sen är det GRILLPREMIÄR!! :D









That´s all for now!

PEACE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0