Människor är bra lustiga.

Jag har alltid lagt märke till små detaljer, så även hos folk och hur de beter sig. Det blir för mig väldigt uppenbart om någon börjar förändra sig i sätt gentemot mig. Jag har också märkt om jag har en relation på något plan med någon som i sin tur har en relation till någon som jag är osams med så har de allra flesta OTROLIGT svårt att hålla sig neutrala!! Även om jag inte snackar om personen jag ogillar så märker jag när den personen gör det om mig och att den jag har en relation med påverkas av snacket.. Folk vill inte "blanda sig" men ändå gör de det? Ta ställning i något som inte är ens sak eller där man hört och bara tänker höra det folk kräker ur sig om den andra.. sååå pga att jag inte snackar om personen och ingen frågar "vad hände egentligen" eller "vad är din version" så blir det så bara. Ja, inte mig emot för folk som inte orkar tänka själv vill jag inte ha i mitt liv oavsett.. Men det är faktiskt lite pinsamt att ta ställning eller ens tycka något när man inget vet.
Detta är inget specifikt för någon typ av människa utan det händer överallt, i alla kön osv. Jag har en vän som precis separerat från sin sambo.. jag vägrar ta ställning och skulle aldrig i livet ta bort sambon på fb tillexempel.. Varför skulle jag? Tja, om jag anser att människan är falsk/trög/otrevlig osv, osv så kan jag göra det, men då handlar det om något mellan mig och den och inte om separationen öht.

Jag upptäckte för ganska länge sedan att facebook är den perfekta grogrunden för sånt här. Jag blev bortplockad som vän av en person pga att jag var vän med dennes ex och personen inte ville bli påmind om sitt ex.. fair enough för personen bemödade sig i vart fall att skicka en förklaring via mail. Men att bara plocka bort någon utan konflikt förstår jag faktiskt inte. :D Eller de som finns kvar men som plötsligt blivit tyst.. innan var det så mycket kommentarer och mail, hjärtan hit och dit och kram högt och lågt osv.. sen blir jag osams med en och plötsligt så blir ett par folk tyst! Hehe! Nu VET jag att just denna specifika person snackar så fantastiskt mycket om allt och alla.. Men att det bara är jag som reflekterat över allt oändligt skitsnack om än den ena, än den andra.. också om någon för att sen plötsligt bli bästisar och göra affärer ihop i gammal god anda är ju lite kul också! Tänka själv var ordet.. ;D

Ja, jag vet inte.. jag personligen tycker det är underhållande och bevisar igen och igen att människor faktiskt är ganska äckliga! Men.. om man nu har en lite djupare relation.. som exempelvis en släkting (blodsligt eller "plastigt") som blir skum då tycker jag faktiskt att det är rätt illa.. för av mina närmare relationer förväntar jag mig mer!! Jag förväntar mig att man kan tänka själv och att man klarar av att vara neutral om två (eller fler) av ens relationer har en konflikt! Åandra sidan så förväntar jag mig också att man absolut inte utnyttjar eller blåser någon som är nära heller så jag får nog bara utgå ifrån att tänker som jag!! Hehe!





Tänkvärt, inte sant! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0