Förbjuden dörrskylt, resultatet av fördommar mot sk kamphundar.

Idag när jag mailade min hyresvärd i Helsingborgshem angående någonting annat fick jag detta svar från honom.


"När jag ringde på din dörr sist och pratade med din pojkvän så kunde jag inte undvika att ta del av innehållet på den gula skylten på din lägenhetsdörrs utsida. Jag uppfattade texten på skylten som väldigt hotfull. Denna typ av skyltar är förbjudna inom Helsingborgshems fastigheter och jag får därför be er ta ner denna skylt omgående.
"

Alltså får man inte lov att varna människor för att oinbjudet ta sig in hos en. Allt detta var igentligen på grund av att han blev så fruktansvärt rädd för våra hundar eftersom de är sk "kamphundar". Världens mest underbara hundar men folk med fördommar bryr sig inte att ta reda på det. Detta var vår första varning och allt detta på grund av att vi har fel raser på våra hundar. Hade det varit 3 taxar eller något hade han inte sagt något om det. Detta ska jag nu gå till botten med, även om det innebär att kontakta insider, tidningar osv.

Här kommer bild på den fruktade dörrskylten.
image412

Kommentarer
Postat av: Sofia & Andreas

Men gud så töntigt! Tycker bara att det är bra att ni varnar, det kan nog förebygga inbrott, om någon skulle försöka sig på det hos er!

Vi ska själva sätta upp en skylt så fort vi framkallar något fint kort på lillen, på vår skylt står det dock endast "VARNING, här vaktar jag!" och sen finns plats för en bild.. Tack och lov har vi en hyresvärd (och även grannar) som älskar lilljycken våran :)

2007-12-17 @ 21:59:40
URL: http://kitler.blogg.se
Postat av: Håkan

Hahahahaha Men annalena inte kan ni ha en sån skyllt, tänk på alla stackare som blir såååå rädda. Kan ju tilläga att min förra hyresvärd skrattade gott och tyckte att det va en kanon skyllt när jag satte en likadan med en bild på min hanne som visar alla tänder på dörren

2008-01-04 @ 23:36:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0