Häxjakt på Tyringegatan. Bittra, Sura Pensionärer vs. oss>=(

Efter allt som brusade upp i mig igår angående vår sk provocerande dörrskylt så var jag både ledsen och besviken på att man måste vara efter allas förväntningar kopior av alla andra för att inte bli attackerad av idioter. Knappt hade jag samlat mig och tänkt att det bästa var nog att bara ta ner dörrskylten och inte bestrida för att undvika mer skit. Jag skulle ut på en lång promenad med bara Ymer hade jag tänkt, då ringer det i Peters mobil, han gav luren till mig och gissa vem som var i telefonen... Om inte kundvärden för detta område (Husensjö) Magnus Karlsson (mr sissy).      
   Han ringde för att prata om klagomål som framkommit till honom.
Då ska jag, gott folk, börja med att berätta att allt började (?) för ca en vecka sedan när Peter kom hem från jobbet. Ymer som inte är ett halvår ännu blev så själa glad så det blev ett läckage här hemma, vi kopplade hundarna snabbt och gick ut med dom... På väg ner i hissen så kom det en skvätt till. Vi gick en kortare runda med hundarna och gick direkt hem och torkade upp kisset som kommit i hissen. Ca 15 minuter senare ringde det på dörren... där stod mr sissy himself. Han blev så jävla rädd för hundarna så han stod på tå och dansade med sitt lilla block i händerna tätt under hakan. Han sa att han varit på ett ärende på våningen nedanför. (hos bitter kärringen Kerstin och hennes surk*k till gubbe Kurt Ahlgren som bor precis under oss) och att han "uppmärksammat att det varit kiss i hissen och att vi torkat upp det men det luktade fortfarande kiss" Jag tog moppen, torkade med specialmedel i hissen, jag torkade HELA hissen och när jag ver klar luktade det äpple och inget annat. Sedan fick jag alltså mailet igår och så ringde han idag.

Klagomålen som han hade var inte få. Till att börja med så var han orolig (som han själv uttryckte det) för att plastmattan i hissen sugit upp kisset, för det luktade tydligen fortfarande kiss (dax att rengöra näsan?) Sen var det dax att mässa om skylten, där stoppade jag honom direkt och sa att skylten var nerplockad så han kunde ta och släppa det med en gång.
image415
Mattan i hissen som han var så OROLIG för är så här fin.... Konstigt att det luktar unket, men det beror nog inte på hundkisset.



Sedan så var det tydligen inte okej för Ymer (det är han som kissar direkt vi kommit ut) att det kissades direkt vi kom ut, folk fick kiss på sina skor och sen gick de hem och det stod och osade kiss i HELA lägenheterna... "speciellt det där valpkisset som luktar så skarpt" Då frågade jag om han någonsin haft hund själv... Jo det hade han tydligen... Hmmmm.... Så påpekade jag att valpkiss inte luktar speciellt skarpt, det är inte förrens de blir könsmogna det börjar lukta skarpt. Då hade han inte mycket att komma med. Jag förklarade att det inte var något som vi tränade våra hundar till utan att alla fick ha lite tålamod helt enkelt eftersom att de fortfarande är små.  Det blir bättre sen. Men det hade han ingen förståelse för utan det skulle vi lösa.

Sedan frågade jag om alla dessa oändliga skithögar på alla gräsmattor häromkring som folk struntar i att plocka upp, det är ju värre att trampa i en hög med skit... Det om något stinker ju. Till svar fick jag "ja det är ju ett samhällsproblem"  Slutligen fick jag gå ut med varmt vatten och en kvast och SKURA MARKEN!!!!!!!! Hade jag ingen kvast fick jag gå och köpa en. Så det blev en diskborste.

image416
Där marken är blöt brukar han kissa...

image417
Ja ungefär vid rad 5 från porten.




Sedan beskrev han att alla i trappan var rädda för oss och våra stora, farliga hundar. Jag blev förbannad och frågade honom om han fastnat på vad det är för raser och att ingen hade sagt ett skit om det varit tre golvmoppar och vi hade varit pensionärer. Jag tycker att man ska dömma hunden för hunden och inte hunden för rasen. Jag sa också det att detta är familjehundar, att vi har barn. Hundarna är van vid barn och andra människor. Vi tränar inte våra hundar i kamp, vi frammanar ingen aggresivitet, vi vill inte heller ha aggresivitet i våra hundar. Men det gick helt enkelt inte fram.

Så berättade jag för mr sissy att det fanns minst tre andra hundar i trappan. 1 rottweiler, 1 Pitbull & 1 Labrador. Men  det  verkade vara helt obetydelsefullt för honom.

Varför han attackerar oss just är bara för de sura jävlarna som borde flytta in på hemmet hatar oss. Det har de gjort sedan vi flyttade in 2005-05-01. 1 vecka hade vi bott här när hon kom upp och ringde på, klockan var mellan 15 & 16 på eftermiddagen. När jag öppnade skrek hon mig rakt upp i huvudet att vi "minsann fick ta och sluta borra, det hade vi gjort i en veckas tid nu och hennes smådjur blev så rädda" Vi bad henne gå hem och ringa Helsingborgshem om hon hade problem med att vi borrade mitt på dagen. Aisa Andersson som jobbade som kundvärd då, var jättebra. Hon hade sagt till henne att vi hade rätt att borra hur mycket vi ville under angivna tider. Sedan har hon gnällt om att Hugo har sprungit omkring här hemma, lagt sig i när han går och lägger sig och att han borde ligga i sängen då & då...

Ja ni fattar ju själva.
Det var mer dynga mr sissy sa också men jag kommer inte ihåg allt skit. ca 1,5 timme satt paragrafryttaren och mässade.


Så jag skrev detta mail till Huvudkontoret för Helsingborgshem. Jag känner mig så ledsen och arg och frustrerad. Så fort jag fått veta alla regler så ska jag följa dom och hänvisa till dom. Sedan hoppas jag att k & k Ahlgren blir förstoppade av Ahlrens bilar och får ahlzeimers.. Att de flyttar in på hemmet och ruttnar.

Hej!
Jag skulle vilja veta vad ni har för lagar när det gäller dörrskyltar? Vad får det stå på en dörrskylt och vad får inte stå på en dörrskylt? Sedan vill jag veta vad ni har för regler när det gäller husdjur i form av hund/hundar. Är det olagligt om man har en valp som kissar utanför porten? Om det är det, hur långt ifrån porten är det lagligt att hunden kissar? får hundar endast kissa på gräs? Är vissa hundraser förbjudna hos er? Är lagarna olika beroende på vilket område man bor på? Jag skulle uppskatta om svar kom ifrån ledningen inom helsingborgshem och inte boendevärden, Gärna som svar och bifogade lagtexter. Med vänliga hälsningar / Annalena Hedblad

Kommentarer
Postat av: Angelica

Oh my! Vilken skit! Hoppas att ni får rätt i slutändan iaf! :) Stå på er! :)

2007-12-18 @ 18:45:26
URL: http://toxico.blogg.se
Postat av: Miranda & Gaute

Ja, alla dessa grannar som ska lägga sig i hela tiden.....kan dom inte köpa sig en TV eller nåt annat spännande som dom kan förgylla sin tråkiga vardag med.
-Lider med er, håll ut!

Mvh: M & G

2007-12-18 @ 18:54:11
URL: http://www.x-presa.net
Postat av: Janine

Hej!
Gud så arg jag blir när jag läser om allt skit som har hänt =/ Jag vet inte vad vi hade tagit oss till om någon klagade på våra hundar, vilken tur att man har grannar som inte bryr sig om hundarna ialla fall. Hoppas att det löser sig snart och God Jul och Gott Nytt År! Hälsningar från oss

2007-12-21 @ 01:41:21
URL: http://www.canarioweiler.sprayblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0