Ett år med Kharma!

Idag för ett år sedan åkte jag till Malmö för att hämta en liten valp.. En liten skrutt till valp som var så go, så go. På väg hem med henne på tåget så satt hon bara där och tittade på mig preccis som.. "jaha, vart ska vi då?" Såå söt så jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på det. Det var på blocket jag hittade henne.. kärlek vid första ögonkastet och så har det varit sedan dess... Dessa två bilder var det jag såg på blocket.




Så åkte jag alltså till Malmö och hämtade henne.. Detta är första bilden av mååååånga på henne, här sitter vi på tåget på väg hem.

Lilla trollet.. Hon har, från dag ett gett mig/oss all kärlek som bor i henne och hon gör verkligen skäl för sitt namn. Trots många, dyra veterinär besök och mycket sorg på grund av vetskapen om att hennes tid oss oss inte kommer vara lång så ångrar jag inte att jag hämtade henne ett endaste dugg. Hon har lärt mig så mycket och gett mig så mycket och det finns ingen som kommer ta hennes plats i mitt hjärta. Nu vet jag att vår resa tillsammans snart är slut och den dagen hon somnar in kommer en del av mig dö. Hon är den vackraste lilla hund jag någonsin mött och jag älskar varje dag vi fått tillsammans. Jag har så mycket underbara minnen med henne och jag hoppas att alla får uppleva den kärlek och det otroliga band som vi har.


Hennes "ett-års-dag" hos oss firade vi med en mysig promenad och hundarna fick varsin liten hamburgare. Ingen orättvisa här inte. ;P
Lite bilder ifrån dagen.


Matte och Kharma



Husse och Kharma


Hugo njuter i solen.


Kharma äter hamburgare.


Det var gott.. =)


=)


Haha.. snacka om full koll..


Heeela tiden...


Söötisar!!


Hur mysig som helst.


Det kallas kärlek.

Ska rota fram lite fler bilder på henne från hennes valptid en annan dag. Såklart kommer bilder på Ymer också, men det får bli imorgon eller nåt!

Peace!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka finna bilder, Vilken mysig dag ni har haft, men hamburgare och allt, så fick ni fint väder också :-)





Kram Anna

2008-08-17 @ 13:47:32
URL: http://panthera.blogg.no
Postat av: Jessica

Så underbart och kärleken lyser genom varje kort :) Hon är riktigt vacker, er lilla dam.

2008-08-17 @ 17:53:38
URL: http://englalik.com
Postat av: Sofia

Wooow, var det så länge sen!?

Jag tyckte att det var alldeles nyss som du skrev om hur kär du blivit :)



Grattis till ert jubileum!! :D

2008-08-18 @ 08:51:47
URL: http://ungato.blogg.se/
Postat av: Per-Eric

Vilka härliga bilder....

Jag ser att Peter har tagit av sig peruken :)

2008-08-18 @ 17:05:47
Postat av: Annalena

Anna, Ja.. vilken fin dag det var. =)



Jessica, Tack, hon är verkligen speciell. =)



Sofia, Ja tiden går snabbt när man har roligt! =) Ett år nuförtiden bara sveper förbi.



Per-Eric, ja.. han har det.. till min stora förtret.. =( Jag gillar långhåriga killar som den hårdrockare jag är. ;P

2008-08-18 @ 19:40:13
URL: http://oka042.blogg.se/
Postat av: Rebekah

Jisses, vem hade kunnat tacka nej till en så söt liten valp. Helt underbar!



Var hon för omplacering eftersom det bara var hon på bilderna eller var hon den enda kvar hos uppfödaren?



2008-08-24 @ 20:41:53
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Rebekah

Menade inte att det var fel av er att köpa henne, var bara nyfiken. Och kände mig lite sorgsen över att man omplacerar en så liten valp. :( Jag hoppas att du får ha henne i 100 (!!) å till. :)



Jag kunde inte heller se filmerna då jag satte in dem i inlägget, men jag har sett dem förr och vet vilken panik de filmerna ger mig. Han har redan slagit av bekbenen på hunden, som hasande försöker springa för skydd, skrikande på en motorväg. Vad jag önskade att jag var där, gud vad jag önskar att jag hade kunnat stoppa det. Man känner sig så handfallen, så liten och man blir så arg... :(



Kram!



2008-08-25 @ 10:23:08
URL: http://www.rebekah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0