Tandfeén is back on track.. =)

Sitter och surfar runt lite och snubblar över ett mycket roligt blogg-inlägg. Roligt, på gränsen till tragiskt! Nä, för fan.. det ÄR helt tragiskt!! För det första undrar jag lite.. kallar man sig för flicka när man är 35? Tja, det kanske bara är jag som inte längre kallar mig för flicka.. men det kan förvisso ha med intelligensen att göra också, man kanske inte är mer än en liten flicka i huvudet(?)
Nä, fy jag säger bara som P. Stop the inbreeding at the countryside, support condoms. Annars finns ju risken att massproduktionen av sånna riktiga intelligensbefriade och manipulativa tjack-bruttor tenderar att öka kraftigt.

Sen kan jag bli så förundrad över när man "lär känna" en ny människa.. Varför i hela fridens namn måste de gå in på sina sexuella vanor och ovanor (om de nu fungerar som dessa tjack-brudar jag snackar om)? Brukar ni göra det när ni träffar nya människor? Jag är inte det minsta intresserad om alla dessa kill-kompisar vill spänna på denna individ eller inte.. Varför skulle jag vara det? Eller att den nuvarande svärfadern hej vilt har stött på personen redan från dag ett på förhållandet med sonen. Uhh..

Sen kan jag bara konstatera att det är ingen konst att "ta hand om någon" om man förvarar de i sin källare och aktivitetsnivån är lika med noll.. Att man sedan efter 4-5 månader tror att man är avkomma från Cesar Millan och kan och vet allt.. Tja, då är man sannerligen ute i sin egen lilla bubbla.

En av de mest roande kommentarer som jag hört var bland annat att Rottweilers INTE tål fästinghalsbandet som säljs på apoteket.. Öhhh.. Baserat på vilken undersökning? Den är ungefär lika roande som den jag läste om hur man ser att en Pitbull inte är renrasig.. Jo det hade detta ljushuvud så mycket kunskap om så hon visste att en renrasig pb ALLTID har vita klor!!?? Vart fan kommer dessa "genier" ifrån??

Jag vet inte heller för vilken gång i ordningen som jag stöter på människor som är Kockar, Städ-maniska, Hundviskare, Sex-gudinna(?), Barninstruktör, Paranormal-instruktör, Allvetare.. ja All in one. Och som inte besitter ett skit mer än talets gåva. Att man lyckats övertyga sig själv så mycket att man tror på skiten man slänger ut sig själv.. Aka, Mytoman

Jag förbannar mig själv fortfarande att jag inte gick på min inre känsla angående denna "flicka". Jag menar, att man inte har en tand kvar i käften kan ju vittna på en del? Nä, Rättelse.. två halva. My bad.. jag vet. Men jag FÖRSÖKER vara fördomsfri och inte hänga upp mig på hur folk ser ut och istället gå på hur de beter sig, Tyvärr litar jag på att folk menar vad de säger, oavsett vad det kvids om nu så fanns det inga brutna löften.. inte mer än att hunden skulle ha det bra, vilket hon inte hade... Dessvärre hade aldrig detta skett såvida inte mannen var normal.

Att man inte klipper klorna så det smärtar när hunden går, inte rastar och aktiverar (nä, för då skulle inte hunden vara helt slut efter 10 min i rasthagen eller ha så långa klor heller för den delen), Tjatar på hunden så hon inte lystrar på sitt eget namn, Tvingar hunden in i möten som hon inte vill.. och resultatet blir att hon vid hundmöten hellre attackerar först pga rädsla, tillåter att barn slår på hunden för att hon slickar och är på  för att hon är kärleksfull, Ger fan i att duscha och hålla ren hunden, Struntar i att hunden har mask, Struntar i att uppdatera ägarna som det var sagt (och av den anledningen, samt valp idén blev det inga "papper") låter hunden (som aldrig gnagat söner något) käka upp sitt tik-skydd för att sedan dra det ut ur röven på henne då hon skriker av smärta för att det gör ont och är för stort.. Tja, vilka "goda vänner" som hellst kan "intyga" att hon haft det bra.. Det övertygar inte mig och de andra mer kunniga hundmänniskor som haft kontakt med henne ett dugg. Det är dessutom inte vad jag anser att ta hand om en hund. Gör man så, ska man inte ha hund heller. Sen att man vill ha hunden som valpmaskin = pengamaskin (så man har råd att gå till tandläkaren?) Är helt åt helvete rätt ut sagt, framförallt om hundens psyke inte är stabilt eller hunden är en blandras och inte hd/ad kollad ens en gång! Sedan att man anser att man haft hunden på rehabilitering.. Say What?? I min värld är det samma sak som djurplågeri.

Man ska också vara helt på det klara (vilket jag inte var då vi skaffade två tikar av dessa raser) med att det kan (och händer ofta) att det skär sig ordentligt. Skär det sig ordentligt mellan två hundar av dessa raser så kan det gå åt helvete och två tikar är som bekant (för endel) på liv och död. Har man då två tikar med kampegenskaper i sig, ja.. räkna på det själva. Det kan gå ordentligt illa även fast det är en tik och en hanne. Som då endel av er vet så kan dessa problem uppstå redan vid puberteten, men det kan även "smälla till"  när hundarna är runt två tre år. Hundar med kampegenskaper gillar att kampa för er som inte visste. Med tanke på hur det blev så gav vi därför bort henne till personer som jag VET anser samma sak om avel på dessa, redan ordentligt utsatta raser. Och som jag vet att hon har det bra hos.

Att snacka med någon som verkar ha den högsta "hjärnkapaciteten" mellan sina skinkor är lika lönsamt som att  gå över bron efter vatten. Om personen inte har någon form av självinsikt och ser att det knappast kan vara bara alla andras fel.. jag menar kommentarer som "fixat och rättat till efter alla andras oändliga fel" säger ju något. Det är fel på svärfar, svärfars fru/sambo, grannarna, Grannarnas hyresvärd, världen, soc, bup, vårdcentralen, Kommunen, Skolan, lärarna, Alla barn på skolan (utom ens egna då såklart), Hälsovårdsmyndigheten, andra myndigheter, oss, andra som tänker själv... ja, you name it... det är ju ditt eget ansvar över ditt eget liv. Eller som jag läste någonstans.... Ta fatt i livet och problemen eller hur det nu var.. Hehe.
"I live my life my own way" Ja då.. sannerligen.

Happy reading, för er som förstår och inte lever i ständig förnekelse om er egen existens brister. Har man redan problem med att sammansätta en mening så kanske man stöter på patrull... trisst i sånt fall. Men du kanske kan lära dig något, så det är fritt fram att fortsätta läsa. Men sedan kan jag väl anse att det är dax att sluta vara bitter..?? satsa energin på att ta hand om barnen så de slipper bup mer, det skulle i vart fall jag göra.                                                               


Peace!!
Alla barn gillar Tandfeén. =)

Kommentarer
Postat av: Anna

Hur det kan vara, man blir mörkräd av att läsa detta...

Det finns ju bildbevis ju...



Ja Panthera hon växer hon :-)



Kram Kram

2008-07-13 @ 21:52:47
URL: http://panthera.blogg.no
Postat av: Per-Eric

Hehe.... Vilket folk säger jag bara, men kul att läsa :)

2008-07-13 @ 22:03:09
Postat av: anje

ja my är allt en liten buse, men ändå ganska lätt att ha o göra me. :) hon vart ju kär i kamo så när han sov i hennes knä så satt hon still hela tiden. :D

nej my är min andra brors tös, de bor här i säffle. skåne-brorsan verkar inte komma uppåt nåt i år..o när vi åker ner vet jag inte heller..mycke att göra nu framöver.. :(

ja nu är rabatterna fina! :) visserligen kan de bero på att waica är hos min bror o hälsar på.. ;)

kram på er! :)

2008-07-14 @ 01:10:09
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Agge

jag saknar ord, helt enkelt.

Men det går bra nu :D

2008-07-14 @ 12:51:14
URL: http://aggrot.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej. Jag hittade denna blogg, vilket gjorde mig ganska glad, med tanke på att jag vet vilken denna falska hemska äckliga människan är som du skriver om. Vi blir nämligen trackasserad av henne dagarna i ända. Jag är glad att ni tog tillbaka hunden, hon mådde skit, fick aldrig gå ut. Nu har de en ny hund som blir lika vanskött.Hunden bor i en husvagn! Läste i en hennes blogg där hon skrivit om er, hon skulle minsann anmäla er till hälsovårdsnämden,hyresvärden,osv osv.

Synd bara att man aldrig kan bli av med henne.

2008-09-28 @ 17:10:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0