I natt jag drömde..

att jag på något knepigt vänster levde i tidsepoken som passar mig och som jag nog var menad att leva i också. Då Pink Floyd, The Doors, Janis Joplin och andra underbara människor var verksamma.. Då Batik och färger var en livsstil och då människor inte var allt förstoppade i hjärnan.
Sen vakande jag och insåg att materialismens era är här och att tiden jag pratar om är förbi. Musiken idag kommer inte längre från unika människors inre utan mixas och matchas till folks yttre. The doors of perceptions.. hmm kan man äta det? Bert Karlsson sitter med sina kanintänder och tror at han har en aning om vad han sysslar med, han som byter ståndpunkt lite som det passar in i tiden.
Att hitta kärnan och tanken till något har man inte längre tid för då människan idag endast lever efter kalendrar och filofaxer.
Kraven på den modärna kvinnan ser helt annorlunda ut idag och man ska passa in i mallen, annars är man konstig och faller bort.. Alla vill vara "udda" men ingen, eller få vågar.
Det är trendigt att vara "emo" att skära sig själv och att vara "deppig" och självmordsbenägen.. Vart är världen påväg?

Småbarn snackar om vikt och utseende i tidig ålder och det ska vara lightprodukter och dieter hit och dit. Grundinställningen hos människan har ändrats och blivit råare. De "oskrivna reglerna" om ärlighet suddas ut mer och mer och i ett slagsmål slår man på den som redan ligger ner.

så jag tror jag ska försöka sova och drömma mig tillbaka..

Här kommer lite bilder i varjefall.







Ser ni hjärtat på Halsen? =)






Så lite bilder från Hugos skolavslutning. =)

Efter rabaldret som blev med det "kristna" julspelet så blev jag förvånad att se Svenska flaggan och höra Nationalsången... glatt överaskad över att vi inte duckar för det med.


Hugos underbara "fröknar" Malin och Christel
Sen har vi då Hugo, Jesper, Danijal, Kristian och Oscar.


Malin och Christel. Underbara lärare som vi kommer sakna.


Den tredje hjälpläraren Marie som skulle sluta.. Så otroligt trevlig och bra på alla sätt och vis. Hon kommer vara saknad.


Eva, Jespers mamma.. urtrevlig och så lättsam!!! (vet inte om hon hade börjat fira redan innan =P )





Det var allt för nu.. Peace!!



Kommentarer
Postat av: Per-Eric

Vad man saknar skoltiden:) Tänk vilken underbar känsla det var när man var på skolan sista dagen före sommarlovet. Helt underbart.... Man har inte precis samma känsla nu för tiden precis, sista dagen före semestern. Nog ska det bli gott den dagen men när man gick i skolan hade man ju drygt två månader med bara ledighet, nu blir man ledig från jobbet men måste jobba med allt annat man inte hunnit med under året som gått. Let me be a kid again, please ;)



Är det krig i soffan om vem som ska ha den? :)

2008-06-17 @ 16:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0