Vart är världen på väg?

Hittade detta inne på ett forum.. jag blir chockerad, förbannad, ledsen för hur samvetslösa människor är. 10 minuter bort från mig hände detta.
 



Man knivhögg hund i halsen



HELSINGBORG. En 50-årig man har polisanmält att han i tisdags kväll blev angripen av ett gäng ungdomar med en kamphund. Det slutade med att 50-åringens hund knivhöggs i halsen.

Polisen söker nu eventuella vittnen till händelsen som inträffade vid 21.30-tiden i tisdags kväll utanför Coop på Södra Stenbocksgatan.

50-åringen befann sig utanför butiken tillsammans med sin hund av blandrasen schabrador när tre män i 20-25-årsåldern dök upp. Med sig hade trion en kamphund som hetsades mot schabradoren.

50-åringen blev skrämd och gick åt sidan. Då fick han se hur en av männen plötsligt gick till angrepp mot schabradoren som höggs i halsen med en kniv.

De tre männen försvann sedan från platsen. Din knivhuggna hunden fördes till djursjukhuset. Hundens tillstånd var på onsdagen inte känt för polisen.

Robert Dujmovic



Ska det snart inte vara ORDENTLIGT straffbart att misshandla och vanvårda djur? Hårdare straff för att skydda de som är hjälplösa (dvs barn och djur) och kanske sanering på våra gator??
Märkbart är väl att det behövs större satsning på psykvård och poiserna kanske ska ta och sluta skjuta hundarna som är inblandade i såna fall och i stället skjuta ägaren. Fy fan vad förbannad jag blir!! Inte nog med att de är direkt grymma så svärtar de ner "kamphundens" redan nersvärtade rykte.

Näe, fy vad ledsen jag blir.. Funderar på att ta kvällspromenaden den vägen så kan de ju få något att bita i.. Risken är väl att jag stjäl hunden istället.  En grannes, vänninas hund blev för någon månad sedan ihjälbiten av en hund på samma område.. Undrar om detta är samma "tuffa grabbar"

Om ni känner för att donera pengar till hundens operation som gick på 10 000 så är bankgiro nummer : 5276-1798  så ska det stå att ägaren till bankgiro numret är: "REGIONDJURSJUKHUSET H-BORG SMÅDJUR", går det så märk donationen "knivhuggen hund".

Pengar som eventuellt blir över kommer att placeras i en fond och användas för liknande fall (vilket det bara är att vänta på nu) så inga pengar går till spillo.

Nä nu ska jag dricka mitt morgonkaffe och försöka intala mig att världen ÄR en god plats.

Later.

Kommentarer
Postat av: anje

men nej.... jag gråter av den hemska händelsen, det kan inte vara sant! HUR kan människor ha MOD att bete sej så jävla ILLA! vad är vinsten i det? jag fattar ingenting.. helt sjukt..

2008-10-17 @ 11:13:33
Postat av: Rebekah

Ska sätta in en slant åt hunden, vad som hänt är fruktansvärt!

2008-10-17 @ 12:55:07
URL: http://www.rebekah.se
Postat av: Anna

Ja han nog hålla med om att Panthera är finare än bilen hihihih Ock man ska INTE äta svamp som man inte vet biverkningarna på ;-) Jag vet att du tycker att jag ska åka in, men vi får se hur det blir framöver här :-)



Ta hand om er kram på er i massor!!!



Kram Anna med familj

2008-10-25 @ 21:29:31
URL: http://panthera.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0