Brrrr.

Shit!!! Vilket väder.. vad fan, blev det höst på en dag? Eller ja just det ja.. det är ju festival. Hehe!! Det brukar ju vara shitty väder då. Hoppas dock det är vackert, varmt väder imorgon!

Jag kom att tänka på en grej.. jag hade en klasskompis när jag gick ES. Han var skatare... Han var skatare på måndag, tisdag, onsdag och på Torsdagen så kommer han till skolan som indypopare. WHAT?? Över en dag ändrade han hela sin klädstil och musikstil.. bara sådär. Men det är ju det som kallas att mogna så why not? :D
Att ändra åsikter är inget konstigt alls, men över en dag känns lite weird.

Jag har ju lite tankar om detta med canarios.. och jag har sett endel valpar som redan innan de ens flyttat från uppfödaren har hängiga ögon.. uhhh!! Eller dessa canarios med runda ögon som blivit så hårt kritiserade men sen när det är "rätt" canario så gör det inget med runda ögon. Hihi!! Självinsikt var ordet ja. ;)
Nåväl, en valp med häng på ögonen är i allafall inte det jag önskar mig. Det får mig att tänka på blodhund. Jag har några riktigt horribla bilder på en och annan rosad canario som.. ja, jag skulle bli ledsen om jag själv ägde en sån. Men med rätt ände av kopplet så kvittar det visst. :D Jösses säger jag bara!

Det är så kul att se att folk tar till sig det jag skriver.. även om poletten inte helt trillar ner. Hihi!! Tydligen så har jag stor påverkan på folk fortfarande. Att man stör sig till apstadiet på mig.. JAG som bara är en okunnig privatperson som inte vill ha vilket skit som helst i kopplet.. Kul! :D Jag bjuder på det! MEN den dagen som jag kommer på avlestankar på Kabbi som trots allt BARA har C/B på höfterna och faktiskt FRIA armbågar och INGET kullsyskon som är dött ännu och hon är 1,5 år (Ja, bortsett från Goliath som var dödfödd) HIT ME HARD! Jag ska ändå MH-testa henne och ÄVEN om hon skulle få toppen på sitt MH så finns det inte att hon ska gå i avel. Men då vet jag i allafall att jag inte bidrar till något negativt för rasen. Hon har inte något negativt i sig i mitt tycke, men hon är ändå inte avelsmaterial i min mening. En hund måste vara WOW för mig på så många plan för att vara lämpad som avelshund.
Ja, så gnälls det om priserna hit och dit IGEN.. So what om någon väljer att ta 8000 Nok (i dag motsvarar det 9496 Sek) för sina hundar. Och sedan väljer att ta 12 000 Nok (Idag motsvarar det 14 244 Sek) igen.. tydligen blir folk ALDRIG nöjda. Finns det något man kan gnälla på... då GÖR man det också! :D Det finns ju såååå fina och såååå bra hundar på blocket som ligger ute för 6000 Sek (idag motsvarar det 5052 Nok). Där priset sjunker och sjunker och man inte ens bemödar sig om att sätta in en ny annons utan den röda pilen finns där som indikerar på att det är sk. prisdumpning. Men det ska bli intressant att följa med och se priserna på framtida kullar.. Det kommer i allafall inte bli nedsatt pris om man sitter där med ett gäng osålda valpar. Men med tanke på all kritik till höger och vänster så förväntar jag mig att priset kommer ligga på MINST 14 000. Men det kanske är bättre att ta 12 000 - 15 000 och göra avbetalningsplaner med alla valpköpare som inte har råd med den summan på ett bräde i stället? Sedan skriva över hundarna också innan hela betalningen är slutförd. :D

Sen säga en sak om en hund och sen något annat om samma hund.. ja det har jag hört förr också! Jag hörde Basset om ett gäng hundar för att sen läsa Ohhhhhhhhh såååååååååå fiiiiiiiin av samma person om samma hundar. Skumt det där. Detta var som i min klasskompis fall, en transformation över ett par dagar.

Näe alltså, det finns inget varken unikt eller lockande när det kommer till canarios här i Sverige! Faktum är att jag inte skulle råda någon att begränsa sig till Sverige. Att intala sig saker som att man följer rasstandarden när man avlar på hundar som inte är fulltandade, som är för låga eller avlar sunt genom att avla på andra konstiga defekter så som slappt tandkött och skrangliga, halta hundar med framskjutna skuldror och inget förbröst.. Oh, well.. Självinsikt var ordet ja. :D  

När man önskar att folk ska ha skygglapparna på när man går emot ALLT man tidigare stått för kan man ju bara önska.. Man påstår sig "inte bry sig om vad andra gör" för att sen i samma stund störa sig på att folk avlar atletiskt och avlar för att betala elräkningen osv..
Förvirrat det där, men det känns mer som ett sätt att försöka intala sig själv något. Kanske samma som det där med att intala sig själv att man inte är sjuk så är man inte sjuk heller.. Hmmm.. måste rekomendera det till Anna.. Hon får intala sig att miljön hos henne ÄR bra och att hon inte har konstant viktnedgång och bara trassel med sin mage... syns det inte, finns det inte! ;D Jag kanske ska intala mig att Kabbi ÄR WOW!! Ymer hade jag ju kunnat intala mig att han var en riktigt bra canario och att de SKA vara så.. för det var minsann ingen golden som jag släpade runt i mitt koppel. Hade han bitit mig så hade jag ju kunnat intala mig nåt annat kul så hade han levt och frodats idag.. kanske med en hel HÖG med valpar efter sig och jag med flera års el betalad. Eller varför inte handpenning till en gård? ;) Så dumt av mig att jag hade självinsikt och att jag var ärlig om hans brister!!!

Nä, nu ska jag ut och kasta spjut ibland radhusen! Det verkar vara så kul! :D


PEACE!!







Kommentarer
Postat av: Anna

Ja du AnnaLena jag ska börja ock intala mej att jag inte är sjuk så går jag nog upp i vikt :) Då blir nog madde gladast att få en frisk mamma, Att det är så enkelt vägen till ett friskare liv, ska ock tala om det för mina läkare också, att dom ska sluta upp med att tro att det är något mycket allvarligt, för det är ju bara att säga till sej slev att nu är jag frisk :)



Du denna DC miljö, jag tycker att det är väldit lugnt på denna front, jag har kontakt med några uppförare ock deras valpköpare dom tycker också att det är lugnt, men att det syns ju tydligare l bråka inom denna ras, ock det roliga är ju att det är ju ingen som bryr sej, som en del tycker att det görs,, ock att det framkommer mer ock mer.. Ock det är ju bara sorglit för dom som blir påhoppade..

Sen till all avel ock allt vad som dom hittar på så är det ju bara att säga Lycka till!!Men då ska dom ju inte klaga sen heller på att rasen inte blir rastypisk ock sund.. för man vet ju att visa skulle köpa valp föra året för att reta visa till Appstad Jum ock det är ju så moget, så jag bara sejer från hjärtat Lycka till!!



2010-07-30 @ 14:28:43
URL: http://panthera.blogg.no/
Postat av: Annika B

tja vad kan man säga förutom att vissa ej blir kloka på dagisfasoner.Diggar inlägget och jag höjer skålen för alla raka ärliga människor, låt andra leka bäst de vill, de verkar kunna veta allt???

Nåja kramar om er och hoppas alla får en trevliug helg.Och nej jag skulle inte köpa vsad som helst.

2010-07-30 @ 18:52:08
Postat av: peter

Varför har du laggt in ett par ögon från en torsk?

2010-08-01 @ 22:18:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0