Carro... 2008-08-04

Jag vaknade i morse när Peter skulle upp.. konstigt nog var jag väldigt pigg. Med tanke på hur sent jag gick och lade mig eftersom jag och Håkan sitter och babblar långt in på nätterna så tyckte jag att det var konstigt att jag var så pigg halv 5.
Först tänkte jag stiga upp.. men jag fortsatte sova och drömde en vidrig mardröm. När jag steg upp så upptäckte jag att jag lämnat mobilen i tv-rummet där Håkan sover.

Jag tittade på mobilen och upptäckte att min lillasyster Caroline ringt vid 5 tiden ungefär.. Det händer ibland att hon ringer så tidigt.. men just idag så kände jag att det var något som var fel. Jag öppnade luckan på min laptop och såg att det var skrivet saker på msn.

Min lillasyster har alltså under natten blivit huggen i halsen med ett sönderslaget vinglas av en vän, detta efter någon mindre dispyt som totalt urartade.

Allt känns så konstigt och jag har sån jävla ångest för att jag inte gick upp när jag ändå vaknade så tidigt. Hon fick åka in på akuten och sy och hennes vän som huggit henne i halsen blev häktad för mordförsök. Sedan har dagen fortlöpt för henne med förhör osv. Det är förbannat frustrerande att sitta så många mil ifrån henne och inte kunna finnas där för att stötta henne. Sedan får jag reda på att den enda förutom oss  i familjen som stöttar henne och finns hemma hos henne är hennes underbara vän Lina. Lina skiter i att åka till jobbet för att finnas där hos Carro, vilket jag uppskattar otroligt mycket...

Händelsen finns till och med med i Nerikes Allehandas nätupplaga  

"21-årig kvinna anhållen för mordförsök

 ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2008-08-04 18:04

En 21-årig kvinna från Örebro sitter anhållen misstänkt för mordförsök. Offret är en jämnårig kvinna.

Kvinnan, som är född 1987, greps av polisen tidigt i morse.
Lite senare under dagen beslutade åklagare att 21-åringen skulle anhållas misstänkt för mordförsöket.
- Det handlar om ett bråk mellan två personer, där den ena blivit arg och misstänks för att utfört en handling mot den andra personen, berättar åklagare Dag Svärd."

Allt är så jävla sjukt och det har ännu inte riktigt sjunkit in vad som hänt.


 

Nåväl.. "det händer aldrig någon man känner"  Jo då, tänk om denna världen blir bara sjukare och sjukare.
Nu ska jag försöka sova och om jag vaknar  kl 04:30.. ja då ska jag stiga upp så det inte blir såhär igen.

Ps. Älskar dig Lallolin!!

Over and Out.

Kommentarer
Postat av: Sofia

MEN SÅ HEMSKT!

Hoppas att hon under omständigheterna mår bra!



Tragiskt att saker som detta ska hända, och att det var en vän till henne som gjorde det? Jag tappar hakan!

Jag tänker på er! :(

2008-08-05 @ 09:56:01
URL: http://ungato.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja det är hemskt det som har hänt, men man får se det från den ljusa sidan att det inte blev väre, Tänker på er,



Kram Anna

2008-08-05 @ 14:14:16
URL: http://panthera.blogg.no
Postat av: Victoria

Men fy fan så hemskt! Hoppas hon snart mår bättre

/Victoria

2008-08-06 @ 13:41:32
URL: http://faleij.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0