En tokig norrlänsk skånings funderingar..

Det fick ni inte ihop va? nä... inte jag heller om jag ska vara helt ärlig...  Idag, gott folk är det sol.. WOW!!!  The weather man must be crazy.. Härligt, Härligt dock... efter att jag överdoserat koffeinet och piggnat till lite så ska jag ta mina odjur på en promenad. Peter och Hugo är på äventyrsbadet i Landskrona. Jag kände att det inte riktigt går att lita på mina odjur, så jag stannade hemma med dom.

Nu sitter jag och värmer upp med Bob Marley och goa rökelser.. Har flummiga tankar om människan och so on. Jag känner mig så jävla glad och ja, jag vet inte hur jag ska förklara för er. Men det känns som att jag kan upplysa hela världen om ett bättre sätt att se på saker osv.. hahahaha. Jag brukar vara inne på blocket nästan varje dag, jag har intresserat mig för de sk kamphundarna. En väldigt utsatt hundtyp som många ser pengar i, det som förbryllar mig så jävla mycket är alla dessa sk "Tjuvparningar".  Alla vill para men ingen vill avla... Alla dessa idioter som påstår sig älska sina djur och i första eller andra löpet har valpmaskinen startat genom en sk tjuvparning... Hur kan man göra så??

Gott folk... Tänk er för, ta ett gott råd från någon som vet. Köp inte "blocket hundar" gynna inte pengakåta människor som utnyttjar hundarna. Med Blocket hundar menar jag då förstås folk som annonser ut valpar som är blandningar på allt möjligt, ingen koll på den genetiska bakrunden, sjukdomar i släktledet, ingen koll på hur statusen på höfter och armbågar varit i släktledet, ingen hänsyn till föräldrarnas mentalitet och även bakåt i släktledet för den delen.
Eller det nya idiotiska förslag som jag sett mer och mer av "6000 inklusive vaccination, 5500 utan" WHAT???  Hur fan kan man sälja en valp UTAN vaccin??? Ja jisses amalia säger jag bara.

Jag brukar vara inne på http://www.allaannonser.se/ och kolla efter Pitbull och pitbullblandningar också. Till min stora förvåning hittar jag ibland samma hundar som på http://www.blocket.se/ är annonserade som Amstaff på andra annonssidor som pitbull, när jag mailar vederbörande om stamtavlor osv.. får jag till svar: nä det finns inga stamtavlor för de innehåller 1 % av nåt annat skit. FALSK MARKNADSFÖRING... En mycket lustig sida är en ideéll organisation i Malmö som omplacerar djur samtidigt som de har hobbykennel... http://www.hjalperdjuren.com/ De har en annons där de säljer sina pupps som amstaff och en som pitbull.. Lär er detta... ingen stamtavla=BLANDRAS, Inga handskrivna papper är någon garanti. Jag menar... Vem VILL köpa grisen i säcken??

Vill man ha en bra hund kan man  få vara beredd på att det kan ta tid. Det behöver inte göra det, men det kan!

Den nya blandningen är DC/PB.. Why?? Skillnaderna på dessa hundar är i huvudsak storleken, De är mycket olika i tempramentet.. Vad är själva syftet med den kombinationen? Tänk er Kharma som ALLTID är full med överskottsenergi som mamma & Ymer som är lugnet själv, mycket stabil och soft som pappa!! Ymer väger ungefär 40 kg nu och Kharma väger 20,9... Hur FAN skulle hon få ut dom?? Jag såg en annons från Göteborgstrakten där någon ville betala (håll i er nu) 100 000 för att para sin PB tik med en DC... Behöver jag nämna vad jag tror att valparna skulle användas till?

Nä fasen, ska jag någon mer gång ha en blandras så ska jag ta en omplaceringshund från Pjäsens hundhem. http://www.pjasenshundhem.se/ Man kan ju lika bra hjälpa de som redan finns istället för att gynna den sjuka "industri" som försiggår i nån liten kvart i Malmö exempelvis.

Argumenten för blandraspeddlers kan vara liknande: Min tik är så snäll och go så jag vill ha en valp från henne och dyl. Ja det är ju så man inte vet om man ska skratta eller gråta.

Sen vill jag bara tillägga en sak när det gäller de sk "tjuvparningarna" man kan ju faktiskt ta sitt ansvar och göra abort på sin hund om det nu verkligen är en tjuvparning... Så det finns inga undanflykter... eller vad säger ni?

Nä, jag är inte aggressiv.. Det mår man inte bra av heller så jag försöker spara aggressiviteten till när det verkligen behövs. Hahahaha. Fan vad flummig jag har blivit!!!
Här kommer lite bilder från igår..

image485
Camping i sängen. =P

image486
Vad säger man om ögonen? hahaha

image487
*Sluuurp* det var den strumpan det.

image488
Puss, Puss!!

image489
"Kharma" - Vad gör du?? Det är JAG som campar nu!!!
"Ymer" - Men jag vill också vara med..

image490
Vilka GALNA hundar jag har!!

image491
Efter en jobbig campingtur så vilar Kharma med lillhusse!

image492
Yin & Yang..

image493
ZzZzZzZzZzZz....

image494
Min ofärdiga tatuering.. Några förslag på färgsättning?

Jaha, det var allt från familjen Schizon för nu!! Peace!

Kommentarer
Postat av: WiccaGirl // Malin

Håller helt me dej ...hjälp dom som finns å behöver hjälpen ist för att ge pengar till något så oseriöst gemtemot hundarna ...

Å appropå flummig ...?? ...näää ...du e dej själv juh :) ...Å d finns inte många som vågar va d ...
KRAM från skogen :p

2008-02-03 @ 14:01:09
Postat av: Anonym

Hej. Jag vet inte var någonstans jag ska börja kommentera, men vi kan ta det i ordning efter din blogg. Jag håller med om att det är hemskt att hundarna blir en ren inkomstkälla utan något ärligt egentligt intresse, men det finns ABSOLUT INGET som säger att en kennel/uppfödare har renare mjöl i sin påse än gemene man som annonserar på blocket. Jag ser att din Canario kommer ifrån en kennel som faktiskt "Tjuvparade" en tio månaders tik och lät det rinna ut i sanden, inga piller på tanke där inte. Höft- och armbågsstatus är även det en stor brist hos samma kennel, det finns inga OFFICIELLA papper på avelsdjuren, med undantag av endast TVÅ hundar och det var inte de två som parades ens. Snacka om "Grisen i säcken". Om du tror att jag bara hittar på, så kolla upp uppgifterna hos SKK, Sveriges OFFICIELLA hundorgan. Ett papper från något annat land är av någon anledning inte godkänt här och är således värt lika mycket som ett handskrivet papper. En av deras tidigare avelshundar, med runt åtta kullar bakom sej, avlivades p.g.a. av armbågsfel. Att det sedan avlas på samma kombinationer gång på gång, även efter att det påvisats att MINST två hundar (läs förmodligen fyra) AVLIVATS p.g.a. lynnesfel. Jag vet dessutom en hund som kommer från dem som är VÄLDIGT sjuk, tas dock bra hand om ska tilläggas, men det hör ingen kenneln nämna, i synnerhet inte helsyskonägare eller senare valphöpare. DET är en skam i mina och andra rasintresserades ögon. En rolig motsägelse är ju också att kenneln ifråga använder sej av "Bra mentalitet" som en stor rubrik på agendan men det är bara EN avelshund som någonsin testats och återigen, det är ett gäng valpar som har avlivats p.g.a. dessa lynnesproblem. Jag tycker att dina hundar är jättefina och även en massa av kennelns övriga hundar, men det osar mörkläggning och "Pengakåthet" tyvärr. Det gäller som sagt att få andra att inte göra samma/stora misstag och misuppfatta något vid hundköp. Ha det så bra! /Djurvän

2008-02-03 @ 22:11:05
Postat av: Rune

Komiskt å se at her kommer det masse påstander som vedkommende "djurvän" påstår er fakta. Så langt jeg er i stand til å finne info finnes det bare en kennel i Sverige som driver seriøst. Her har SKK nettopp hatt et kontrollbesøk uten annmerkninger. Så vilken kennel er det her siktet til, slik at jeg kan kontrolere dine påstander.

2008-02-04 @ 23:33:05
Postat av: Anje

Hur vore det om folk tog reda på FAKTA innan dom yppade sej om saker dom inte vet ett dyft om! Det finns nåt som kallas veterinärer, o även dom kan ge råd när det gäller vissa stunder då det kanske inte har gått som man tänkt sej!
Men att sitta o lägga ihop historier som dom inte vet nåt om, DET kallar JAG kafferep på ålderdomshem. (ber om ursäkt ifall nån äldre dam tar illa upp på min jämförelse).
Nä fyfan, va besviken jag blir!!

2008-02-06 @ 21:20:32
URL: http://toxico.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0