Mina vänners intellekt.

På sista tiden så har jag börjat komma till insikt med att jag nog är ganska olik många andra.. Denna sjuka hundvärld har inte bara gett mig en jävla massa insikt om att jag trots allt valt fel ras. Att min hund är en "bastard" trots stamtavlan och att det enda som gäller är det "blåa blodet" skit samma hur ful hunden är.. är det rätt blod så är allt i sin ordning, att showaveln innebär en sjuk, sjuk värld med mycket tvärskumma (i allafall i mitt sätt att tänka, leva, värdera saker) värderingar på vad som är rätt och riktigt.

Nä, jag har även fått en del goda vänner som jag kommer behålla (med eller utan hund)
Meeen i hundvärldens sjuka regi så har jag då också en och annan vän som ständigt och jämt hamnar i blåsväder.. Inte direkt utan indirekt, inte för något som är självskapat utan på grund av alla elaka tungor som kommer som ett jävla bihang i hundköpet eller nåt.  Elaka rykten och rygghuggande skitsnack om än den ena och en den andre. Den hunden är si och den gjorde så.. bläää.. Det är fan värre än tonårstiden med jidder på folk som klädde, sminkade sig eller hade frisyrer som inte "passade in"

Så har jag då suttit och funderat på varför det alltid är samma människa som får ta all skit för allt, men jag har kommit fram till att det är den stora kunskapen som är hotfull.. ja jag antar att det kan vara det om man inte själv står med båda fötterna på jorden... Om man är så pass osäker i sig själv eller hur man beter sig.
Personligen så trivs jag att omge mig med människor som har intellekt, som vet var de står, som vet vad de pratar om och som man kan ha en diskussion och faktiskt lära sig något. Jag är absolut ingen självutnämd hundviskare eller något sådant och skulle kanske själv kunna känna mig "hotad" av människor med större kunskap och erfarenhet, men nä.. det gör jag inte! Jag trivs med de jag omger mig med, varför måste det vara någon slags tävling om vem som vet och kan mest? Bränner man inte bara en massa krut på ingenting då? Jo, jag anser det.

Men mina vänners intellekt är tydligen väldigt skrämmande för endel. Det är synd.. då missar man lixom hela poängen med att leva och lära.

Man måste inte heller tycka och tänka samma sak om precis allt heller.. hur ska man då kunna utveckla sig och sitt sätt att tänka? Och om man nu inte gillar att folk snackar om en (vilket de alltid kommer göra om man är betydelsefull för dom) så gör man väl inte samma sak själv?

Ja.. mina vänners intellekt skrämmer nog många, men jag gillart!!! =D Puss på er alla kloka människor som finns i min omgivning!!

Både inom Canario-världen och inom den övriga "bastad världen" Tänk att man skulle komma fram till att den bästa hund jag haft var en "bastard".. vem kunde anat det? =P

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja vist är det gått att ha vänner som man kan lära sej något i från, ock att man alltid har något man kan fråga ock få svar från, ock som inte bara tar något från luften, Ock att man kan ge ock ta, så att man inte bara ger ock inte får något tillbaka...Och att man kan ha olika syn på saker det är ju bara mänskligt, för alla kan ju inte tycka lika. ock att man står för vad man tycker...



Kram Anna Ägare av en (.....) hihihi

2008-10-28 @ 23:20:57
URL: http://panthera.blogg.no/
Postat av: Per-Eric

Jag håller med dig till 110% Annalena, man kan fundera på vad som är problemet med sådana människor som hela tiden ska sprida skitna rykten eller tracka ner på andra. De har väll haft traumatiska upplevelser i barndommen kanske, inga kompisar och asfalt i sandlådan. Och som du skriver, i denna hundvärld. Där tror jag det är extra mycket av dessa sjuka människor. De måste bara förstöra för varandra. Skriver en massa negativt om både hundar, ägare och kennlar. Och påstår att de hundar de har själva är de bästa blodslinjerna man kan få och det ena och det andra. Det måste vara väldigt mycket avundsjuka och egna komplex som gör att de ska prata skit om andra. Ja, man blir helt matt utav alla lögner som florerar.



Tydligen så inser inte några Dogo Canario uppfödare att de hundarna de har inte är fina över huvud taget. Pratar man med folk, alltså de få som har hört namnet Presa Canario eller Dogo Canario. Så är det inte en förväxt Basset de förknippar med de namnen utan en kraftig, muskulös ganska så stor hund. Men som Dogo Canarion idag utvecklas i Norden så tror jag folk kommer att skaffa sig en Presa Canario i stället. För det är det utseendet som de flesta söker utav dessa personer jag har pratat med i alla fall. Så det kommer att bli positivt för både kennel K9madness och Irema Curto, sedan får väll Dogo Canario uppfödarna slåss med kunderna till andra stora hundraser.

2008-11-02 @ 19:50:47
URL: http://arcas.blogg.se/
Postat av: Cliff

Håller med dej en del av hundvärlden e knäpp och jag anser att dogo / pesan ska va biffig och muskelös en förvuxen vill jag inte ha ...

2008-11-11 @ 07:46:30
URL: http://www.top-dog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0