Crazy Train.

Ahh, vilket väder vi har här.. jag kan knappt fatta det! Bara inte sommaren är nu och resten av sommaren blir kass som det varit nu ett par år. Nu mååååste det bli en fin sommar!!

Det händer mycket saker nu.. mycket bra och endel dåligt. Jag önskar att jag hade vetat allt jag vet idag för typ 2, 3 år sedan.. vad det hade underlättat saker både känslomässtigt och praktiskt. Men mest känslomässigt. Man lär ju så länge man lever.. men på vems bekostnad? Ja, vi tog oss till slut ner till stan iaf och jag tog en del bilder.. Kameran håller nog på att gå sönder. Jättemånga kort blir mörka och suddiga, sen blir endel alldeles för ljusa.
Ja, just det.. jag var på hundkurs ikväll. Oj, vad intressant!! Inte kursen så mycket i sig kanske för det var inte direkt några nyheter i allafall inte denna lektionen.. men folket!! Endel verkar ju inte ha koll på nåt mer än vad som är fram och bak på sin hund. Visst, jag är absolut ingen mästare och jag har mycket att lära, men liiite koll har jag. Ett exempel som han tog upp.. När man har barn och hund så måste man lära sina barn att respektera hunden och att hunden ska få vara ifred.. Det satt folk och häpnades över.. ? Folk köper hudar efter hur söta de är.. ingen tanke alls på vad det är för motor i hunden och vad den är avlad för och undrar sen varför de har en hund som är helt hyper och har en massa problembeteende. En hade en dobberman/labbe mix.. instruktören frågade varför hon valt den blandningen och hon svarar, priset.. !?!  Han sa att man inte skulle träna så mycket med sin valp, valpar orkar ju inte så mycket.. Det hade många ingen aning om heller. Tja, detta ska bli vääldans intressant!

Här kommer lite mer bilder i allafall från dagen.


Freya och kabbi i barnvagnen.


Nicklas och kabbi.


Kabbi skulle bära nycklarna.


Freya och Nicklas.


Freya och Jag.


Ymer spanar.


Lilla fisen.


Stor och liten.

Nähä, nu ska jag hoppa i säng. Snart ska vi ju upp igen.
Sleep thight, don´t let the bedbugs bite ;)

PEACE!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Ni har ju sommar ju??



Ja tänkt om man visste mer för några år sedan då har man ju inte gjort som man jorde, men det är väl något man ska lära....



Jag går ju också på kurs nu ock det är verkligen många som inte skulle ha hund, men det är ju en bra början att dom har tagit sej till kursen för att lära sej om hunden ock vad dom kan göra ock inte ska göra =))



Så stor Freya har blivit, det var ju inte länge sedan vi var nere,men man ser på barnen vad tiden går =)



ock så finna vovvarna är och det är kul att se lilla kabbi, ock stora Ymer..



Kul att du har kommit igång med Bloggandet så att man får följa er ute på nättet hihihih Jag ska också ryka upp mej med Bloggandet =)



Kram så länge Anna

2009-04-30 @ 07:31:21
URL: http://panthera.blogg.no/
Postat av: Hannah

Vad härligt det låter med en instruktör som ifrågasätter o talar om för hussar o mattar vad som är bra o inte. Våran instruktör var typ en IMMI för människor, bara bara beröm hela hela tiden, inte en enda gång sa han till när nån gjorde nåt galet....o man häpnades verkligen över vissa hussar/mattar....samma sak här, jag är låååååååååååångt ifrån fullärd eller ens i närheten av det jag borde kunna, eller det jag borde kunnat när jag skaffade Loomis, men man lär sig o man tar till sig o man sållar ganska snabbt bort sånt som känns galet o det som inte funkar för hunden....men det är tydligen inte självklart för alla...



är det redan kurs med Kabbi alltså? trodde de startade valpkurser vid typ 12 veckor...?



Hon är för övrigt olagligt söt!!

2009-05-02 @ 00:41:34
URL: http://vinstlott.blogg.se/
Postat av: lina

Vilka fina bilder o kabbi e ju så otroligt söt:)

2009-05-02 @ 01:13:11
Postat av: Grey

Hey,



How are you? It's been a while since our last chat so I thought I might find you here (and Kazzar's hint might have helped a bit :D ). Gratz with Kabbi, she really looks the part ;) Is she the one we talked about during the last chat we had? Mail me on MSN if you have some spare time. Nifer and the shammy could both use a boost :p Miss you out there.

Say hi to Hugo and Kaz from me, a kiss for you and Freya, a gentle hug for Kabbi and BIG one for Ymher ;) Hope to hear from you soon.

Tim

2009-05-02 @ 10:17:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0