Vårt underbara samhälle.

Jag sitter och tittar på nyheterna.. Jag häpnas! Dessa bränder och vandalisering på rosengård i Malmö är något som jag för mitt liv inte kan förstå. Visst att folk vandaliserar och så, men att angripa räddningstjänsten när de ska göra sitt jobb..?? DET övergår mitt förstånd! Vad är det för fel på folk nu förtiden? Är det sånhär skit som våra skattepengar ska gå till? Är det verkligen okej? 




Gamla människor blir rånade och brutalt misshandlade, folk som blir rånade/överfallna får också erfara SJUKT mycket övervåld. Man sparkar på den som ligger ner, vid slagsmål ska man gärna vara många mot en och/eller använda tillhyggen/vapen. Man hugger folk i ryggen, langar droger till barn. Rånar barn och gamla, våldtar, gärna gruppvis. Knivskär och sexuellt trakaserar djur.. Många brott och överfall är helt utan syfte utan görs endast för nöjes skull eller vad det nu kan vara.. Är folk verkligen sånna ynkryggar nuförtiden? Vad hände med vanlig "tjuvheder"?



Jag blir både förbannad och ledsen! Denna världen ska våra barn växa upp i, denna världen ska de överleva i. Det är helt sjukt att jag är och bör vara rädd när jag är ute själv på kvällarna. Mina tankar går till när jag bodde i norrland.. ALDRIG var jag rädd när jag var ute. ALDRIG! Det gick att lifta hem med okänt folk utan att vara rädd, att ha ytterdörren låst på natten var inget man hade bara. Men här och nu.. här är dörren låst på dagtid, alltid. För att känna sig trygg när man är ute krävs att ha med sig Ymer ungefär. Att beväpna sig är inte helt främmande heller.


Inte nog för att man ska vara rädd för sin egen del utan sen ska man ha stenkoll på sina barn också.. Det vimlar av äckeljävlar som angriper barn. Dessa släpps rakt ut i vårt samhälle igen utan att man vet något själv, det får man upptäcka om det skulle hända något.



Detta sjuka samhälle och straffen är som ett skämt. Klart det inte avskräcker folk för att göra en massa skit när straffen är så milda så de närmast kan liknas som semester.

Gränserna är öppna och folk väller in fast att jag anser att Sverige inte tar hand om/kan ta hand om de som redan bor här. Hur fungerar det? Säger man något som det jag just skrev så blir man GENAST kallad för rasist osv, osv för kritik mot något som kan riktas mot invandrare tolereras inte. Nåja, kritiken riktas mot Sveriges politiker men för länge sedan har folk slutat lyssna.
Många gånger känner jag bara för att flytta från detta landet.. eller tillbaka upp till Norrland igen. Sverige är ett riktigt mes-land.. här kan man inte kritisera något utan alla ska pleasas och vi tar ingen ställning för någonting. Vi är ju neutrala.

Jag vet inte hur man ska komma tillrätta med det som håller på att gå sååå snett i samhället när ingen vågar nysta i det och ställa krav.. Det leder mig in på något annat som också är väldigt viktigt. Barnuppfostran.. Varför slutar vi allt mer och mer att ha krav på våra barn? "Nä men min lille gustav är ju så snäll.. han gör aaaaaldrig sånt"... total blindhet för att ens barn inte är änglar (ingen är en ängel rakt igenom)  Att man överöser barnen med saker och gränslöshet är väl för sjutton inte bra? Tror man att man är snäll om man låter barnen bestämma så tror man fel. Det ska mjäkas och tramsas förjämnan tycker jag. Många gånger när jag tittar på ungar och hur de beter sig mot sina föräldrar och vuxna.. framförallt andra vuxna (som jag blev uppfostrad att man skulle ha respekt för alla, framförallt vuxna) ja, då kan jag tänka på vad konsekvenserna skulle bli om jag betett mig så. Jag är tacksam över att jag fått en bra uppfostran. Förmodligen gammaldax uppfostran.. Att avbryta någon (framför allt vuxen) var absolut inte okej, att kalla sina föräldrar eller andra för fula saker, inte okej, att käfta emot, inte okej. Sånt gäller då inte idag. Ofta tycker jag att jag ser nästan omvända roller. Föräldrar som lyder sina barn. INGA ansvar för någonting.. hoppsan, jag tappade min mobil.. nä, men det gör inget för jag får en ny. What´s up with that?


Åh, ska du ha lite saker.. kanske några skitdyra saker så du kan visa/känna att du är liite bättre än alla andra? Visst, man kan ha märkesgrejer, visst.. man kan ha dyra saker. Men det är väl inte det som är viktigt och som visar att man är en bra människa? Idag heter det inte "kan jag få", idag heter det "jag ska ha"

Tv väller med program som "super-nanny" där rabiata ungar löper amok och föräldrarna är apatiska och har inte den blekaste aning om varför det blev såhär. Ger man bara upp eller vad handlar det om? Vad hände med att ha krav och regler på/för sina barn?

Nä, jag är inte någon expert eller har ett helt problemfritt liv, jag gör inte allt rätt och har mycket kvar att jobba med.. men många gånger så förstår jag bara inte vad folk håller på med.



Jaja, det var förmiddagens reflektioner. Haha!
Nu ska jag rasta jyckar och annat skoj. =)

PEACE!!

Kommentarer
Postat av: Jane

Du har så rätt i mycket. Oftast är det som du säger men de finns ju de barn som varken får kläder eller mat, aldrig beröm eller kärlek, ingen som bryr sig om utan hamnar på livets skuggsida. Oftast är det dom som blir dom som ligger och blir sparkad på. Kram till er alla älsklingar

2009-04-30 @ 13:11:49
Postat av: Hannah

Jag skriver under på varenda ord du skriver, bra rutet!



Åh, va glad jag känner mig nu......äntligen nån som verkar bekymra sig för samma saker som jag gör....nämner man nåt, speciellt detta med invandringen eller våran bortskämda ohyggligt lata generation (jag ÄR en av de lata 80-talisterna utan arbetsmoral, jag har bara inte fattat att jag borde vara sån och jag är allt annat än rasist, hell, jag lever med o älskar en blatte/latino ;)) så får man bara mothugg o noll förståelse.....men jag är ärligt bekymrad över vart vårat land är på väg....dessutom är jag fruktansvärt oroad över miljön.....för att göra saken bara en aning värre....usch usch usch....varför göra nåt NU, när vi KAN påverkar o förändra, nej, vi kör på som i aveln, när det väl gått åt helvete, DÅ kan vi sätta in åtgärder för att återskapa det vi en gång hade.....OM det ens går...



Jävla tankesätt vi människor har.....äckligt.

Har vi inte lärt oss mer under den tiden vi knatat omkring på denna jord?

2009-05-02 @ 00:56:19
URL: http://vinstlott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0