Wohoo!! >=(


79-åring överfallen av ungdomar

Skåne 22 feb 11:13

Tidigt på lördagskvällen blev en 79-årig kvinna överfallen av ett gäng ungdomar, som stal hennes väska, uppger SR Malmö.
Händelsen inträffade på Lägervägen i Helsingborg. Det är oklart om 79-åringen skadades vid överfallet. Hon behövde inte åka ambulans.
Polisen har inte lyckats gripa någon efter överfallet


Detta är bara sååå sjukt! Hur fan kan man ge sig på en gammal tant? Behöver jag ens komentera vad för område Lägervägen finns på? Det är inte heller första gången som jag hör att det skett rån ungefär där. Sist var det en kompis till en kompis.. (En tjej) som blev nerslagen av ett gäng killar! Fy fan säger jag bara. Plötsligt så finns det inga "oskrivna regler" om att man inte ger sig på kvinnor, gammla och barn. Jag går aldrig där själv.. antingen så har jag Peter med eller Ymer. Jag har sett personer som står och hänger där bara, men tack och lov så verkar de som hänger där ha någon inbyggd skräck för hundar... Men allvarligt, ska man måsta ha hund, tårgas (eller liknande) och andra tillhyggen för att ens kunna vistas ute på "rätt områden" när det är mörkt ute? Det behöver ju tydligen inte ens vara sent.

Jag blev själv "påhoppad" av ett gäng snorungar som spreyade mig i ansiktet när jag kom cyklandes i hopp om att jag skulle trilla av cykeln för ca 2 år sedan. Såklart hittade inte polisen dom och det betyder att de fortfarande kan vara ute och terrorisera folk. Usch!!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Nej, det finns tydligen ingen sån regel kvar, inte här heller. För varje dag som går o varje sån här nyhet man får upptryckt i ansiktet så tappar man hoppet mer o mer på att det nånsin kommer att återgå till det normala igen...(vad nu normalt är)

I den här stan så är det ett gäng ungdomar (16-30) som härjar o ingen lyckas få bukt med dem. De skickar alltid yngre förmågor att göra skitjobben som man kan åka fast för men man vet vilka det är som ligger bakom. De drar sig inte för att åka hem o hota föräldrar o familjer till folk de har nåt otalt med, skjuter in i lägenheter trots att de vet att det finns spädbarn där....



Hoppas tanten är ok o att de som attackerade henne åker dit så hon får lite ro. :(

2009-02-23 @ 11:38:16
URL: http://vinstlott.blogg.se/
Postat av: Dannielle

Vilken vrede man känner när man läser om ungdomar som flyger på äldre människor. Det är ju så man skäms över att blott vara 20.



Om vi pratar om samma typ utav område så känner jag igen mig.



Jag bodde hela min uppväxt på ett sådant område och kunde utan problem vandra genom det mitt i natten, men nu några år äldre och förmodligen några år visare så vågar jag knappt gå genom området när jag har min hund med mig.



Hoppas tanten klarade sig genom det hela.

Mvh Dannielle

2009-02-24 @ 14:54:09
URL: http://rexmatte.blogg.se/
Postat av: Carro

de är ju blattejävlarna som håller på!

ut me dom så kommer d blir bra i sverige igen..

vi tog in mer blattar än usa 2008!

inte nog me de så förökar dom sig som råttor också...d e sjukt! en hitler mot araber sökes snarast!!!

2009-02-27 @ 11:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0