Hugo, Freya och Ymer.

Stackars Hugo natten till nyårsafton spydde han 3 ggr.. Det är inte förrens nu som han börjar kvickna till. Han har varit totalt utslagen och har inte ens uppfattat att det varit nyårsafton. =(     Stackarn, jag tycker så synd om honom.. Bara nu inte Freya blir sjuk också för det kan vara väldigt farligt för sådana små barn att bli sjuka. Nästa gång vi ska hälsa på någon eller någon ska hälsa på här så måste jag tydligen fråga om de är eller varit sjuka nyligt..

Freya har sovit sin första natt natten till idag. Hon somnade mellan 10 och 11 igår kväll och sov ända fram till klockan 6 på morgonen. Skönt! Sen har hon vänt på sig helt själv första gången idag.. Jag vet inte om jag kommer ihåg dåligt eller vad men jag tycker att det går väldigt snabbt för henne.. hon håller huvudet i stort sett själv också.. Stora, lilla flickan då. =)


Ja, och så till Ymer då. Han är inte direkt någon rastypisk hund... Nä, faktum är att han är så orastypisk som man kan bli tycker jag, inte nog med att han inte ser ut som en canario (fast det är ju inte det viktigaste då).. han beter sig inte som en heller (Det är ju desto viktigare). Han är inte vad jag vill kalla en mentalt stabil hund och rasbeskrivningen beskriver inte honom iaf.. allt det började efter hans "anfall". Han har haft ett helvete med dessa raketer, de har fortfarande inte slutat smälla heller. Det började så smått att smällas redan före jul och det verkar aldrig ta slut heller. Nästa nyår får man väl antingen åka långt ut på landet eller medicinera redan före jul och fram till efter nyår.. Förbannat tragiskt.

Näe, jag vill ha tillbaka min gamla vanliga Ymer. =(  Kanske blir han mer sig själv nu efter allt smällande är över.. får man väl hoppas. Så tänker jag på Anna och hennes hundar, hur hon berättat hur dom är. Så det är nog mer skillnad på en DC och en PC än vad man kan tro? Jag får åka upp till Anna och kolla in hennes hundar så fort jag har råd.



Kommentarer
Postat av: Linn

Hei hei !



Det er så trist å lese om Ymer.. !



Håper det nye året blir mye bedre og at dere selvsagt får tilbake den gode gamle gutten.



Dere får bare jobbe med han, gi han tid og selvsagt ha en god posjon med tålmodig :-)



Mange lykkehilsninger fra Linn og resten av gjengen her i Norge!

2009-01-02 @ 11:37:08
URL: http://www.k9madness.com
Postat av: Agge

Stackars lilla Hugo och stackars Ymer!!

Hoppas grabbarna blir krya snart. Tänker på er!



kram

2009-01-02 @ 12:02:07
Postat av: Eva

Ja stackars grabbar :(



Hoppas du håller Ymer från svampar framöver alltså, för den här svamptrippen har ju visat sej vara rätt lång.....8| nej inget att skämta om egentligen..

Håller tummar för att det "bara" är hans skotträdsla som gjort honom knepig...psykisk stress kan ju bidra med en hel del. Är glad Kiwi inte är SÅ rädd och att hon har en "bror" som är stabil som en klippa som hon tar efter...

2009-01-02 @ 13:22:47
URL: http://zombiekiwi.blogg.se/
Postat av: Eva

Ja stackars grabbar :(



Hoppas du håller Ymer från svampar framöver alltså, för den här svamptrippen har ju visat sej vara rätt lång.....8| nej inget att skämta om egentligen..

Håller tummar för att det "bara" är hans skotträdsla som gjort honom knepig...psykisk stress kan ju bidra med en hel del. Är glad Kiwi inte är SÅ rädd och att hon har en "bror" som är stabil som en klippa som hon tar efter...

2009-01-02 @ 13:23:14
URL: http://zombiekiwi.blogg.se/
Postat av: anje

gott nytt år o god fortsättning! :)

nyårsaftonen blev IKKE som jag tänkt. tragedierna är inte slut än.. :/ men men, mitt nyårslöfte är att vara ensam o inte ta fel beslut. får se va det går me det!



ni verkar oxå haft en liten mindre trevlig nyår - hoppas allt blir som det ska snart.



kram på er!

2009-01-02 @ 16:41:25
URL: http://toxico.blogg.se/
Postat av: Catrin

Hej på er och ett Gott Nytt År till er med!!

Hoppas både Hugo och Ymer mår bättre nu. Det är en jävla skit med de här raketerna egentligen. Tänk så många djur som mår dåligt pga dem. Usch jag klarar mig bra utan dem iaf.

Allt bra med lilla Freya med hoppas jag, visst är det det bästa i livet med barn, hundar med då förstås :) Ha det gott så hörs vi.



Kram från oss i Fågelvik Värmland.

2009-01-03 @ 10:57:39
URL: http://arcas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0