SRF-09

Tja, nu är det snart en månad sedan SRF. Vädret var uruselt och jag tackar min lyckliga stjärna (mamma) att jag hade turen att få sova i en husvagn. I husvagnen bodde Jag, Mamma, Carro och Alex och så Patrik, Patrik hade åkt på någon riktig förkylning och var sängliggandes dagen innan jag kom. Sen hade vi alla oturen att bli sjuka och jag är fan inte frisk ännu.
Största höjdpunkten måste jag säga var Twisted Sister. Detta var deras sista framträdande med full mundering och det var en höjdare. Så bra dom var och vad de bjöd på goa skratt och sig själva. Jag är så glad att jag fick se det!
Sen var in flames headline en kväll och det kan jag inte förstå varför. Visst musiken var ok, men fy vilken tråkig attityd sångaren hade. Dryg och arrogant och det var lite patetiskt med tanke på att de trots allt inte kommer i närheten av stora band som Twisted Sister, Heaven and Hell, (Over the) Rainbow etc.

Lita Ford var där och när hon spelade Close My Eyes Forever så grät jag, Hennes trummis imponerade med att trumma med ölflaskor och händerna. Volbeat, så bra! Marillion också mycket bra!! Skulle dock velat se dom med originalsångaren.
Over the Rainbow också mycket bra.. där grät jag någon skvätt också! Haha!
Heaven and Hell avslutade hela SRF och de var som förragången otroligt bra, men de kändes lite trötta. Det hade nog lagt lite depp på på festivalen om jag inte träffat på de mest underhållande två tjejer från Malmö. Bruno och Cecilia, vilka underbara människor och vad jag skrattade.

Vi hade ett kul gäng med folk som bodde brevid oss, i allafall merparten av människorna. Robban förgyllde verkligen festivalen med sin sköna humor!

Här kommer lite bilder.



Mamma, ready to rock. (Kolla in hippie draperiet bakom henne.)


Syrran, Alltid redo? =p


Snyggaste hippie-lampan =)


Detta var ju inte helt otippat, är det någon som hittar skumma färdmedel så ska det väl vara Carro. =)


Fr. Vä. Leckarn (eller hur det nu stavas)  Flickvän till Alle (som letar efter sin balle)
Linn(?) tror jag, det var en av de få gånger som man såg till henne.. annars var hon och "Joey Tempest" mest inne i husvagnen. (Hur man nu kan välja det på en festival) Och sist men inte minst "morsan" som alla kallade  henne. Hon hade lyckats bryta en tå, men inte lämnade hon SRF för det. eller lät sig slås ner av det heller. DET är rock!! Hon var alltid glad när hon stapplade förbi eller kom och satte sig hos oss.


Haha!!


Louises kille (kommer faktiskt inte ihåg vad han heter) Som är otroligt lik min gamla klasskompis Jonathan.


Man skymtar lite av Alex och så campingens stjärna Jan-Olof.. eller.. öh... Robban ;)


Robban och fjällan (som jag inte kommer ihåg namnet på heller.)


Här är också lite trevligt folk. (inget namn på dom heller)


Sånt som man bara ser på SRF. Hahaha!!


Visst är hon söt min lillasyster.


Lottas bror Patrik(?), Lottas man  Johnny och trubadur Robban.


Robban igen, Lotta och Lottas dotter Louise.


"Jonathan" igen.


Alle.


Alex.




Såhär dansade massor med folk då Floggin Molly spelade.. Det var nästan omöjligt att INTE dansa.


ZZ-Top. Inte alls min smak dock.


Snygga brillor.


Over the Rainbow.


Jag.


Mamma hade raggat upp en från ZZ-top. Guess what, han hette Conny. ;)


Lita Ford.


Foreigner. Jag tyckte dom var bra också!


Här stod vi rätt så långt bak så man ser inte så mycket, men det är i allafall Twisted Sister.


Jag fick ta kort på storbilds tv´n för att man skulle kunna få en schysst bild.


Slutligen Heaven and Hell. Jag älskar dom ändå!


=)


Åter igen Heaven and Hell.

Det enda som fattades var SRF-Vädret.. Jag menar "var e min pläd.. jag fryser ju knäna av mig.. Förhelvete Jan-Olov"
Ja, jag får väl gå och köpa mig oriental matts =)













 



Kommentarer
Postat av: cARRO

haha jag fräser runt i min snoppretardobil:D så jävla ku(k)l:D de här skall spridas runt..haha så klockrent:D

2009-07-03 @ 15:37:38
Postat av: Kristine

Ah, så himla kult! Heldige du som fikk vært der :D Stilige bilder.

Kanskje man skal ta seg en tur neste år :)



Kristine

2009-07-28 @ 05:01:49
URL: http://nivlheim.wordpress.com
Postat av: Pernilla

Hejsan

Åh så underbart söt Freya är, riktig sockertopp.

Hugo har blivit stora pojken, man tror att barnen stannar i växten tills man ser dem igen, det är ju flera år sedan jag såg Hugo. Saknar verkligen er. Det är ju aldrig att "man har vägarna förbi" med detta avstånd men en vacker dag så kanske....

Ni får ha det så bra med barn, hundar och allt Många kramar Pernilla

2009-08-15 @ 09:58:28
Postat av: Anonym

dax att uppdatera nu kanske =P



mvh din älskling

2009-10-12 @ 13:42:44
Postat av: Eriiza

Hade gärna haft en sådan lampa ! =D



MvH Eriiza

2009-11-12 @ 14:09:17
URL: http://eriiza.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0