Nu har de åkt hem. =(

I förrgår (Söndag) stack jag, Anna, Freya och Panthera till Svensk vinnare i Malmö. Upp tidigt och så iväg.. När vi rullar in i Malmö så sköljs jag av en våg av sorg. Sist jag var i Malmö var då jag hämtade Kharma. Min fina, fina, varma, underbara Kharma.
=(
Det gör fortfarande så förbannade ont varje dag så jag inte orkat skriva något om henne här. Jag tänker inte gå in på det nu heller, för det orkar jag inte.

När vi väl var framme så hände det så mycket annat så jag var tvungen att rikta mina tankar mot nutid. Hundar i alla former och färgen överallt och jag slogs av tanken att det faktiskt rätt ofta är "sådan herre, sådan hund" hehe.. Skrämmande många var lik sina hundar. I ringen som Panthera skulle ställas i ställdes Douge de bordoux och en av ägarna var själv pluffsig i ansiktet med olika "lager" med hund och högröd i ansiktet. Jag var tvungen att le inom mig.. tror inte att hon medvetet försökt efterlikna sin hund utan att det på något sjukt sätt blev så. Kanske söker man sig til hundar som motsvarar sig själv? Ja, jag vet inte men det var en hel del som såg ut som sina hundar.

Innan Panthera skulle ställas så träffade vi lite folk. Det var roligt! Denna utställningen var min andra någonsin som jag var på och jag var liiite mer samlad och medveten om vad som skedde hela tiden. Dock måste jag säga att jag har YTTERST SVÅRT att se mig själv i en utställningsring. Ju mer jag ser av "eländet" desto mer övertygad blir jag att jag inte kan identifierar mig med där "tänket".
Just med tanke på alla fanatiska mäniskor som snarare förstör hundarna än att ställa ut med lite mer avslappnad anda och ändå kunna se till hunden/rasens bästa.

Det är inget fel med att ställa ut men folk verkar ha en tenens att skena iväg i det där.

Well.. Det var mycket trevligt folk och kul att Panthera blev 2:a med mycket god kritik. Hon skötte sig exemplariskt och charmade några som var där för att få se rasen "live".
Panthera rör sig väldigt fint och avslappnat i ringen och verkar inte ett dugg intresserad av något annat än att följa Anna. Anna gör också ett jäkla bra jobb med henne och den som har en hund på foder hos Anna eller har sålt en hund till Anna kan känna sig både trygg och lyckligt lottad.

Det var i allafall kul att vara på en utställning till och få se alla olika raser och även 2 dc`s som jag inte sett förr.

I går innan de åkte hem så blev det lite mer bilder. Här kommer dom.


Panthera tyckte mycket om Freya och Hugo.. Ja, det gjorde B´Anna också men det fick vi inte med på bild ;)


Kom så ska vi pussas ;)


Ymer hade inte en suck mot Panthera när de lekte med pinnen.


Han är fin våran kille!!












När det var dax att gå hem var Ymer slut. =P

Tack Anna och Andres för en jättemysig förlängd helg!
Det var riktigt mysigt och roligt! Synd bara att det tar slut så snabbt, men vi får göra om det snart. =D



Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för att vi fick komma till er! Ock att ni öppnar dörren för oss =)) Det har varit underbara dagar hos er massa go mat =)) ock gott sällskap med mycket skratt =)



Ock jag saknar er redan jag också =) Men som vi sa så är det bara att komma upp vi finns här...



Ock Tack för att du tycker om mina hundar hihi Det var tur att vi räknade in dom innan vi for hem, annars så har vi nog inte haft några med hem =))



Kram på er vi tycker såååå mycket om er !!!!

2009-03-24 @ 19:33:44
URL: http://panthera.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0