Morgonstund har.. äh! Nvm :p

Åh så skönt att ha sovit i mååånga timmar och stiga upp och känna sig som en ny människa! Pigg och helt tyst i huset, en kopp kaffe och GOD tid på sig att blogga lite. Ensamtid är totalt underskattat... i tell you! Idag börjar lilla sessan dagis, spännande! Jag gissar på att det kommer gå ALLDELES utmärkt då hon inte är av den blyga/inåtvända typen direkt. Förhoppningsvis så fortsätter hon vara så som hon är nu hela sitt liv, då kommer det bespara henne mycket huvudbry längre fram.

Vi har möblerat om här lite nu och alla verkar nöjda med det.. so far i allafall. Hugo har börjat bli som en tonåring. Sitter på sitt rum vid datorn och lyssnar på mtv i bakgrunden. Vad händer med tiden? Han var ju nyss så liten!
Edda har börjat försöka sätta sig nu, hon ljudar mycket också. :) Lilla flickan, hon är så RUSKIGT snäll den ungen. Precis som Hugo!

Kabbi löper ju som bekant och hon är faktiskt rätt bra på att hålla efter sig, inte alls som första löpet när hon inte fattade någonting. Kabban-babban.. jag är så glad för henne!!

Jag är så glad för att jag inte sitter och scannar internet på något att hänga upp mig på hela tiden heller.. Det lär ju vara mer av ett heltidsjobb att hålla på och syna och läsa varenda blogg och vartenda forum och till och med googla efter nytt var och varannan dag, hehe!! Nästan så att man kan tro att Hundar, jobb och fritid inte är tillräckligt för alla. :) Plus att man sedan sitter och beklagar sig för vad andra skriver och gör hela tiden.. läs inte, sök inte efter saker att reta upp dig på då om det gör dig så otroligt upprörd? Jag personligen tycker detta är minst sagt underhållande och motsägelsefullt...? Nästan lite mot martyr-hållet.. eller iaf väldigt självdestruktivt och förmodligen inte alls bra för hälsan i längden. Då är det ju nästan bättre att vara emo och sitta och rispa sig med rakblad på armarna i stället.. kan man ju tycka iaf? Skygglappar är effektiva antagligen och framförallt så blir väl allt vad man vill att det ska vara. Exempelvis.. det är absolut inga fel på min hund, den bästa som finns att hitta i hela världen. :) Lynnet är PERFEKT! Den bara älskar ALLA.. osv, osv! Klart att man kan se att många av valen är gjorda för folks eget bästa och inte baserat på den kunskap man har. Annars skulle man gladeligen diskuterat saken på ett forum med folk som är mest intresserad av djurens bästa exempelvis på pb-forum.. ;) och inte behöva rättfärdiga sina beslut hela tiden eller inte ens själv inse att ingen.. INGEN hund är totalt felfri.

Att jag fortsätter vara spydig, ja klart! För det första skriver jag om mina åskiter och tankar.. som plus i kanten så är det är ju underhållande att se vilken effekt jag tydligen har i folks liv fortfarande!! ÄVEN fast de har "släppt det", "gått vidare", "glömt och förlåtit" etc, etc. Jag ser efter vad man gör, inte vad man säger/skriver!

Ja.. jag kom att tänka på en sak när det gäller Canarion. Det är en vakthund, ändå så har jag läst mer än en gång om flera folk som framhäver sina canarios som sååå trevliga och sååå sociala och de älskar allt och alla osv. Ska man verkligen avla på så orastypiska individer? Det är trots allt en vakthund och ingen Golden. :) Temperamentet är viktigt också, man kan inte bara snöa in på mentaliteten. Vill man ha en hund som älskar allt och alla så bör man väl hellre inrikta sig på exempelvis Staffe, de ska i allafall älska folk.

Jag är i allafall väldigt nöjd med Kabbi.. the little lovebomb! Hon fullkommligen ÄLSKAR folk!! Men, hon går inte ihop med precis allt och alla andra hundar... Det är sånt man måste ta bara.


Världens vackraste och goaste Staffe!!!


Finaste Agge och Goaste Kabbi.           Foto: KIM SALABIM SANDBERG.

Mjaha, om man skulle slänga igång en tvättmaskin och en diskmaskin nu och väcka alla andra. Solen skiner!! LOVLEY! Jag ska försöka slänga in lite fler bilder från festivalen sen..


PEACE!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0