Meltdown!

Ibland har man kul.. ibland har man ju bara sjukt kul och ibland saknar man bara ord!

Idag kikar solen fram och det är så mysigt!! Linus har sovit över =) Lilla goa Linus.. Hugo och Linus har varit vänner i många år nu. :D Kul att de fortfarande tycker om varandra så mycket. :D

Jag känner mig ödmjuk idag! Jag tänker på alla som går igenom jobbiga saker, folk som har ohälsa och som inte mår bra av både en och annan anledning. Man får helt enkelt vara glad för att man har hälsan i behåll! Det är då i allafall verkligen inget som man ska ta förgivet!! Svaga människor som behöver omgivningens medhåll för att känna sig betydelsefull och bra eller självdestruktiva människor som skär sig eller bränner sig eller som kanske har fruktansvärda tvångstankar. Ja, det finns ju så sjukt mycket krämpor och åkommor så det är ju helt magiskt att man INTE lider av en massa saker!!
Tänk att till exempel vara allergisk mot hundar! Jag vet ett par personer som HAR allergi mot just hundar.. de har själva hundar men måste ju tänka på hur de är runt sina hundar hela tiden. DET måste ju vara skitjobbigt!!!
Dessutom finns det ju sjukt mycket gryma sjukdomar!! Det är hemskt!!
Jag är så förbaskat glad för att jag är jag i allafall!! :D
En psykisk diagnos som speciellt fångade mitt intresse när jag pluggade psykiatri var Borderline personlighetsstörning (störning som jag f. ö tycker är så fult att säga) Så som de sa så var denna diagnos en av de mest lätt"botade" av psykiska åkommor (iaf på den tiden) men ändå så vet jag flera som inte klarat att bli "botade" Hur kan det bli så? Varför faller dessa patienter mellan stolarna eller.. vad handlar det om?
Hur kan en diagnos vara så lättbotad och ändå inte?

En annan sak som jag funderat på är alla "nya" åkommor både psykiskt och fysiskt som ploppat upp allt eftersom. Eller har de alltid funnits där bara att man inte haft något namn på det? Jag tänker på programmet Outsiders på kanal 5, där var det ofta tillstånd, böjelser osv som verkade helt.. skumma!! Ja, det är intressant det där och jag undrar om inte mycket kan sammankopplas med det jag bloggade om för några inlägg sedan.. Alla kemikalier som vi får i oss oavbrutet!

Ahh ja, nu har jag verkligen flummat runt i mina tankar!! Det kanske finns något namn för det med.. Haha!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0