P L Ö T S L I G T H Ä N D E R D E T !!! :D


Pessimistkonsulten har fått nåt hjärnsläpp och blivit positiv för en vecka eller så..?? (förhoppningsvis) :D Härligt att se i allafall!! Hoppas det håller i sig!!!

Sen måste jag säga att dagen har varit HÖGST lärorik!! Hehe!! Det heter alltså inte Dogo eller Presa Canario utan Hungaria. (?) Jag var ju helt ÖVERTYGAD om att inte DC eller PC härstammade från Ungern. ;D Genetik är bara en myt, dålig mentalitet är inte mentalitet utan en dålig ägare. Haha!! Om man har en orastypisk hund så är det så enkelt med avel att om man parar den med en rastypisk så blir det rastypiskt! Hehe!!!
Sen när det kommer röntgen så är det hela upplagt så simpelt att till en viss ålder så är det för tidigt att få exakta resultat och när det väl är bra/lagom tid så har man redan fått så mycket förslitningar så då är det inte heller bra att röntga för man då heller inte får exakta resultat. DÄRFÖR skippar endel att röntga sina avelsdjur.. Man vill ju inte ta ut en hund ur avel för en sån banal sak som förslitningsskador. PenHipp är mycket bättre men också dyrare så då skiter vi i det med. Om man viftar med sina prommenadstavar i rädsla när en hund kommer rusande mot en så förtjänar man att bli biten av hunden. Det enda som är viktigt i avel är inavelsgraden.. du kan därför skita totalt i allt annat förutom det.
:| Japp..

Sen att folk inte kan sluta spekulera i min döda hund någon jävla gång... va?? Är det sååå lite sladder i omlopp nu eller?? Har ni frågor om Ymer så skicka ett mail till: [email protected] !! Där kan ni ställa frågor om VAD Ymer gjort och inte gjort.. hur många han bet och exakt VAD han åt eller inte! Hur hans avföring var och hur långt var ett pälsstrå..? Hade vi ranson på vatten och mat etc, etc, etc... Det kan ni gärna fråga på igen, och igen och igen även om nu allsköns "upplysningar" från Sthlm funnits att tillgå hela tiden.. :D RUSTIKA upplysningar.. Usch ja. Ja, det är berömda monster in action.

Detta ska ni nu alla ha klart för er en gång för alla.. Jag har verkligen NOLL intresse av att knacka dörr och informera och varna om alla skituppfödare (för ni är några stycken nu) som finns och vilken man inte ska köpa från osv..  MEN om någon frågar mig, så svarar jag precis vad jag tycker! Jag skiter egentligen också i folk som tar hunden med utomlands för att få den kuperad.. det jag tycker är töntigt är att man inte kan stå för att man gjort det!  Så är det med det!

Så nu är det bara fortsätta skitavla och skylla på valpköparna om/när det blir problem! Jag har inga problem med att stå helt jävla ensam kvar om det skulle vara så.. så länge jag är ärlig mot mig själv! Det är alltså otroligt tyst och lungt i min vardag egentligen och det är rätt trevligt! Sen att det kommer ploppa upp ett och annat ägghuvud med sina idiotgrejjer för sig. Ja, sånt är livet. Men nu räcker det väl snart med spekuleringarna om Ymer?? Jag lånar inte mediciner av min kompis och skriver om det på fb etc.. Jag är dessvärre, till allas besvikelse bara en simpel jävla Svensson!




Men, nu ska jag lägga mig i sängen och gosa med min rabiata, folkätande staffe!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0