Arga katter..

Fy satan vad jag är lycklig idag!! Jag känner med er som uppenbarligen inte är det. Jag fick VÄRLDENS BÄSTA telefonsamtal nyss!! Jag kan fan inte ens med ord beskriva hur glad och lycklig jag är!! Det är så jävla skönt att ha en helt bra grund att stå på. Det underlättar livet helt klart! Och man faller inte huvudstupa så fort någon argsint Obitter människa med förmågan att släppa och gå vidare spyr galla på en var enda eviga dag. Att man bara orkar alltså!!


Det finns "Orakel" här i Sverige som uppenbarligen vet ALLT och kan ALLT. Till och med om MINA hundar!! :D Fantastisk begåvning det där måste jag säga!! Jag hade väl i grund svårt att tänka mig att någon annan än jag var i rampljuset som vanligt, men dessvärre kan jag inte känna mig skyldig på någon del av aggressionsutbrottet. Och att jag uppmanar Suzzie att röntga "HELA" Ares är ju för att han har PROBLEM!! Något som en normal uppfödare skulle säga till sin valpköpare som har problem med sin hund av den typ som Ares faktiskt har!! Eller som i allafall Suzzie som bor och lever med Ares upplever att han har!! Men det är ju svårt att uppmana när man inte har kontakt förstås! Detta gör jag i omtanke av Suzzie som jag tycker mycket bra om och att hon äger en hund med ett speciellt kennelnamn... Ja.. So What?? Det kunde jag inte bry mig mindre om!! Framställa sig dåligt sköter man väl tillräckligt bra själv tycker jag. Jag tänker på Suzzie som fått oförtjänt mycket skit från diverse håll.. Men som vanligt genom spydigheter och pikar. Moget som en hel fjortis!

Så då till feta Panthera..  Att jämföra en Canario med en Pitbull exempelvis är bara idiotiskt! Revbenen och blodådrorna ska inte sticka ut på en Canario! Är man uppfödare av Canario BORDE man veta det!
Standarden för en Canario säger: Medium hund av rätt profil. Grov och välpropotionerad. Mycket muskulös, med kraftig benstomme. Användningsområden historikst sett (dvs det man avlat Canarion för) Dessa hundar hade många användningsområden. De vaktade gårdarna. Hjälpte till att fånga och hålla fast kreatur samt att tillintetgöra vilda hundar. Canarion skall alltså ha en explosiv styrka till skillnad från exempelvis Pitbull som ska ha mycket uthållighet. Två helt skilda typer av hundar. Så att en Pitbull är slimmad är passande för den rasens ursprungliga huvudsyfte, det är det alltså inte för en Canario som har användning av sin kroppstyngd, även om den SÅKLART INTE ska vara övergödd och smällfet.

Men jag har ju också sett hundar som väger lika mycket (om inte mer) än Panthera som dessutom inte är lika hög som Panthera. Och som jag förstått inte varit lika aktiv i DW som Panthera förens nu då kanske. Panthera tränar ju inte bara DW utan WP också (hon tränar 3 ggr i veckan)... dessutom är Anna noga med att både värma upp och strecha efteråt så det går ju några timmar per gång på träningen. Men det är klart Panthera är fet.. hon är SMÄLLFET!!  Jantelagen, Svenska Avundsjukan är ord som ploppar upp i mitt huvud. ;D Får mig att tänka på osäkra människor som måste trycka ner andra för att kunna må bra själv. Lite sorgligt faktiskt!

Så till detta med OLAGLIGHETER.. Nu var det tydligen både en och annan som kände sig träffade.. men det jag tänker på handlar om någon helt annan.. :D Men rätt intressanta reaktioner iaf.

Det känns fint att sitta här på min superhöga häst och titta ner på alla er andra! ;D Alla som känner mig VET ju vilken jävla översittare jag är! ;D



Fetaste Panthera som ligger och fläskar på gräset.. Ironiskt nog brevid en rosa gris!! Jävla svullohund det där!! Obegränsat med vatten får hon också!! :O Inte undra på att hon är så jävla fet! Kritiken på utställningarna brukar vara välmusklad och välbyggd och goda rörelser.. det är helt normal kritik för en smällfet hund som inte orkar röra sig och som såklart ingen kondition har heller ;D Det krävs ju inte så mycket för att orka/kunna röra sig i en utställningsring.

Nåväl, nu ska jag fortsätta njuta i min rosa bubbla.. sysslolösa jag som inte tar hand om varken barn eller hund eller nåt! :D

Mjölet i påsen är.. Vitt? Fluffigt?

Puss på er!!


Kommentarer
Postat av: Suzzie

Fy fan va Du är skön!! Var får Du allt ifrån!!!??? Skippa bloggen å skriv en bok istället!!! =D

2010-09-22 @ 13:00:12
URL: http://armon.blogg.se/
Postat av: Annika B

tjenare gumman helt ok att tycka, fritt, mina feta hundar rör sig inte ells, varken hemma eller i utställningen*L

Men kul att missis vet allt även om andra var de än bor.Så kul att läsa allmosa skitskrönor, man får ju bara ett garv hela vägen fram till groggen hehehehe

Vi firar dagarna i ända för HÄR KAN INGENTING HÄNDA.

Annika med sina feta vovvar typ....

kram........Jo fy fan jag glömde sant eller ej, detta har andra STENKOLL på, så moget hahahaha.

2010-09-22 @ 13:17:36
Postat av: Anna

Ja va ska man skriva, jag är ju bara bitter fitta jag med fetta hundar som inte kan röra på sej, matar dom med köttbullar ock beanesås, ock så ska vi ju inte tala på min hemförhållande så att dom får dåliga leder ock höfter hum ja det finns ju inte ord!! Ja du får skriva en bok Annalena =)

Kram Anna

2010-09-22 @ 13:34:50
URL: http://panthera.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0