Ensamma hemma.

Jag och Edda är ensamma hemma.. skönt! Det är rätt mysigt att vara för sig själv ibland. Lite tid för eftertanke också. Det fick mig att tänka på vilket wicked, wild år det varit på gott och ont..
Endel saker är smärtsamma att tänka på.. endel är så smärtsamma att jag inte ens orkar tänka på det, men det mesta är riktigt, riktigt kul!!
Tänka sig att jag besitter så onskefulla krafter så jag kan få hemska saker att ske för en person som jag är arg på!! Det blev jag varse också. Jaa.. tänk på det gott folk! Jag använder inte ens Woodoo dockor utan endast tankekraft. :O

Jag sitter och lyssnar på Slade, Vilka minnen! Det finns så mycket roliga minnen från folk, platser, händelser till mycket musik! Ibland när man minns tillbaka på något så kommer man ihåg det på ett mer förskönande sätt än det kanske egentligen var. Så är det i allafall för mig. Haha!!

 

Man glömmer bort saker som exempelvis med denna låten.. De läskiga fyllorna, spyor och annat tjafs. Hehe!! Tänker man efter mer ingående så minns man det ju såklart.. men första känslan av en låt som man förknippar med en tid är ofta.. Åh, vad kul allt var. ;D Det var det iofs, men kanske inte de där läskiga fyllorna som ledde till att man kräktes som en gris av någon hemsk häxblandning! Haha!!! Eller att jag och en kompis tjuvlånade hennes föräldrars bil och var ute och körde med den. Men visst fan hade vi kul!!

 

Eller när jag och en annan kompis låg på garagetaken och solade och skrev kärleksbrev till killar som vi hade glömt efter en vecka!! Haha!! Men då var jag inte så gammal heller och livet var på lek.

 

Men jag kan med enkelhet säga att jag är glad att jag växte upp där jag växte upp! Jag önskar att jag kunde förmå mig själv att flytta upp till Norrland och ge de samma uppväxt som jag själv fick, men jag får fan ångest så fort jag tänker på att bo så isolerat. Jag skulle GÄRNA bo lantligt, men inte flera hundra mil från resten av världen och med den inskränkthet som råder där uppe. I allafall på många plan. Även om Norrlänningar generellt sett är mer raka än sörlänningar. Ja, jag föredrar helt klart raka och ärliga folk men inte fördommar. Ja visst.. alla har vi väl fördommar, men eftersom att det är så isolerat där så är folk mer främmande för avvikelser från det "normala".

Ja, som jag skrivit innan så vill jag egentligen inte vara kvar i deta landet alls. Det finns inte så mycket som håller kvar.. eller så mycket folk vi skulle lämna.

 

Fattar ni!! Snart är det fan jul!!! :O Detta året ska vi väl fira med Inger och co.. Kewl!! Det är så mysigt att fira jul med Inger. Till Hugo lär vi ju måsta börja handla till nu så han inte bara får julklappar från oss! Edda & Freya fattar inte såå mycket ännu.

 

Happ! Nu kom La familia hem. =) Då ska vi glo på alla tabbar på Idol som är det roligaste med hela programmet!! =) Nästa år ska visst Andy´s son söka.. Då kommer jag fasiken följa programmet så länge han är med! Vår wedding-singer ju!! ;D

Kyss och Hej!!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0